Gå til innhold

Kontaktes barnevern ved elektiv innleggelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er deres opplevelse av planlagt innleggelse, blir barnevern kontaktet da, selvom mann er hjemme med barna? 

Anonymkode: 96847...6af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er standard. Jeg ble fortalt at barnevernet måtte kontantes når foreldre er så alvorlig syke at de må legges inn.

Anonymkode: b8aa5...81c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Blir du lagt inn i psykiatrien blir barnevernet kontaktet, selv om far er hjemme med barnet. Legges du inn i somatikken blir de ikke kontaktet, selvfølgelig.

I mitt tilfelle åpnet aldri barnevernet sak, da.

Anonymkode: df101...c21

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe automatikk i det. Det kommer Ann på hvilke plager du har. 
Det de derimot skal tilby er en egen ansatt som har ansvar for pasienter med barn. Barna (avhengig av alder) kan få info om hva psykiske plager er osv. 

Anonymkode: 33826...d6b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke mer alvorlig syk ved en planlagt innleggelse enn ved en akutt innleggelse, liksom..? Men, da takker jeg nei til et slikt tilbud! 

• Liker 2
Skrevet

Nei de sender kun automatisk bekymringsmelding ved akuttinnleggelser. Hvis de gjør det ved en elektiv innleggelse på DPS eller lignende så er det fordi de blir bekymret for ett eller annet med deg. Det er ikke noe du trenger å bekymre deg for og det er et dårlig og litt umodent valg å takke nei til innleggelse som skal hjelpe deg fordi du får det for deg at BV automatisk blir varslet. 

Så lenge du er en god omsorgsperson til tross for at du sliter litt så er det ingen automatikk ved planlagt innleggelse. 

Jeg har vært mye akuttinnlagt for øvrig, og første gangen ble BV varslet. Det var absolutt ingen dramatikk rundt det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er deres opplevelse av planlagt innleggelse, blir barnevern kontaktet da, selvom mann er hjemme med barna? 

Nei. 

Anonymkode: dd74b...d04

Skrevet

Nei.

Vi fyller ut et skjema som heter "barn som pårørende" som blant annet tar for seg hvem barna er, hvor gamle de er, og hvem som ivaretar dem under din innleggelse. 

Gjest Chroma
Skrevet

Det er ingen automatikk i det, nei! 
Kun i tilfeller der behandlere er bekymret for barna. 

Gjest Chroma
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er standard. Jeg ble fortalt at barnevernet måtte kontantes når foreldre er så alvorlig syke at de må legges inn.

Anonymkode: b8aa5...81c

Tull. 

Gjest Chroma
Skrevet

Hva er poenget med å skremme folk fra å ta imot behandling!?

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de ble ikke kontaktet. Jeg spurte om dette, og det ble de altså ikke. 

Om du blir innlagt på lukket avdeling, kontaktes barnevernet automatisk.

Anonymkode: f5ed0...440

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil legge til at de kontaktes om det er bekymring vedr.foreldrerollen eller barnas ve og vel. Det var det ikke da jeg ble lagt inn. Ambulerende akutteam var hjemme hos oss,og kommenterte at barna var veldig godt ivaretatt. 

Ikke vær redd for barnevernet :) Og god bedring. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nødvendigvis ikke. Jeg går ut fra at mannen er i stand til å ivareta barna på en god måte, og da vil de prate med han - ikke kontakte BV automatisk. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Baker Harepus skrev:

Nødvendigvis ikke. Jeg går ut fra at mannen er i stand til å ivareta barna på en god måte, og da vil de prate med han - ikke kontakte BV automatisk. 

De sa det til meg i 2015,i alle fall.

Uansett- det er ikke krise om bv kontaktes. 

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg kommer ikke til å skrive hva som gjør at jeg ikke ønsker innleggelse dersom bv blandes inn, da kan jeg bli gjenkjent. Årsaken er ikke at jeg frykter bv sitt arbeid eller vurderinger. De er der for å bistå barna og det er viktig arbeid. Jeg er ikke redd barna ikke har god nok omsorg heller, men det er andre årsaker som gjør at jeg vil tenke gjennom ulik hjelp til mine vansker og som gjør at jeg ikke ønsker å legge til rette for at psykiatrien gjør vurderinger som vil gjøre vondt verre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør ikke å åpne kapittelet psykiatri igjen etter å ha fått barn av den enkle grunn av at psykiatrien melder til barnevernet. 

Jeg lider i stillhet og venter til barna er 18. 

Anonymkode: 65078...3f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tør ikke å åpne kapittelet psykiatri igjen etter å ha fått barn av den enkle grunn av at psykiatrien melder til barnevernet. 

Jeg lider i stillhet og venter til barna er 18. 

Anonymkode: 65078...3f0

Det er trist at det er så store forskjeller mellom psykiatri og fysiske sykdommer, det er dessverre fortsatt mye å jobbe med. 

Anonymkode: 3f8b3...070

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er trist at det er så store forskjeller mellom psykiatri og fysiske sykdommer, det er dessverre fortsatt mye å jobbe med. 

Anonymkode: 3f8b3...070

Ja, men det er nå dessverre slik at en del psykisk syke ikke klarer å fungere godt nok for barna. Svært mange barn som lider under omsorgssvikt har nettopp psykisk syke foreldre. 

Så akkurat her kan faktisk ikke psykisk og fysisk sykdom sidestilles. 

Og ja jeg er både mor, psykisk syk og er samværsforelder da jeg er for dårlig til å ha de 50/50. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt 3 innleggelser etter jeg fikk barn, 2 akutte og 1 planlagt. Mannen min har tatt seg av barna og det har aldri noen gang vært snakk om å sende noen bekymringsmelding vørken under innleggelsen eller i behandling senere. 

Anonymkode: cd5dd...e06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...