Gå til innhold

Blir gal av å tenke på smitte hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men virker jo ikke som folk flest tenker sånn? 

Anonymkode: a9aa5...93f

Det kan jo hende de tenker det uten at de går og prater om det. Jeg tror flere en de som innrømmer det, har vanskelige stunder og tenker tanker om dette. Lett å være tøff i kjeften og si at det ikke er farlig, men innerst inne så er nok flere redd og bekymra 

Anonymkode: 84be2...bc7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo hende de tenker det uten at de går og prater om det. Jeg tror flere en de som innrømmer det, har vanskelige stunder og tenker tanker om dette. Lett å være tøff i kjeften og si at det ikke er farlig, men innerst inne så er nok flere redd og bekymra 

Joda, men observerer jo hvordan folk oppfører seg. De holder seg fast på bussen uten at det er nødvendig, de sitter tett, går på bar og restaurant, tar på ting hele tiden uten å vaske seg mellom hver gang, setter fra seg matboksen sin på et bord, trykker på telefonen Etter de har tatt på ting, reiser, overnatter på hotell, klemmer folk, møter på demonstrasjon.... osv

• Liker 2
Gjest Warrior
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det med den andre bølgen, er det noe du har lest på kg? For jeg finner nemlig ikke noe ordentlig info som tilsier at den vil bli dødligere

Lest det her også ja, syns jeg leste det et annet sted også men husker ikke hvor. Ser jo hvor dødelig det er i andre land med mye smitte. 

AnonymBruker
Skrevet

9, 9, 15, 13, 12, 2, 7. Dette er de daglige smittetallene siste uke. Er dette virkelig noe å bli gal av? Det er 5 stk på intensiven i hele landet. Er dere like redde for andre sykdommer som det er mye større sjanse for at dere får? 

Anonymkode: 41082...0ef

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

9, 9, 15, 13, 12, 2, 7. Dette er de daglige smittetallene siste uke. Er dette virkelig noe å bli gal av? Det er 5 stk på intensiven i hele landet. Er dere like redde for andre sykdommer som det er mye større sjanse for at dere får? 

Andre sykdommer smitter jo ikke like lett via alt mulig! Vi blir jo ikke bedt om være langt unna alle andre mennesker og å vaske alt vi skal ta på til vanlig 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Andre sykdommer smitter jo ikke like lett via alt mulig! Vi blir jo ikke bedt om være langt unna alle andre mennesker og å vaske alt vi skal ta på til vanlig 

Corona smitter lett, men det er veldig få som har det. Og da er det også veldig liten sjanse for å bli smittet. Definitivt ikke noe å gå rundt å bli gal for. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har lest om mennesker her på KG som har brukt litervis med sprit siden mars, jeg har brukt kanskje 100 ml privat og jobber selv innen helse.    Også lest om folk som har kloret ned hele huset sitt.  hjelp.  Pust med magen. 

Anonymkode: 7690e...f01

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Corona smitter lett, men det er veldig få som har det. Og da er det også veldig liten sjanse for å bli smittet. Definitivt ikke noe å gå rundt å bli gal for. 

Det har mye større effekt hvis det smitter mange. Og ettervirkninger som vi vet lite om men som er litt anderledes enn andre sykdommer . Og selv om jeg ikke er TS så vil jeg si ; dette er en sykdom jeg absolutt ikke vil smittes av. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest om mennesker her på KG som har brukt litervis med sprit siden mars, jeg har brukt kanskje 100 ml privat og jobber selv innen helse.    Også lest om folk som har kloret ned hele huset sitt.  hjelp.  Pust med magen. 

Anonymkode: 7690e...f01

Er det så rart? Vi har jo blitt skremt livskiten ut av. For all del ikke kom nær et annet menneske, folk som jogger er farlig, viruset lever i dagesvis på diverse overflater, vask alt alltid, vi har sett smittetall som skyter i været verden rundt, folk med masker og døde folk i gater. Folk som ikke aner hvor de er smitta og det ble innført ekstremt strenge regler for å unngå smitte. Det gjør noe med psyken. Og det kommuniserer at dette er en sykdom man ikke bør få da det er forvirring om risiko og hva den egentlig gjør med kroppen!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis alle går rundt og tror at man kan gjøre som man vil siden sjansen for å bli smittet er liten, inkludert de som tilfeldigvis treffer noen som er smittet, så vil det spre seg igjen.

Anonymkode: 1aeab...e2d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man skal fortsatt passe på, mener jeg. Men ikke la smittefrykten ta helt overhånd. Jeg føler at jeg er blant dem som er nøye og forsiktig, men jeg er langt unna dette som beskrives her nå. Jeg var sånn i starten, syntes det var veldig ubehagelig på jobb, følte jeg måtte vaske meg om jeg hadde tatt på en kulepenn. Nå spriter jeg pulten min og telefon når jeg begynner og slutter på jobb. Underveis vasker jeg hender en del ganger og passer på å ikke putte fibgre i munnen. Og er ekstra nøye med å vaske hender på vei inn og ut av matbutikk, når jeg kommer hjem etter å ha vært ute og før jeg spiser eller lager mat. Men bruker ikke sprit for å ta noe ut av veska e.l. Og jeg reiser kollektivt til jobb - i Oslo. 
Det er få som får viruset påvist nå, det er sannsynligvis svært få rundt deg du kan bli smitta av. Så ingen grunn til å ha helt panikk, men fortsatt grunn til forholdsregler ettersom risikoen fortsatt er til stede.  

Anonymkode: 212a1...402

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noroviruset er minst like smittsomt som covid-19 uten at vi går bananas av den grunn. Men covid-19 er mer dødelig og derfor har vi alle disse forholdsreglene. Jeg jobber tett på andre mennesker men lever stort sett som normalt. Jeg vasker hender, prøver å holde litt avstand men covid-19 tar lite plass i tankene mine til daglig. Smitten i Norge er på ingen måte galopperende. Jeg kjøper smågodt, går på cafe og lever langt på vei livet som vanlig. 

Anonymkode: 361b2...714

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er uansett tilstrekkelig til å forsvare langt strengere tiltak enn det vi har hatt på det "verste". Sykdommen viruset gir, er tross alt dødelig for en god del, i tillegg får mange trolig varige skader etter sykdommen. Viruset er påvist 16 fot unna en smittet ved lett bris, og all kontakt med andre mennesker innen denne radius må forbys og straffes som kriminell adferd.

Anonymkode: 54c47...58e

Skrevet

Mange trenger å slappe litt mer av. Pust ut. 

Hvis du er 30 år uten underliggende sykdommer så er det i dag større sjanse for å dø i en bilulykke enn av korona. Har ikke hørt om så mange som er livredde for å våge seg ut i trafikken for å si det sånn.

Jeg tror vi trenger å tenke tilbake til det vi snakket om i Mars. Flate ut kurven, Ikke overbelaste helsevensenet, 

Hovedpoenget er at dette er en ny sykdom som er veldig smittsom. Siden sykdommen er ny er ingen immune, og derfor spres den fort. Dersom for mange blir smittet på en gang så vil mange trenge sykehusinnleggelse og det kan bli et problem. Derfor tiltakene.

Noen, og da særlig eldre får alvorlig sydkdom og noen av de igjen dør. Jeg leste et sted at ca 30% av de som som dør nå ville dødd senere i år uansett, pga alder eller underliggende sykdom.

Ingen grunn tor folk flest til å være bekymret over egen helse pga korona. Er dere like bekymret pga livsstil, matvaner, alkoholintak, røyking? Det er større grunn for dere til å være bekymret for helsa pga dette.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det har mye større effekt hvis det smitter mange. Og ettervirkninger som vi vet lite om men som er litt anderledes enn andre sykdommer . Og selv om jeg ikke er TS så vil jeg si ; dette er en sykdom jeg absolutt ikke vil smittes av. 

Samme her, blir irritert på de som gjentatte ganger her inne prøver å ufarliggjøre viruset ved å dra paraleller til influensa..

De unnlater å nevne alvorlige komplikasjoner som blodpropp og hjerneslag underveis i sykdomsforløpet ved intensiv-behandling hos yngre og friske mennesker..

Og nevrologiske problemer som meg bekjent aldri forekommer ved en hard influensa med lungebetennelse..

Anonymkode: 6fe4a...a80

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gjeste mann said:

Hvis du er 30 år uten underliggende sykdommer så er det i dag større sjanse for å dø i en bilulykke enn av korona. Har ikke hørt om så mange som er livredde for å våge seg ut i trafikken for å si det sånn.

Jeg er over 30..

Da vil jeg bli rammet hardere av korona siden jeg ikke har et "ungt" immunforsvar lengre?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over 30..

Da vil jeg bli rammet hardere av korona siden jeg ikke har et "ungt" immunforsvar lengre?

30 var et eksempel da. Jeg er også over 30, hvor farlig det er stiger med alder, ved passert 60 blir det stadig verre. Men det henger også sammen med om du har underliggende sydkommer. Friske 20/30/40/50 åringer som er livredde bør tenke seg litt om. Så finnes det alltid enkelteksempler som meidia elsker å slå opp, de beviser ingenting

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Gjeste mann skrev:

30 var et eksempel da. Jeg er også over 30, hvor farlig det er stiger med alder, ved passert 60 blir det stadig verre. Men det henger også sammen med om du har underliggende sydkommer. Friske 20/30/40/50 åringer som er livredde bør tenke seg litt om. Så finnes det alltid enkelteksempler som meidia elsker å slå opp, de beviser ingenting

Har litt greier og er over 30. Men uansett om det ikke skulle være farlig for meg så vil jeg ikke plukke opp smitte og ta med videre til andre osv..

og dessuten tror jeg ikke helt på det der ikke farlig greiene. Det virker overhodet ikke som en vanlig infeksjonssykdom, hvis man leser litt om det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, blir irritert på de som gjentatte ganger her inne prøver å ufarliggjøre viruset ved å dra paraleller til influensa..

De unnlater å nevne alvorlige komplikasjoner som blodpropp og hjerneslag underveis i sykdomsforløpet ved intensiv-behandling hos yngre og friske mennesker..

Og nevrologiske problemer som meg bekjent aldri forekommer ved en hard influensa med lungebetennelse..

https://scholar.google.no/scholar?q=neurological+complications+influenza&hl=no&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart

Influensa kan også gi nevrologiske komplikasjoner jo. 

Anonymkode: ea6c4...945

Gjest Lasox
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Men det er sykt slitsomt å være så på alerten hele tiden

Skjønner det, men det blir en vanesak etterhvert og forhåpentligvis så vil man slutte å tenke over det til enhver tid. Før tenkte jeg hele tiden på å holde avstanden på 1-2 meter til folk. Nå går det automatisk uten å tenke noe over det. 

Håper det vil skje med deg også etterhvert. Man blir sliten av å tenke på det konstant.

• Opprett ny...