Gå til innhold

"Omkom i en surfeulykke" hvordan tolker dere det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har man dødd pga uvær og bølger sannsynligvis? Hvordan kan man ellers omkomme i en surfeulykke egentlig? 

Anonymkode: e6ba2...fb5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har man dødd pga uvær og bølger sannsynligvis? Hvordan kan man ellers omkomme i en surfeulykke egentlig? 

Man kan f.eks. miste balansen, falle av brettet, slå hodet i brettet og drukne. Og veldig mye annet. Det er helt umulig å si hva som er sannsynlig med så lite info. 

Anonymkode: cca6f...5c2

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Understrømmer trekker ofte surfere under og mange omkommer.

Anonymkode: a2167...1a6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Understrømmer trekker ofte surfere under og mange omkommer.

Anonymkode: a2167...1a6

Det har ikke vært verken understrømmer eller dårlig vær. Dette var i Florida 

AnonymBruker
Skrevet

Ganske lett å drukne. Jeg holdt på å drukne i bølgene en gang jeg surfet. Utrolig skremmende å føle seg så hjelpeløs mot naturkreftene, jeg anser meg som en godt over snittet svømmedyktig person. Bølgene slo meg under igjen hver gang jeg fikk hodet over vann et øyeblikk.

Ellers kan man fort få surfebrettet i hodet og slås bevisstløs. 

Anonymkode: f81b2...404

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Man kan få brettet i hodet, eller en annen surfers brett i hodet. Man kan treffe undervannsklipper, bli dratt inn i alkover hvor man blir slått inn i skarpe steiner. 

Anonymkode: 0c271...05b

• Liker 6
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt umulig å svare på, men det første jeg tenker på er at man har blitt dratt under og slått hodet i en stein eller et rev. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man surfer og møter på en hai og den biter et stykke av leggen så man blør mye men er hele tiden bevisst men stresser så mye med å ta seg til land fortest mulig at man slår hodet i en klippe man ikke ser pga stress og svimmelhet pga blodtap, kan det bli omtalt som en surfeulykke? 

• Liker 1
Skrevet

Se bondi beach på NRKtv der lærer man mye. Ser de ofte frykter ryggmargsskade, og blir du så skadet (av brett i ryggen feks) at du ikke klarer å bevege deg vil du jo drukne. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dytt 

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke vært verken understrømmer eller dårlig vær. Dette var i Florida 

De har begge deler i Florida også

Anonymkode: 43af3...efa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har begge deler i Florida også

Anonymkode: 43af3...efa

Eh, ja? 

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man surfer og møter på en hai og den biter et stykke av leggen så man blør mye men er hele tiden bevisst men stresser så mye med å ta seg til land fortest mulig at man slår hodet i en klippe man ikke ser pga stress og svimmelhet pga blodtap, kan det bli omtalt som en surfeulykke? 

Vil tro at det ville vært en annen overskrift hvis dette var situasjonen. Gjerne en "surfer bitt av hai" type overskrift. 

Anonymkode: ea224...a25

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro at det ville vært en annen overskrift hvis dette var situasjonen. Gjerne en "surfer bitt av hai" type overskrift. 

Det er jo ikke bare "bitt av hai" om man dør

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke bare "bitt av hai" om man dør

Det er ikke en "surfeulykke" hvis en surfer blir bitt av en hai og mister så mye blod at han dør... 

Og hvis du leste hva jeg skrev, så skrev jeg "en sånn type overskrift" og ikke at det ville vært overskriften. Poenget er at haien ville blitt nevnt hvis den hadde vært involvert.. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en "surfeulykke" hvis en surfer blir bitt av en hai og mister så mye blod at han dør... 

Og hvis du leste hva jeg skrev, så skrev jeg "en sånn type overskrift" og ikke at det ville vært overskriften. Poenget er at haien ville blitt nevnt hvis den hadde vært involvert.. 

Alt som involverer en surfers død på sjøen kan jo være en surfeulykke? Media vil muligens holde tilbake noe info for å dempe sensasjonslyst blant folk? Vil ikke et haiangrep bare øke det?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være en av de mest unødvendig spesifikke, detaljerte "hvisomatte dersomatte"-historiene jeg har lest. 

Alt som involverer en surfers død på sjøen kan jo være en surfeulykke? Media vil muligens holde tilbake noe info for å dempe sensasjonslyst blant folk? Vil ikke et haiangrep bare øke det?

Media skal selge aviser/klikk. Å holde tilbake sensasjonelle detaljer virker stikk i mot avisenes økonomiske interesser, og økonomi vinner over samfunnsengasjement sånn ca 9 av 10 ganger. 

Anonymkode: cca6f...5c2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Alt man skal lure på 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c8946...76c

• Liker 3
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Hvorfor lurer du på det?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis overskriften var "person døde av blodtap etter surfeulykke"

Hva hadde du tenkt da? 

Anonymkode: b83d2...9a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...