Gå til innhold

Hva skjer hvis man reiser til Sverige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tenkt å reise til Danmark. Siden det er lov til å reise til Danmark gjennom Sverige, så ser jeg ikke problemet med å stoppe underveis i Sverige og handle litt før man reiser videre til Danmark. Etter hva jeg forstår så er dette helt lovlig, siden vi skal overnatte i èn uke i Danmark, her skal vi besøke Legoland og senere til Tivoli i København.

Spørsmålet er om det er lov å ta en handletur før man reiser videre til Danmark.

Eventuelt hvordan skal dette kontrolleres i etterkant?

Anonymkode: 0cc59...1a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål. 

Det er basert på tillit - noe som betyr lite kontroll.

Jeg tviler på at det får noen konsekvenser om man tar bare en handletur. Det er trossalt folk som dro på harryhandel ved svenske grensa og i ettertid fikk sykemelding.

Slik sett er det ikke det verste du kan gjøre.

Anonymkode: 3f449...4b7

AnonymBruker
Skrevet

Kjenn på samvittigheten din! Du kan i verste fall forårsake et lokalt utbrudd når du kommer hjem, vil du det? Hvis alle skulle gi blaffen i slike anbefalinger så varer denne pandemien enda lenger og vi får enda lenger tid på å ergre oss over regler og anbefalinger. Det eneste som nytter nå er at alle kjenner på sin egen samvittighet og er med i dugnaden. 

Anonymkode: f1ac3...f07

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor handle i Sverige? Kan vel kjøre rett gjennom og handle i Danmark.

Anonymkode: 22e9d...a78

AnonymBruker
Skrevet

Har du virkelig lyst til å være kilden til et lokalt utbrudd i Legoland/Danmark? Eller Norge når du kommer hjem? 

Det er lov å tenke litt lengre enn billig tobakk og øl. 🤦‍♀️

Anonymkode: eaaa6...8ce

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...