AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #1 Skrevet 13. juni 2020 Eller blir det litt halvt om halvt? Når/hvorfor skrur du i så fall på anonymknappen dersom du ellers bruker brukernavn? Anonymkode: 8c03e...8b1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #2 Skrevet 13. juni 2020 Det har faktisk blitt en vane. Anonymkode: 9d0cd...066 2
Kajo Skrevet 13. juni 2020 #3 Skrevet 13. juni 2020 Litt begge deler. Hvis alt var under nick kunne jeg ganske lett blitt gjenkjent. Så er anonym der jeg deler noe gjenkjennelig. Stort sett. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #4 Skrevet 13. juni 2020 Jeg bruker anonym som "default", men jeg bruker brukernavn om jeg føler jeg kritiserer (aldri kallenavn/personangrep) en annens meninger/innlegg. Anonymkode: 431f1...8c0
pia mater Skrevet 13. juni 2020 #5 Skrevet 13. juni 2020 Alltid brukernavn. Altså, jeg er jo anonym her uansett. Passer bare på å unngå å dele ting som kan gjenkjenne meg. 🤷🏻♀️ 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #6 Skrevet 13. juni 2020 Det har blitt en vane, men det er i all hovedsak grunnet litt vel uforutsigbar moderering. Noe virker tillatt både her og der, men plutselig får man advarsel for noe man ikke forstår hva man egentlig har gjort. Og spør man, og får tilbakemelding, så ser man at det regelbruddet man begikk, skjer mange ganger om dagen uten at det blir moderert bort av den grunn. Det har ikke noe med å være anonym å gjøre egentlig, fordi det er min profil uansett fra før av. Anonymkode: a7845...f8a 1
GammelKaktus Skrevet 13. juni 2020 #7 Skrevet 13. juni 2020 Her går det litt i hytt og pine, av en eller annen grunn så blir den anonym knappen aktivert uten at jeg har gjort noe, som jeg vet om iallfall. Vet ikke hvor gjenkjennelig jeg er her inne sånn egentlig. Har ei venninne og to som og er her inne og hun ene var overbevist om at jeg var en annen bruker, men det er jeg jo ikke. Så helt gjenkjennelig er jeg ikke tror jeg, er visse ting som er litt endret for syns skyld.
Sirah Skrevet 13. juni 2020 #8 Skrevet 13. juni 2020 Bruker i de aller fleste tilfeller brukernavn. Eneste gangene jeg bruker AB er om jeg deler erfaringer hvor det er en potensiell mulighet for at man kan bli gjenkjent. På noen områder av livet har man gjort seg opp erfaringer som kan være nyttige for andre at man deler uten at man ønsker å få det knyttet opp til brukernavn/eventuelt person 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #10 Skrevet 13. juni 2020 Før under en annen bruker skrev jeg alltid med brukernavn, dette var for ca 8-9 år siden. Men etter 2-3 år ble det etterhvert slik at ting jeg hadde postet i andre tråder ble dratt fram, jeg ble beskyldt for mye tull som jeg overhode ikke mente, jeg fikk ubehagelige pm... så gav jeg opp kg i mange år. Korona tilstander gjorde at jeg opprettet en ny bruker men nå skriver jeg absolut alle innlegg som ab. Det synes jeg igrunn er litt trist, for jeg hadde mange gode forhold her på kg også den gang jeg var en aktiv bruker under brukernavn.. Anonymkode: 7c138...5f9 4
Gjest Fjeud Skrevet 13. juni 2020 #11 Skrevet 13. juni 2020 Skriver konsekvent under nick, da flere som har vært uenige med meg tidligere kjenner meg igjen, og jeg får enda mer diskusjon.
Banankaka04 Skrevet 13. juni 2020 #12 Skrevet 13. juni 2020 (endret) Liker å være anonym når jeg spør om noe som er litt «flaut» eller «merkelig»... Redd for at noen skal kjenne igjen brukernavnet mitt... Ellers bruker jeg ikke anonym-knappen... Endret 13. juni 2020 av Banankaka04
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #13 Skrevet 13. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Før under en annen bruker skrev jeg alltid med brukernavn, dette var for ca 8-9 år siden. Men etter 2-3 år ble det etterhvert slik at ting jeg hadde postet i andre tråder ble dratt fram, jeg ble beskyldt for mye tull som jeg overhode ikke mente, jeg fikk ubehagelige pm... så gav jeg opp kg i mange år. Korona tilstander gjorde at jeg opprettet en ny bruker men nå skriver jeg absolut alle innlegg som ab. Det synes jeg igrunn er litt trist, for jeg hadde mange gode forhold her på kg også den gang jeg var en aktiv bruker under brukernavn.. Anonymkode: 7c138...5f9 Dette. Jeg er 100% anonym. Har aldri vært ufin, eller frekk. Men skrev ganske åpent som ufrivillig barnløs. Og så er det enkelte som absolutt må være veldig ufine, og mod som ikke følger med. "du kan ikke vite noe om grilling når du ikke en gang klarer å få egne barn". "mannen din kommer snart til å gå fra deg når du ikke klarer å gi han barn". I helt uskyldige tråder om hagearbeid, oppskrifter, og samliv. Står egentlig fint i slikt, vet jo hvem som er idioten. Men gidder bare ikke. Så jeg svarer i en tråd, uten at det er mulig å koble det til noe annet jeg har skrevet, og det er det. Anonymkode: abb08...594 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #14 Skrevet 13. juni 2020 5 hours ago, pia mater said: Alltid brukernavn. Altså, jeg er jo anonym her uansett. Passer bare på å unngå å dele ting som kan gjenkjenne meg. 🤷🏻♀️ Det trengs overraskende få innlegg før du automatisk kan identifiseres på grunnlag av ordvalg, gramatikk, setningsstruktur og skrivefeil, ved å sammenlikne det med hvilken som helst tekst du har skrevet under fullt navn. Anonymkode: c48b4...33c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #15 Skrevet 13. juni 2020 Når jeg skriver noe her inne hvor jeg KAN bli gjenkjent, skriver jeg under anonym. Hvis ikke, med nick. Anonymkode: ab2a7...903
isw Skrevet 13. juni 2020 #16 Skrevet 13. juni 2020 Jeg har aldri skrevet som anonym noe som helst sted. Det er ingenting med et brukernavn her som knytter meg til meg. Jeg kommer ikke unna å tenke at de som alltid må skrive som anonym enten er litt hysteriske eller paranoide. Jeg kan forstå det på enkelte av forumene, f.eks seksualitet, hvis man ikke ønsker grisemeldinger. Men ellers kan jeg ikke se forskjellen for meg personlig om jeg heter isw eller AnonymBruker. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #17 Skrevet 13. juni 2020 9 minutter siden, isw said: Jeg kommer ikke unna å tenke at de som alltid må skrive som anonym enten er litt hysteriske eller paranoide. Eller kanskje mer kunnskapsrike. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3806358/ Anonymkode: c48b4...33c 1
isw Skrevet 13. juni 2020 #18 Skrevet 13. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller kanskje mer kunnskapsrike. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3806358/ Anonymkode: c48b4...33c Men jeg som ikke er paranoid bryr meg ikke om noen skulle kjent meg igjen.
pia mater Skrevet 13. juni 2020 #19 Skrevet 13. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det trengs overraskende få innlegg før du automatisk kan identifiseres på grunnlag av ordvalg, gramatikk, setningsstruktur og skrivefeil, ved å sammenlikne det med hvilken som helst tekst du har skrevet under fullt navn. Anonymkode: c48b4...33c Hvis noen klarer å finne ut hvem jeg er basert på annet jeg har skrevet under fullt navn på internett, fortjener de virkelig å vite hvem jeg er. Jeg skriver svært sjeldent på Facebook, om det er å oppdatere status eller kommentere nyhetssaker. Kommer en skoleoppgave på avveie vil den være skrevet mye mer akademisk og være vanskelig å sette i sammenheng med andre ting jeg har skrevet. Så hvis noen finner ut mitt fulle navn basert på skrivefeil og grammatikk, da bør FBI hyre dem snarest, for da er de et fantastisk talent. 1
Zenobia Skrevet 13. juni 2020 #20 Skrevet 13. juni 2020 12 timer siden, pia mater skrev: Alltid brukernavn. Altså, jeg er jo anonym her uansett. Passer bare på å unngå å dele ting som kan gjenkjenne meg. 🤷🏻♀️ +1 4 timer siden, pia mater skrev: Hvis noen klarer å finne ut hvem jeg er basert på annet jeg har skrevet under fullt navn på internett, fortjener de virkelig å vite hvem jeg er. Jeg skriver svært sjeldent på Facebook, om det er å oppdatere status eller kommentere nyhetssaker. Kommer en skoleoppgave på avveie vil den være skrevet mye mer akademisk og være vanskelig å sette i sammenheng med andre ting jeg har skrevet. Så hvis noen finner ut mitt fulle navn basert på skrivefeil og grammatikk, da bør FBI hyre dem snarest, for da er de et fantastisk talent. +1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå