Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg klarer ikke å ta imot komplimenter, noe som jeg har lagt ekstra merke til i dag... Jeg fikk nemlig en del komplimenter i dag, og det var rett og slett skikkelig ukomfortabelt... Jeg klarer ikke engang å si «takk»... Jeg ler det alltid bare bort... Jeg har en tendens til å tenke at de som sier fine ting om meg bare sier det for å være snille... Jeg tror ikke på det de sier... Jeg klarer bare ikke å forstå hvordan andre mennesker kan synes at jeg er et årleit menneske... Jeg klarer ikke å tenke ut en eneste ting som jeg liker ved meg selv... Hvordan blir en flinkere til å ta imot komplimenter? Jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke klarer å reagere slik som en burde reagere når en får komplimenter...

Endret av Banankaka04
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Øv deg på smil+takk. Dersom du tror de lyver når du får komplimenter, hvorfor ikke bare lyve (smil+takk) tilbake? Til slutt blir det naturlig. 

Du kan også slenge med en kommentar ala "takk, den (kjolen du får kompliment på) er ny!"
Eller "takk! var hos frisøren igår" dersom det er håret. 

Anonymkode: 3cdf9...391

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som ikke kan ta komplimenter er ofte veldig usikre på seg selv og kanskje omverdenen. Og så fort de får et kompliment så begynner hjernen deres å surre og kverulere og de kan ikke få ut et enkelt "takk, så fint sagt". 

For eksempel, om jeg sier "wow du ser bra ut!" til en usikker person, så begynner den nærmest bare å bable, eller fnise av nervøsitet, fordi inni hodet deres begynner kveruleringa: "hæ nei jeg ser jo ikke bra ut jeg er jo for høy og tykk og ditt og datt og kviser og alt er feil og jeg er dum". Men personen vil jo selvfølgelig ikke kverulere åpent med meg så da kommer det bare ut et "hnf eh næææ eeeeee". 

Anonymkode: dec06...3d4

AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder bare å øve seg så kommer det til slutt automatisk. Du behøver ikke å mene det i starten, bare fake it till you make it. :) Hvis du tenker på det, så er det egentlig ganske mye flauere å ikke greie å ta i mot et kompliment enn å faktisk gjøre det.

Anonymkode: 45658...357

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hadde samme problemet da jeg var yngre, men nå klarer jeg å få frem ett takk, etter å ha øvet masse.

Gjest Alkoholist
Skrevet

Har ikke problemer med å ta imot komplimenter, jeg bare bryr meg ikke om det. 

Skrevet

Har ingen problemer med å ta i mot komplimenter, noen ganger kan jeg bli litt brydd - men sier alltid takk og ta det i mot :)

Se på kompliment som en gave - dersom noen tilbød deg en gave, ville du kaste den bort? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...