Gå til innhold

Blir gal av å tenke på smitte hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Sukk. Skulle ønske at folk forstod enkel statistikk. De fleste har ikke blitt utsatt for smitte nei, men noen har, og da hjelper det med å vaske hendene godt og ta av seg tøy (og evt. vaske) det før man går inn i boligen.

Anonymkode: 6709a...587

Ro deg ned. Poenget var selvsagt at de som sier de har bevist at viruset er lite smittsomt fordi de ikke er smittet selv tar feil, ikke at det er unødvendig å beskytte seg.

Anonymkode: 1aeab...e2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig slitsomt ut..

Jeg tenker ikke over noe særlig at det kan være smitte på overflater eller hos mennesker jeg møter på ute. Er klar over at det kan være det, men å tenke på eller gå rundt å bekymre meg over det er bortkastet energi. Kan like godt bli smittet av en forkjølelse eller av magesjau. 

Vasker hender og sånn, og bruker anti bac der det er tilgjengelig, men jeg blir ikke satt ut av spill om jeg skulle ha glemt antbac hjemme eller det er tomt ved inngangen til butikken. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slikt tankegods bør du kanskje slutte med. Du klarerfint å lage deg selv tvangstanker og lidelser om du driver på slikt. 

Anonymkode: da569...a98

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 12.6.2020 den 15.23, AnonymBruker skrev:

Blir så sliten av å å tenke på smitte hele tiden.
F.eks på arbeidsplassen - hvis man skal drikke av en kopp, tenk hvis vedkommende som tok de ut av maskinen har corona? 
Bestikk - livsfarlig...
Osv.
Når kan vi slutte å tenke på at alt man er i kontakt med helst på desinfsieres hele tiden????! Blir GAL

Anonymkode: a9aa5...93f

Er kollegaen din smittet blir du nok det du og ettersom jeg regner med dere ikke bruker åndedrettsvern på jobb. Folk virker ekstremt opptatt av overflatesmitte men glemmer at det holder å puste inn samme luft.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Random skrev:

Er kollegaen din smittet blir du nok det du og ettersom jeg regner med dere ikke bruker åndedrettsvern på jobb. Folk virker ekstremt opptatt av overflatesmitte men glemmer at det holder å puste inn samme luft.

Puste inn samme luft.. da må man være nærme og vedkommende må hoste sier de jo

Skrevet (endret)
På 12.6.2020 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Er det så rart? Vi har jo blitt skremt livskiten ut av. For all del ikke kom nær et annet menneske, folk som jogger er farlig, viruset lever i dagesvis på diverse overflater, vask alt alltid, vi har sett smittetall som skyter i været verden rundt, folk med masker og døde folk i gater. Folk som ikke aner hvor de er smitta og det ble innført ekstremt strenge regler for å unngå smitte. Det gjør noe med psyken. Og det kommuniserer at dette er en sykdom man ikke bør få da det er forvirring om risiko og hva den egentlig gjør med kroppen!

Ja, det er skremmingen som er det store problemet her.

Myndigheter, media og til og med WHO fokuserer alltid på det negative.

De siste dagene har f.eks. WHO gått ut flere ganger med at USA har rekordmange smittede. Og nettavisene henger seg på...

Men hvis man sjekker tallene for USA, så ser man at daglige døde har gått nedover i lange tider. Men det er det ingen som skriver om.

WHO puttet også Sverige på en liste over land hvor smitten øker e.l., men når Sverige sa fra, så trakk WHO dette tilbake. WHO tok feil. Det har altså gått politikk i dette viruset...

Virker som det er om å gjøre å dytte mest mulig frykt inn i befolkningen i verden? Om de vrir fakta litt betyr ikke noe, så lenge de kan skremme mer er det greit...

Hva er grunnen til at det er så stort fokus på å skremming og det negative? Hva er egentlig agendaen deres?

Edit:

Dagbladet. De lyver mye. Særlig når de skriver at USA er det værste landet.

USA ligger faktisk på 12. plass når det gjelder smittede og på 9. plass når det gjelder døde...

Endret av Krantz95
  • Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de har jo avvist at dråpene svever rundt lenge så hvis bare pust skal smitte må man være veldig nærme og over tid?

Trenger ikke sveve rundt lenge om man er innenfor 2 meter innendørs. Alt som skal til er snakk eller utpust med munnen, det genererer mikroskopiske dråper som kan smitte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Iceman skrev:

Trenger ikke sveve rundt lenge om man er innenfor 2 meter innendørs. Alt som skal til er snakk eller utpust med munnen, det genererer mikroskopiske dråper som kan smitte.

Men de flyr jo ikke rundt/bakover osv. Man må vel være ansikt til ansikt. De har jo sagt at dråpene faller raskt til bakken rett foran vedkommende

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men de flyr jo ikke rundt/bakover osv. Man må vel være ansikt til ansikt. De har jo sagt at dråpene faller raskt til bakken rett foran vedkommende

FHI sier det, men de har sagt mye rart. Det tok lang tid før de aksepterte at personer uten symptomer kan smitte, og nå blir man ansett som mest smittsom i tiden rett før og rett etter at man får symptomer. Det er en grunn til at en stor andel ikke vet hvordan de ble smittet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

FHI sier det, men de har sagt mye rart. Det tok lang tid før de aksepterte at personer uten symptomer kan smitte, og nå blir man ansett som mest smittsom i tiden rett før og rett etter at man får symptomer. Det er en grunn til at en stor andel ikke vet hvordan de ble smittet.

Hvorfor skulle det de sier være feil?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle det de sier være feil?

Fordi de ofte sier feil eller er på etterskudd. Oppdater deg med internasjonale kilder istedenfor.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Iceman skrev:

Fordi de ofte sier feil eller er på etterskudd. Oppdater deg med internasjonale kilder istedenfor.

Men de oppdaterer seg vel med internasjonale kilder? Det er en del info fra  rundt om Som ikke nødvendigvis er riktig eller bekrefter heller da

• Liker 1
Skrevet

Ta en pause i corona tenkingen. Tenk på noe annet, Finn på noe for å få deg i andre tanker. Det gjør jeg ofte, hvis dette skal leves med må jeg få ha andre tanker enn det innimellom. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men de oppdaterer seg vel med internasjonale kilder? Det er en del info fra  rundt om Som ikke nødvendigvis er riktig eller bekrefter heller da

Problemet har vært at hvis ikke det er bevist nærmest utover enhver tvil at man kan bli smittet på en gitt måte så antar de at ikke man kan det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet har vært at hvis ikke det er bevist nærmest utover enhver tvil at man kan bli smittet på en gitt måte så antar de at ikke man kan det.

Ja det er jeg enig i. De skal vel være så forskningsbasert. Men det er jo litt vanskelig når ting er så nytt.

men ut fra det de vet om smittede i Norge kan de vel likevel si en del om det da

• Opprett ny...