Gå til innhold

Hvilke klær trenger barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal hjelpe søsteren min som er i en vanskelig økonomisk situasjon med å kjøpe klær til mine tantebarn. Men hva trenger barn som er 2 og 7 år som går i barnehage og på skolen? Tenker først og fremst på alt de trenger av yttertøy og sko til høsten/vinteren.

Vet jeg bare kan spørre henne, men det er jo mange kloke hoder her som har mye erfaring 😊 

Anonymkode: b53f9...caf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gore tex joggesko, vinterdress til toåringen, utebukse/jakke til sjuåringen. Regntøy, overtrekksbukser og skalljakke/softshell. Vintersko bør du vente med. Særlig toåringen kan vokse en del på føttene til vinteren. 
Sjekk ut didriksson vinterdress/vintersett. De har et legg inni jakkeermet/buksa man kan sprette opp slik så de varer i to sesonger. Gode klær er det og. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp kanskje heller gavekort på xxl, skobutikk ol?

Skoringen har f.eks salg til høsten hvor man får gode vintersko til enten to for en, eller 40% ca.

Barnihagen.no har ofte dresser og todelte sett til halv pris. Skogstad har som regel mot slutten av sommeren salg på fjorårets vinterkolleksjon og man kan få gode dunjakker og bukser til svært god pris.

Generelt trenger de goretexsko, støvler (fortrinnsvis dockboots eller cherrox for høst/vinter), vintersko, regntøy (todelt), skalljakke og bukse til sjuåringen, parkdress til toåringen. Vinterdress til den minste og todelt til den eldste (med mindre den også foretrekker dress). Hals/buff, votter, luer, hansker. 

Anonymkode: e2a0d...84f

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke spørre hva hun mangler? Du må jo uansett få rett størrelse, og riktig kvalitet som passer til bruken i f.eks. barnehage. Hun har gjerne erfaring på hva som fungerer. Da slipper du å kaste bort penger på klær/sko som ikke blir brukt eller er feil størrelse/passform.

Anonymkode: eee0e...c1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke spørre hva hun mangler? Du må jo uansett få rett størrelse, og riktig kvalitet som passer til bruken i f.eks. barnehage. Hun har gjerne erfaring på hva som fungerer. Da slipper du å kaste bort penger på klær/sko som ikke blir brukt eller er feil størrelse/passform.

Anonymkode: eee0e...c1a

Hun mangler alt i riktig størrelse, og hun skal selvfølgelig få være med på å bestemme merker osv. 

Tenkte bare det var greit å ha en liste å gå etter og begynne å titte litt nå siden det ofte er salg om sommeren.

- TS

Anonymkode: b53f9...caf

AnonymBruker
Skrevet

Minste (eldste)

Vinterdress (vinterbukse og vinterjakke)

regntøy (regntøy) ps her fortetrekker mange todelt uansett alder

fleece/tykkere ull (fleece/tykkere ull)

Støvler (støvler 

Goretex/høstsko (høstsko)

lue, votter, hals, regnvotter, 

Ullundertøy

Det jeg kom på

Anonymkode: 552bf...85b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...