Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvordan fordeler dere husarbeid i barseltiden? Og hvor tolerante er dere når det gjelder å rydde opp etter partneren deres? 

Hilsen en fersk mamma 🥰

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde omtrent ikke en dritt husarbeid på dagtid. Hentet og leverte eldste i barnehagen hver dag. Lagde mat noen dager. Vi ryddet og ordnet sammen når far kom hjem fra jobb. Babyen sov utelukkende i bæretøy så var sliten pga det. 

Anonymkode: bc8b0...216

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg var det naturlig å gjøre det, jeg var jo hjemme alikevel. 

Anonymkode: d4d40...0e0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Gjorde nesten ingenting i starten. Mannen min tok alt 😊 Jeg hadde nok med babyen og amming, og hun sov utelukkende oppå meg så da var jeg låst (og det var egentlig deilig). Nå som baby er 6 mnd gjør jeg en del på dagtid, og han en del på ettermiddag. Nå gjør jeg mest, da det er lettvint når jeg er hjemme og babyen nå klarer å ligge lenge på gulvet mens jeg holder på. 

Anonymkode: 897c1...e1c

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde omtrent ikke en dritt husarbeid på dagtid. Hentet og leverte eldste i barnehagen hver dag. Lagde mat noen dager. Vi ryddet og ordnet sammen når far kom hjem fra jobb. Babyen sov utelukkende i bæretøy så var sliten pga det. 

Ok, takk for svar😊 Jeg har bare denne, og sover i armene for hun liker ikke sele. Iblant kan hun ta seg en lur alene på ca 5-30 min. Beklager avsporingen🙈
Nei altså jeg spør for jeg gjør alt hjemme, og lurer jo på hva som er vanlig blant folket.. Middag er fordelt omtrentlig 50/50 da🤗 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det kommer veldig an på babyen, og mors form etter fødsel. 

Anonymkode: d1434...428

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Lillepromille skrev:

Ok, takk for svar😊 Jeg har bare denne, og sover i armene for hun liker ikke sele. Iblant kan hun ta seg en lur alene på ca 5-30 min. Beklager avsporingen🙈
Nei altså jeg spør for jeg gjør alt hjemme, og lurer jo på hva som er vanlig blant folket.. Middag er fordelt omtrentlig 50/50 da🤗 

Det er nok varierende alt ettersom hva slags baby du får. Min første sov litt mer på dagtid så da fikk jeg gjort noe, men denne gangen gikk ikke det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I begynnelsen gjorde jeg omtrent ingenting. Så økte det noe etterhvert, men mannen min gjorde mest, selv om han jobbet. Det har han egentlig alltid gjort. Han er mye mer effektiv enn meg. 

Anonymkode: a88f3...ce6

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: d4d40...0e0w

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde nesten ingenting i starten. Mannen min tok alt 😊 Jeg hadde nok med babyen og amming, og hun sov utelukkende oppå meg så da var jeg låst (og det var egentlig deilig). Nå som baby er 6 mnd gjør jeg en del på dagtid, og han en del på ettermiddag. Nå gjør jeg mest, da det er lettvint når jeg er hjemme og babyen nå klarer å ligge lenge på gulvet mens jeg holder på. 

Anonymkode: 897c1...e1c

Hørtes deilig ut🥰🥰 Min ligger også oppå meg, men har lært meg å multitaske (anbefales ikke siden ryggen går med) så her blir baby holdt med en arm og støvsuger i andre hånden. Samme med det meste andre. Hun sover Max 30 min alene, så pleier å ta klesvask på den tiden. 

