Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest MiaTiaMaria
Skrevet

Har hørt flere positive tilbakemeldinger ved Lookfantastic.com, og nå har jeg lyst å prøve det samme!

Pleier aldri å bruke netthandel, så har ikke så god peiling. Har tenkt å bestille Dermalogicas Skin smoothing creme, men betaler jeg porto? Hvordan er det med toll? Er det lang leveringstid?

Videoannonse
Annonse
Gjest Daniella_
Skrevet

Porto er vel 5£, og deretter 2£ pr bestilte vare.

LF pleier som regel å gå igjennom tollen, så du slipper antageligvis å betalte toll/moms.

Leveringstiden er rask.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har aldri handlet derfra, men blir det noe billigere egentlig med tollen og alt det der? Kanskej jeg skal handle der jeg også, om du sparer på det mener jeg :o

Gjest gjest1
Skrevet
Har hørt flere positive tilbakemeldinger ved Lookfantastic.com, og nå har jeg lyst å prøve det samme!

Jeg har handlet endel der og er godt fornøyd! Kan helt klart anbefales.

Pleier aldri å bruke netthandel, så har ikke så god peiling. Har tenkt å bestille Dermalogicas Skin smoothing creme, men betaler jeg porto?  

Ja, du betaler porto. Når du legger produktet du vil ha i handlekurven så kommer det opp hvor mye portoen kommer på.

Hvordan er det med toll?  

Tollgrensen er 200,- og hvis jeg ikke tar helt feil gjelder det prisen inkl. porto. Nå har jeg faktisk aldri opplevd å betale toll på ting jeg har kjøpt på LF da de alltid har skrevet en lavere verdi utenpå pakken enn det jeg egentlig har handlet for.  :wink:  Men jeg vet at de ikke alltid gjør det, så jeg har nok vært heldig.  :)

Er det lang leveringstid?

De er kjemperask med leveringen. Sist bestillte jeg en fredag og hentelappen fra posten lå i postkassen min tirsdag. Ikke noe å si på det! Har aldri ventet mer enn en uke.

Gjest gjest1
Skrevet
Porto er vel 5£...

Stort sett har jeg bare betalt 3,75£ hvis jeg bare har bestillt en vare. Men det kommer vel gjerne ann på størrelsen/vekten på den?

Gjest MiaTiaMaria
Skrevet

Takk for svar!

Men jeg fant ut nå at jeg også har lyst å bestille en shampoo derfra, lønner det seg å kjøpe en ting av gangen, eller kan jeg bestille begge deler på likt? Altså, både Dermalogicaproduktet og shampooen....

Skrevet
Takk for svar!  

Men jeg fant ut nå at jeg også har lyst å bestille en shampoo derfra, lønner det seg å kjøpe en ting av gangen, eller kan jeg bestille begge deler på likt? Altså, både Dermalogicaproduktet og shampooen....

jeg ville bestilt begge på likt. jeg har bestilt haugevis av pakker fra lf, og de har aldri blitt stoppet i tollen.

Gjest onyx, i.i.
Skrevet

tollgrensen på 200 kr er eksklusiv porto! Men kommer beløpet over 200 kroner og varene blir stoppet i tollen, regnes porto med i beløpet som du da må betale avgifter av.

Skrevet
tollgrensen på 200 kr er eksklusiv porto! Men kommer beløpet over 200 kroner og varene blir stoppet i tollen, regnes porto med i beløpet som du da må betale avgifter av.

men lf skriver alltid ned verdien, slik at beløpet "ikke overstiger" 200 NOK. dermed må du heller ikke tolle.

Skrevet

Hvis den først blir stoppet må du betale toll jo, selv om de har skrevet ned verdien utenpå pakken.

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har bestilt derfra, og mine har aldri blitt stoppet, men det kan skje!

Gjest MiaTiaMaria
Skrevet

Hvor mye er det vanlig å betale i toll da, dersom man har litt over 200-grensen?

Gjest Gjesta
Skrevet

Toll betaler du ikke, men moms på 25% av verdien, pluss et gebyr til posten på rundt 70 kroner.

Gjest pirkeline
Skrevet

Det gebyret på 70 kroner, betales ikke til staten, men til Posten. Det er et gebyr/honorar for at de fortoller varen for deg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...