AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Hallo I ettermiddag har treåringen min fått feber, hun har nyst en del og hostet et par ganger. Jeg er litt redd for korona, (ingen i bhg er smittet, så hun må evt ha fått fra andre steder). Om det skulle være korona--hva gjør vi og hva gjør vi ikke? Hvem kan jeg kontakte for informasjon? Anonymkode: d4513...b03
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 Korona-telefonen! Altså, unnskyld meg, men hvor har du vært de siste månedene? Det er jo bare til å Google så finner du svar! Og god bedring til treåringen❤️ Anonymkode: 9ae9b...694 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #3 Skrevet 12. juni 2020 Legevakt. Hvordan tenker du at en haug ukjente på et nettforum skal kunne hjelpe deg? Uansett så har helsenorge.no og fhi.no info. Det bør du ha oppfatter de siste 3 mnd. Anonymkode: 42d10...5b1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 Kontakt fastlegen. Sønnen min hadde feber hele forrige uke. Ingen korona 🙂 Anonymkode: cb534...abd
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #5 Skrevet 12. juni 2020 La det gå litt tid. Sikkert bare vanlig sykdom. Anonymkode: 4f643...000
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 Jeg har testet meg for korona. Jeg var forkjølet (slimhoste og nysing) i 3 dager. Ingen feber. Jeg jobber i matbutikk så jeg begynte å gruble litt på om jeg burde teste meg just in case. Jeg ringte legen å hun anbefalte meg å ringe legevakten for å få tid til å ta en test. Dagen etter møtte jeg opp uttafor legevakta (måtte sitte i bilen) for å ta testen. Fikk beskjed om å holde meg hjemme til jeg hadde fått testresultatet. Det kom dagen etter på kvelden å var negativ for korona. Jeg vil anbefale å gjøre det samme. Hvis det vise seg at det er korona så kan man sette i gang tiltak med en gang. 😊 Anonymkode: 2cbb6...edd
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 Takk for svar alle sammen ❤️ Vet jo hva man ikke skal gjøre ift andre, men jeg tenkte litt sånn på ibux eller paracet og slike forhåndsregler. Er litt usikker på hva jeg skal Google for det kommer opp alt for mye. Så det er legevakt man kontakter nå ihelgen ja ok 😊 Anonymkode: d4513...b03
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #8 Skrevet 12. juni 2020 De tester visst ikke barn med mindre de må, da det er ubehagelig og vanskelig å gjennomføre. Men du kan jo ta kontakt med koronatelefonen så får du sikker beskjed om hva du skal gjøre. Sannsynligheten er nok veldig stor for at det er vanlig forkjølelse, barn er jo forkjølet hele tiden.. Anonymkode: d74c7...b75
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De tester visst ikke barn med mindre de må, da det er ubehagelig og vanskelig å gjennomføre. Men du kan jo ta kontakt med koronatelefonen så får du sikker beskjed om hva du skal gjøre. Sannsynligheten er nok veldig stor for at det er vanlig forkjølelse, barn er jo forkjølet hele tiden.. Anonymkode: d74c7...b75 Vi testet vår toåring, og det er da absolutt ikke vanskelig å gjennomføre? Anonymkode: 7aa4e...6b9 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen ❤️ Vet jo hva man ikke skal gjøre ift andre, men jeg tenkte litt sånn på ibux eller paracet og slike forhåndsregler. Er litt usikker på hva jeg skal Google for det kommer opp alt for mye. Så det er legevakt man kontakter nå ihelgen ja ok 😊 Anonymkode: d4513...b03 Hvorfor tenker du å gi ibux til en 3 åring? Paracet burde helt klart være førstevalget, og har barnet feber regner jeg med du allerede har gitt febernedsettende? Anonymkode: e020f...566
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #11 Skrevet 12. juni 2020 Barn tar bare prøven i halsen. Nå er det slik at alle med symptomer skal testes, så ta kontakt med din kommune Anonymkode: c0749...11d
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #12 Skrevet 12. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barn tar bare prøven i halsen. Nå er det slik at alle med symptomer skal testes, så ta kontakt med din kommune Anonymkode: c0749...11d Ikke mitt barn. En prøve fra halsen og en fra laaaangt ned i nesen.... Anonymkode: cb534...abd
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #13 Skrevet 12. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke mitt barn. En prøve fra halsen og en fra laaaangt ned i nesen.... Anonymkode: cb534...abd Ok jeg bor i en kommune i Viken og her er det bare i halsen på de minste barna. Anonymkode: c0749...11d
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #14 Skrevet 12. juni 2020 Nysing er vel ikke det vanligste tegnet på covid 19? Det er mest sannsynlig at barnet har fått en helt vanlig forkjølelse. Hold barnet isolert hjemme de neste dagene, følg med på symptomer. Ganske sikker på at det går helt fint. Kontakt lege hvis du er usikker. God bedring til barnet! Anonymkode: b17c1...847
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #15 Skrevet 12. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tenker du å gi ibux til en 3 åring? Paracet burde helt klart være førstevalget, og har barnet feber regner jeg med du allerede har gitt febernedsettende? Anonymkode: e020f...566 Paracet er førstevalget helt klart. Jeg har ikke gitt febernedsettende for allmenntilstanden var fin til hun sovnet for kvelden, hun har spist greit og alt var bra. 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nysing er vel ikke det vanligste tegnet på covid 19? Det er mest sannsynlig at barnet har fått en helt vanlig forkjølelse. Hold barnet isolert hjemme de neste dagene, følg med på symptomer. Ganske sikker på at det går helt fint. Kontakt lege hvis du er usikker. God bedring til barnet! Anonymkode: b17c1...847 Takk for tips Tusen takk ❤️❤️ Anonymkode: d4513...b03
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #16 Skrevet 12. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tenker du å gi ibux til en 3 åring? Paracet burde helt klart være førstevalget, og har barnet feber regner jeg med du allerede har gitt febernedsettende? Anonymkode: e020f...566 Man trenger da ikke ta febernedsettende ved en hver form for feber! Anonymkode: 5c814...1b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå