AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Blir så sliten av å å tenke på smitte hele tiden. F.eks på arbeidsplassen - hvis man skal drikke av en kopp, tenk hvis vedkommende som tok de ut av maskinen har corona? Bestikk - livsfarlig... Osv. Når kan vi slutte å tenke på at alt man er i kontakt med helst på desinfsieres hele tiden????! Blir GAL Anonymkode: a9aa5...93f 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 Når vaksinen kommer Anonymkode: 40dae...308 7
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #3 Skrevet 12. juni 2020 Jeg tror du trenger å puste litt med magen. Du trenger ikke desinfisere alt hele tiden. Ja, det kan hende at den som tok på koppen før deg hadde korona (selv om det i disse dager er lite sannsynlig). Men altså, sånn er det bare. Du KAN selvsagt ta helt av og sprite alt du fører til munnen, men som du selv sier: da er du gal.. Noen sjanser må man ta. Pass på å vaske egne hender, og ha god hygiene selv, og så må man bare stole på at andre også er flinke å vaske hender før de tar ting ut av oppvaskmaskinen. Evt får du ta med deg egen kopp, og ikke bruke koppene på jobb.. Anonymkode: 031fe...355 18
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 Aldri tenkt slik som deg, tror du bør roe ned. Anonymkode: ef92e...64e 14
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #5 Skrevet 12. juni 2020 Hos oss er det engangskopper nettopp pga det med kaffekopper.. Anonymkode: 2e7b7...70a 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 Vi har egne kopper på jobb, bruk plastbestikk. Og ellers gjøre så godt man kan. Kan ikke stenge seg inne heller 😊 Anonymkode: ca212...cea 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 Det kommer til å blusse opp igjen og bli enda verre. Anonymkode: 17c24...c21
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #8 Skrevet 12. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer til å blusse opp igjen og bli enda verre. Anonymkode: 17c24...c21 Når da? Anonymkode: db230...d97 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir så sliten av å å tenke på smitte hele tiden. F.eks på arbeidsplassen - hvis man skal drikke av en kopp, tenk hvis vedkommende som tok de ut av maskinen har corona? Bestikk - livsfarlig... Osv. Når kan vi slutte å tenke på at alt man er i kontakt med helst på desinfsieres hele tiden????! Blir GAL Anonymkode: a9aa5...93f Hvorfor tenker du sånn? Er du i gruppen som har en forhøyet risiko for død? For normalt friske mennesker er covid-19 ikke imponerende dødelig. Jeg har aldri tenkt på at skapdører, kopper, bestikk etc er «livsfarlig». Men jeg er ikke i noen risikogruppe. Dersom du er det eller du er oppriktig redd og mener det går utover livskvaliteten din så kan du jo bare ta med deg bestikk, kopp og fat. Det er null stress eller bry å alltid ha kopp, bestikk og et lett fat/boks med seg i veska. Anonymkode: 2e854...620 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når da? Anonymkode: db230...d97 Sannsynligvis om to uker... Som alltid Anonymkode: ef92e...64e 14
Gjest Lasox Skrevet 12. juni 2020 #11 Skrevet 12. juni 2020 Du er ikke alene om å være veldig oppmerksom viruset. Better to be safe then sorry. Spesielt for meg som er i risikogruppa har jeg vært selvisolert i over to mnd. på hytta. Første gangen jeg er tilbake til byen nå. Føler folk flest slapper for mye av. Var i parken igår og så det var 1-200 mennesker på cafèn. Helt skremmende og med tanke på at folk flest tenker at dette her er over nå så begynner folk å slappe mye mere av og dermed gjør det at jeg tenker motsatt. Jeg setter meg selv i auto-modus og tenker på alt som kan berøres og hva som ikke bør berøres. Halv-lillebroren min vil jo blant annet gjerne gi meg klem, men må dessverre nekte ham. Holder meg konstant mellom 1-2 meter avstand selv til de nærmeste for de andre kan bære meg seg smitten uten at de er klar over det selv. Med tanke på hvor høy smittetall og dødstall det er i utlandet gjør det meg enda mere oppmerksom. Skjønner ikke at folk klarer å være så avslappet når det er så høye dødstall angående covid-19.
Gjest Warrior Skrevet 12. juni 2020 #12 Skrevet 12. juni 2020 Enig Ts. Er til å bli gal av! Alt pga mennesker måtte spre denne dødelige dritten over hele verden😡Og idioter som driter i smitte! Jeg vil ikke smitte andre og leve med dårlig samvittighet resten av livet! Så må være så forsiktig hele tiden. Vil ikke bli syk selv heller for jeg hater det og influensa var hardt nok. Så måtte det komme noe enda jævligere🤬 Kommer aldri til å kunne slutte å tenke smitte hele tiden for dette viruset får vi aldri bort. Det er kommet for å bli og andre bølge skal visst bli enda verre og dødeligere. Sånt er moro å få vite! 👎🏻
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #13 Skrevet 12. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du trenger å puste litt med magen. Du trenger ikke desinfisere alt hele tiden. Ja, det kan hende at den som tok på koppen før deg hadde korona (selv om det i disse dager er lite sannsynlig). Men altså, sånn er det bare. Du KAN selvsagt ta helt av og sprite alt du fører til munnen, men som du selv sier: da er du gal.. Noen sjanser må man ta. Pass på å vaske egne hender, og ha god hygiene selv, og så må man bare stole på at andre også er flinke å vaske hender før de tar ting ut av oppvaskmaskinen. Evt får du ta med deg egen kopp, og ikke bruke koppene på jobb.. Anonymkode: 031fe...355 Men det med å vaske hender mister jo litt funksjon hvis man bare gjør det «når man kommer hjem og før man spiser» sånn de sier. Ganske mange potensielle smittesituasjoner i mellom der. Alt man tar på, dørhåndtak, bestikk, andre ting. Og så tar man på sine egne klær eller veske osv og så er smitten der også.. Anonymkode: a9aa5...93f 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #14 Skrevet 12. juni 2020 1 time siden, Warrior skrev: Enig Ts. Er til å bli gal av! Alt pga mennesker måtte spre denne dødelige dritten over hele verden😡Og idioter som driter i smitte! Jeg vil ikke smitte andre og leve med dårlig samvittighet resten av livet! Så må være så forsiktig hele tiden. Vil ikke bli syk selv heller for jeg hater det og influensa var hardt nok. Så måtte det komme noe enda jævligere🤬 Kommer aldri til å kunne slutte å tenke smitte hele tiden for dette viruset får vi aldri bort. Det er kommet for å bli og andre bølge skal visst bli enda verre og dødeligere. Sånt er moro å få vite! 👎🏻 Det med den andre bølgen, er det noe du har lest på kg? For jeg finner nemlig ikke noe ordentlig info som tilsier at den vil bli dødligere Anonymkode: a9aa5...93f 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #15 Skrevet 12. juni 2020 3 timer siden, Lasox skrev: Du er ikke alene om å være veldig oppmerksom viruset. Better to be safe then sorry. Spesielt for meg som er i risikogruppa har jeg vært selvisolert i over to mnd. på hytta. Første gangen jeg er tilbake til byen nå. Føler folk flest slapper for mye av. Var i parken igår og så det var 1-200 mennesker på cafèn. Helt skremmende og med tanke på at folk flest tenker at dette her er over nå så begynner folk å slappe mye mere av og dermed gjør det at jeg tenker motsatt. Jeg setter meg selv i auto-modus og tenker på alt som kan berøres og hva som ikke bør berøres. Halv-lillebroren min vil jo blant annet gjerne gi meg klem, men må dessverre nekte ham. Holder meg konstant mellom 1-2 meter avstand selv til de nærmeste for de andre kan bære meg seg smitten uten at de er klar over det selv. Med tanke på hvor høy smittetall og dødstall det er i utlandet gjør det meg enda mere oppmerksom. Skjønner ikke at folk klarer å være så avslappet når det er så høye dødstall angående covid-19. Enig. Men det er sykt slitsomt å være så på alerten hele tiden Anonymkode: a9aa5...93f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #16 Skrevet 12. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tenker du sånn? Er du i gruppen som har en forhøyet risiko for død? For normalt friske mennesker er covid-19 ikke imponerende dødelig. Jeg har aldri tenkt på at skapdører, kopper, bestikk etc er «livsfarlig». Men jeg er ikke i noen risikogruppe. Dersom du er det eller du er oppriktig redd og mener det går utover livskvaliteten din så kan du jo bare ta med deg bestikk, kopp og fat. Det er null stress eller bry å alltid ha kopp, bestikk og et lett fat/boks med seg i veska. Anonymkode: 2e854...620 Er jo ikke bare bestikk og kopper, men alt annet også. Og så må man jo sprite seg selv før man tar ting opp av veska osv osv. For et styr Anonymkode: a9aa5...93f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #17 Skrevet 12. juni 2020 Klart det er slitsomt! Men det blir jo en rutine og etterhvert .Det gjelder å ta vare på seg sjølv, vaske hender og holde avstand, da har du gjort det du kan og det hvis de fleste gjør slik så er det fint. Og så kan du jo enten vaske koppen en gang til ( med zalo og vann) eller ha med kopp fra hjemme. Hos oss var det ei som hadde med kake i dag men jeg tok ikke av den i første omgang fordi alle brukte samme kniven. Men så gikk jeg tilbake etterpå med en ren kniv og skar meg et stykke. Man må bare tenke alternativt for å føle seg tryggere rett og slett. Alt krever mer av oss, det som var en selvfølgelighet før er ikke lenger det nå. Anonymkode: 84be2...bc7 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #18 Skrevet 12. juni 2020 Men blir liksom så i stuss på om det er nødvendig mtp om det er SÅ smittsomt? Anonymkode: a9aa5...93f 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #19 Skrevet 12. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart det er slitsomt! Men det blir jo en rutine og etterhvert .Det gjelder å ta vare på seg sjølv, vaske hender og holde avstand, da har du gjort det du kan og det hvis de fleste gjør slik så er det fint. Og så kan du jo enten vaske koppen en gang til ( med zalo og vann) eller ha med kopp fra hjemme. Hos oss var det ei som hadde med kake i dag men jeg tok ikke av den i første omgang fordi alle brukte samme kniven. Men så gikk jeg tilbake etterpå med en ren kniv og skar meg et stykke. Man må bare tenke alternativt for å føle seg tryggere rett og slett. Alt krever mer av oss, det som var en selvfølgelighet før er ikke lenger det nå. Anonymkode: 84be2...bc7 Men virker jo ikke som folk flest tenker sånn? Anonymkode: a9aa5...93f 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #20 Skrevet 12. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men blir liksom så i stuss på om det er nødvendig mtp om det er SÅ smittsomt? Anonymkode: a9aa5...93f Det ER veldig smittsomt, det er det ingen tvil om. Men det er ikke smitte overalt. Problemet er at smitten er usynlig og man vet ikke HVOR den er, derfor må man ta forholdsregler Anonymkode: 84be2...bc7 1
Anbefalte innlegg