Skrevet

Her gjorde mannen det aller meste. Meeen vi har ganske ulik standard på ryddighet hjemme - så selv om han tok det værste var det fremdeles rotete i mine øyne. Måtte bare lære meg å leve med det, for jeg hadde virkelig ikke tid eller ork de første månedene pga maasse ammetrøbbel og klistremerkebaby. Han lagde også alt av mat :) 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, boblevann skrev:

Her gjorde mannen det aller meste. Meeen vi har ganske ulik standard på ryddighet hjemme - så selv om han tok det værste var det fremdeles rotete i mine øyne. Måtte bare lære meg å leve med det, for jeg hadde virkelig ikke tid eller ork de første månedene pga maasse ammetrøbbel og klistremerkebaby. Han lagde også alt av mat :) 

Hehe, litt forskjellig standard her i huset også🙈 Men bra han tok ansvar da❤️

AnonymBruker
Skrevet

Det tok jeg. Er jeg som tross alt er hjemme med barnet ☺️ 

Anonymkode: e8b30...069

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har termin om 2 måneder cirka, og er veldig spent på hvordan vi blir å gjøre det. Mye kommer nok an på baby tenker jeg. Nå gjør jeg alt, så vil jo være naturlig å fortsette sånn om det er praktisk mulig. Mannen jobber skift, så ukene han er på jobb er han bare hjemme og sover, og vil uansett ikke kunne hjelpe med hverken baby eller husarbeid. 

Anonymkode: 67242...6b9

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: d4d40...0e0

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det tok jeg. Er jeg som tross alt er hjemme med barnet ☺️ 

Anonymkode: e8b30...069

Takk for svar 😊

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har termin om 2 måneder cirka, og er veldig spent på hvordan vi blir å gjøre det. Mye kommer nok an på baby tenker jeg. Nå gjør jeg alt, så vil jo være naturlig å fortsette sånn om det er praktisk mulig. Mannen jobber skift, så ukene han er på jobb er han bare hjemme og sover, og vil uansett ikke kunne hjelpe med hverken baby eller husarbeid. 

Gjorde alt før baby selv, og det fortsatte i samme tralten etter at hun kom. Anbefales ikke🙈🙈🙈

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at det kommer veldig an på babyen, og mors form etter fødsel. 

Anonymkode: d1434...428

Ja det gjør jo det😊 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Lillepromille skrev:

Gjorde alt før baby selv, og det fortsatte i samme tralten etter at hun kom. Anbefales ikke🙈🙈🙈

Tror det er det med skiftarbeid som gjør det. Jeg «styrer» liksom det hele i de ukene, så da blir det til at jeg bare fortsetter (han kan jo ikke mine systemer og rutiner;)). Var ikke sånn når han ikke jobbet skift. Men vi får se når den lille kommer... Jeg følger nysgjerrig med på denne tråden ihvertfall 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde alt, som vanlig. Men var i fin form, og hadde rolig baby, så helt ok. Uvant å være hjemme hele dagen, så måtte jo ha noe å finne på, utenom lange trilleturer. Men ekteskapet tok slutt tre år etterpå 😉

Anonymkode: d3bc1...c5a

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror det er det med skiftarbeid som gjør det. Jeg «styrer» liksom det hele i de ukene, så da blir det til at jeg bare fortsetter (han kan jo ikke mine systemer og rutiner;)). Var ikke sånn når han ikke jobbet skift. Men vi får se når den lille kommer... Jeg følger nysgjerrig med på denne tråden ihvertfall 😊

Skjønner deg innmari godt. Styrer skuta selv her, og er vanskelig å gi fra seg roret. MEN, det er også knallhardt å styre alt i hus/hjem/hage med en baby som ikke klarer ligge alene eller i sele. Det blir en 24 timers jobb-hver dag. Aldri fri. Aldri! Jeg vet jo at han selvfølgelig gjør noe hvis jeg ber om det, men hadde vært herlig å slippe å be om div småting konstant. Kan du rydde opp etter deg? Kan du ta klesvasken? Kan du tømme søppel? Kan du kan du kan du..  blæh. Bedre å ta det selv. Jeg måtte jo bare spørre her inne for å finne ut av hva som er normalen🤗

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde alt, som vanlig. Men var i fin form, og hadde rolig baby, så helt ok. Uvant å være hjemme hele dagen, så måtte jo ha noe å finne på, utenom lange trilleturer. Men ekteskapet tok slutt tre år etterpå 😉

Anonymkode: d3bc1...c5a

Kondolerer eller gratulerer? 🌹

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...