AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Når jeg spiser salat på restaurant har de av og til en svart tyntflytende dressing på, som er veldig god. Ikke kikkoman. Ikke balsamicoeddik, det bruker jeg i fløtesauser og det er altfor salt som dressing. Men hva er det? Noen som vet? Anonymkode: f84aa...d7f
Sjøgrønn Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 Det er nok balsamico sirup, sjekk ut jordbærbalsamico osv. 5
Jubatus Skrevet 17. juni 2020 #4 Skrevet 17. juni 2020 På 12.6.2020 den 18.35, AnonymBruker skrev: Når jeg spiser salat på restaurant har de av og til en svart tyntflytende dressing på, som er veldig god. Ikke kikkoman. Ikke balsamicoeddik, det bruker jeg i fløtesauser og det er altfor salt som dressing. Men hva er det? Noen som vet? Anonymkode: f84aa...d7f Balsamico er da ikke salt? Ellers er jeg enige med de andre om at det nok er balsamico du har fått. Det finnes flere ulike varianter, med litt ulike konsistenser og smak(men har ennå til gode å smake en salt en altså!) 4
Dolce Skrevet 17. juni 2020 #5 Skrevet 17. juni 2020 På 12.6.2020 den 18.35, AnonymBruker skrev: Når jeg spiser salat på restaurant har de av og til en svart tyntflytende dressing på, som er veldig god. Ikke kikkoman. Ikke balsamicoeddik, det bruker jeg i fløtesauser og det er altfor salt som dressing. Men hva er det? Noen som vet? Anonymkode: f84aa...d7f Balsamico altfor salt? Sikker på at du ikke tenker på soyasaus? Balsamico er en eddik. Og kan være alt fra eddik-aktig til ganske søt. Men ikke salt..... 2
Zienna Skrevet 17. juni 2020 #6 Skrevet 17. juni 2020 Det er nok en vinaigrette. Jeg lager dette til alle grønne salater. Er kjapt og enkelt. Rør sammen 3 ss balsamicoeddik, 0,5 dl olivenolje og en halv ss honning. Dette er basis. Så kan du f.eks. tilsette 1 båt finhakkelt hvitløk, 1 ts tørket oregano og 1 ts grov sennep. Eventuelt andre kryddere. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #7 Skrevet 17. juni 2020 Kremet balsamico. Anonymkode: 37d2d...b70
Zienna Skrevet 17. juni 2020 #8 Skrevet 17. juni 2020 Akkurat nå, Zienna skrev: Det er nok en vinaigrette. Jeg lager dette til alle grønne salater. Er kjapt og enkelt. Rør sammen 3 ss balsamicoeddik, 0,5 dl olivenolje og en halv ss honning. Dette er basis. Så kan du f.eks. tilsette 1 båt finhakkelt hvitløk, 1 ts tørket oregano og 1 ts grov sennep. Eventuelt andre kryddere. Glemte å skrive at du må vende litt av dette inn i salaten før du setter den i kjøleskapet. Et par timer før servering er ok. Så heller jeg litt ekstra over med en skje før salaten serveres.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #9 Skrevet 17. juni 2020 Er det noe du får på de fleste restauranter er det nok tyktflytende balsamico. Du får den på butikken. Anonymkode: e3b28...4bf
Kontormus Skrevet 17. juni 2020 #10 Skrevet 17. juni 2020 Balsamico, olivenolje, hvitløk, dijonsennep og honning bruker jeg
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #11 Skrevet 17. juni 2020 14 minutter siden, Zienna said: Det er nok en vinaigrette. Jeg lager dette til alle grønne salater. Er kjapt og enkelt. Rør sammen 3 ss balsamicoeddik, 0,5 dl olivenolje og en halv ss honning. Dette er basis. Så kan du f.eks. tilsette 1 båt finhakkelt hvitløk, 1 ts tørket oregano og 1 ts grov sennep. Eventuelt andre kryddere. Hvor lang holdbarhet har en sånn blanding? Anonymkode: 6b01c...dcd
Zienna Skrevet 17. juni 2020 #13 Skrevet 17. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang holdbarhet har en sånn blanding? Anonymkode: 6b01c...dcd Det vet jeg ikke, men sikkert 3-4 dager. Jeg lager bare det jeg behøver for salaten der og da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå