Gå til innhold

Barnesamtaler barnevernet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn hadde samtale med bv på skolen. Saksbehandler sa til meg etterpå at hun ville sende meg rapport fra samtalen. Gikk noen uker, så purrer jeg.

Den var akuratt ferdig, men hun hadde lovet min sønn å se den først. Så om vi kunne komme så de to kunne gå gjennom denne sammen og så meg. Da hadde hun i utgangspunktet ikke tenkt å sende den!!

Er i en avsluttningssak, kan jeg be om å få den tilsendt ? Han kan jo allikevel lese den først.

Anonymkode: 1e0b9...822

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sammendrag av den samtalen ville nok uansett stått i sluttrapporten. Og den får du tilsendt. 

Anonymkode: a05aa...310

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sammendrag av den samtalen ville nok uansett stått i sluttrapporten. Og den får du tilsendt. 

Hun vil jo ha oss inn tydeligvis. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun vil jo ha oss inn tydeligvis. 

Ja, en avslutningssamtale er også vanlig å ha. Men du ga uttrykk for at hun ikke hadde tenkt å sende rapporten. 

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, en avslutningssamtale er også vanlig å ha. Men du ga uttrykk for at hun ikke hadde tenkt å sende rapporten. 

Avtalen var å sende så snudde hun og vil ha oss inn på møte for å prate om den samtalen de hadde. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun har lovet sønnen din i samtalen at han skal få se rapporten før du får den så er det vel det hun nå vil ha dere inn på "møte" for å gjøre. Jeg oppfatter ikke det som et møte men at hun holder det hun lover ovenfor sønnen din før hun gir rapporten til deg. Hva er problemet med det? Det er jo ikke så mange andre måter å la han gå gjennom det som er skrevet enn å møte henne.

Anonymkode: 24324...44b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun har lovet sønnen din i samtalen at han skal få se rapporten før du får den så er det vel det hun nå vil ha dere inn på "møte" for å gjøre. Jeg oppfatter ikke det som et møte men at hun holder det hun lover ovenfor sønnen din før hun gir rapporten til deg. Hva er problemet med det? Det er jo ikke så mange andre måter å la han gå gjennom det som er skrevet enn å møte henne.

Så hvorfor sa hun etter samtalen at hun skulle sende den? Den beskjeden hun ga meg i går var ny for meg. Avtalen videre er at jeg skal høre hva min sønn vil og ringe henne på mandag. Han kan jo uansett lese den først her. 

AnonymBruker
Skrevet

Forstår det slik ut i fra det du sier at sønnen din ønsker at det gås igjennom på barnevernskontoret. Både med han og med deg. Kanskje det er noe han har sagt som han ønsker at du skal få med deg der borte med de andre til stede, og ikke hjemme hos dere du og han alene, eller evt. at han er redd for at rapporten forsvinner ulest i en skuff. At barnevernet ombestemte seg, virker nesten som at det er sønnen din sitt ønske. Det er ikke alle ting som er lett å ta opp med moren/faren sin alene. Selv om en sak er avsluttet eller henlagt, så betyr det ikke at alt er bra. Hos oss ble saken henlagt, men far fikk uansett oppfordring til å jobbe med seg selv og ta et kurs. Når dette tas opp på kontoret, så blir det tatt litt mer seriøst enn om han bare leser igjennom et ark som kommer i postkassa hjemme.

Anonymkode: 636dd...8a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 13.6.2020 den 11.22, AnonymBruker skrev:

Alternativet er å sende den som lovet meg så kan han lese den først her.

Nevnte de to alternativer for han og han valgte å få den tilsendt. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett til innsyn, så dokumentet får du lest til slutt uansett. Bv. Gjør sine vurderinger om hvorfor de lar deg vente. Sannsynlig vurderer bvtj. Det som barnets beste jf Bvl paragraf 4-1, samt barnets rett til medvirkning paragrafene 1-6/ 6-3 og bv. Plikt til å samarbeide med barnet Bvl paragraf 1-7. (foreldrene kommer i andre rekke...) 

Anonymkode: 09525...008

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at hun vil gå igjennom den med din sønn først for å gjøre eventuelle korrigeringer innen du får den. 

Anonymkode: ccfc0...a2b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...