AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Vel, jeg sliter med å gå ned graviditetskiloene. Ammer fremdeles lille på 17 mnd morgen og kveld. Natt også når hun er syk, som er ganske ofte etter bhg-start. Har tidligere ikke hatt noe problem med å gå ned litt vekt, men nå sitter det som LIMT. Vil ikke slanke meg veldig aktivt pga ammingen, og lavkarbo og slikt er dermed utelukket. Vil helst ikke slutte ammingen, men nå går det på selvbildet løs. (Må ned 15 kg, la på meg 28 i graviditeten..) Men det føles feil å skulle avslutte ammingen for å slanke meg også. Kan ammingen ha noe med den fastlåste vekten å gjøre? Noen som har erfaring med «automatisk» vektnedgang etter ammeslutt? Jeg spiser vanlig vil jeg si, men er definitivt mer sulten på kveldstid enn jeg har vært før. Spiser sunt, og beveger meg som jeg alltid har gjort, med flere turer i uken. Før nedstengningen hadde jeg to dager på treningssenter i uken, men altså ingen nedgang. Har ikke noe å kutte føler jeg, uten å legge om helt/direkte slanke meg.. Håper vel egentlig på at det er normalt å slite med å gå ned i vekt når man ammer, for alt jeg leser sier jo det motsatte, og det kan jeg ikke fatte! Anonymkode: 31694...c87
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 Ja det er normalt! Jeg fikk en psykisk knekk etter jeg fikk eldste da kiloene bare kom og aldri forsvant, selv om jeg spiste sunnere enn noen gang og trente 3 ganger så mye som før for å holde meg i form for babyens skyld. Og vekten gikk bare oppover til den slutt stoppet og bare ble der. Men etter ammeslutt rant alt av igjen og litt til! Spurte hs om det, og hun sa det var like vanlig å legge på seg av amming som det er å gå ned i vekt av amming, en hører bare ikkje mye om det da det ofte blir "forkledd" bak det søtsuget og matsuget en ofte får. Nå med nr 2 spiser jeg hva jeg vil og trener det jeg kan og orker, vesentlig mindre enn før, men likevel har jeg bare gått opp 1/3 av det jeg gjorde sist. Prøver å ikke stresse med det før etter ammeslutt, når enn det blir. Anonymkode: 94876...d54 6
Anjatapinjata Skrevet 12. juni 2020 #3 Skrevet 12. juni 2020 Følger denne. Gikk ned alt og litt til når jeg fullammet, men når mini sluttet å amme så mye så kom kiloene snikende😩 jeg går 5-7mil i uka. Så er mer aktiv nå enn i permisjonen. Håper virkelig kiloene blir borte når ammingen tar slutt. For føler meg ikke veldig bra nå.. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 Det mest påfallende for min del ved ammeslutt var hvor mye mindre sulten jeg var. De siste månedene ammet jeg 1-2 ganger daglig, så det var ganske små mengder. Kiloene rant av uten at jeg merket det... Anonymkode: 23480...0f8 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #5 Skrevet 13. juni 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det er normalt! Jeg fikk en psykisk knekk etter jeg fikk eldste da kiloene bare kom og aldri forsvant, selv om jeg spiste sunnere enn noen gang og trente 3 ganger så mye som før for å holde meg i form for babyens skyld. Og vekten gikk bare oppover til den slutt stoppet og bare ble der. Men etter ammeslutt rant alt av igjen og litt til! Spurte hs om det, og hun sa det var like vanlig å legge på seg av amming som det er å gå ned i vekt av amming, en hører bare ikkje mye om det da det ofte blir "forkledd" bak det søtsuget og matsuget en ofte får. Nå med nr 2 spiser jeg hva jeg vil og trener det jeg kan og orker, vesentlig mindre enn før, men likevel har jeg bare gått opp 1/3 av det jeg gjorde sist. Prøver å ikke stresse med det før etter ammeslutt, når enn det blir. Anonymkode: 94876...d54 Dette trengte jeg å lese! Er nær ved å få en psykisk knekk selv. Liker ikke kroppen! Har kjøpt klær i passende størrelse, men blir ikke fornøyd med hvordan jeg ser ut i det 😫 Håper det går bedre for meg også ved ammeslutt 🤞 Anonymkode: 18a36...83b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå