AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Hvis du skulle velge mellom en stor villa på Oppsal og et lite rekkehus på Bygdøy. Hva hadde du valgt? Nå er jeg fullstendig klar over at Oppsal ikke er det verste området i Oslo. Det er fint der. Men det er ikke like dyrt som Bygdøy. Hvis du hadde 12 millioner som budsjett. Hva hadde du valgt? Anonymkode: 3dd37...bd0
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 Jeg hadde valgt Oppsal. Vil heller ha et godt liv med plass og pusterom, eller enn å krampaktig skulle late som om jeg er rik i et overpriset hus på Bygdøy. Når det er sagt så er jo status relativt, da. De fleste i min omgangskrets er journalister, forfattere, musikere, kulturfolk osv og Bygdøy/Vestkanten forbindes mer med finansfolk eller Høyre-velgere, ikke folk man har så lyst til å drikke vin og henge med. Mange i min krets bor på Østkanten, alt fra Tøyen til Groruddalen. Anonymkode: 9c5b7...9fb 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #3 Skrevet 12. juni 2020 Får ikke stor villa på Oppsal til 12 mill vel? 😅 Anonymkode: 63ac9...a24 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 Men uansett, hadde foretrukket å bruke pengene mine på Oppsal. Bor på Kjelsås nå, ikke noe status det heller, men dyrt er det. Anonymkode: 63ac9...a24 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #5 Skrevet 12. juni 2020 Jeg kunne ikke gitt mer faen i om et område har "status" eller ikke... Jeg kjenner ikke til Oppsal, men jeg hadde valgt et stort hus fremfor et område med "status" når som helst.. Bor selv i stor enebolig med stor hage og dobbeltgarasje i den bydelen i Bergen som kommer nest sist hvert år i den årlige levekårsundersøkelsen for kommunen, og stortrives her.. Tusen ganger det heller enn rekkehus i Fana. Anonymkode: ed4f9...3f4 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 Status betyr lite, men skal du ha nærhet til interessant jobb, markas perler og hyggelige naboer er det vanskelig å komme utenom vestkanten. Bygdø frister imidlertid ikke! Kjipe folk. Anonymkode: 777ff...4cf 1
prt90 Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 (endret) Bygdøy. Kort vei til jobb er mye viktigere enn masse plass. Oppdal vet jeg ikke hvor ligger engang, men høres langt ute av byen ut. Endret 12. juni 2020 av prt90 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #8 Skrevet 12. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Status betyr lite, men skal du ha nærhet til interessant jobb, markas perler og hyggelige naboer er det vanskelig å komme utenom vestkanten. Bygdø frister imidlertid ikke! Kjipe folk. Anonymkode: 777ff...4cf Hyggelige naboer finnes da andre steder enn bare vestkanten. Hva er det du prater om? Anonymkode: 1bd83...6e6 4
norw Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 Handler jo overhodet ikke om status, men å bo i et ålreit område med lite kriminalitet, bra skoler, ulike tilbud i nærheten. Heller små og "bra" enn stort med helt feil beliggenhet. 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 For meg er det viktigst å bo med god plass inne og ute, helst langt utpå landet og med få naboer. Anonymkode: 66f5b...cf7
norw Skrevet 12. juni 2020 #11 Skrevet 12. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Status betyr lite, men skal du ha nærhet til interessant jobb, markas perler og hyggelige naboer er det vanskelig å komme utenom vestkanten. Bygdø frister imidlertid ikke! Kjipe folk. Anonymkode: 777ff...4cf Merkelig utsagn. Da kan du like gjerne si at Lambertseter ikke frister pga kjipe folk.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #12 Skrevet 12. juni 2020 Oppsal eller Bygdø blir litt hummer og kanari... Personlig så ville jeg ikke valgt noen av delene, da Oppsal blir «feil» side av byen for oss ift. både familie og jobb, samtidig som jeg ikke hadde giddet å være den fattigste på Bygdøy 😂 Så dersom budsjettet var 12 mill ville jeg ha valgt noe helt annet. Finner for øvrig ikke noe til den prisen på Bøydø nå (bortsett fra seniorboliger ) men jeg kunne fint bodd i tomannsboligen som ligger ute til 14 mill. Men ikke dersom det hadde betydd at ungene mine ble mobbet fordi vi ikke har råd til ferie i utlandet 4 ganger i året eller kan sponse ungene med bil og leilighet når de blir eldre Men vi er litt i samme båt selv (dog ikke i samme prisklasse ) da vi kun har råd til et rekkehus her vi bor nå (Bærum) men hvis vi flytter litt lenger ut i periferien har vi råd til stor enebolig med tilsvarende hage. Det er et vanskelig valg og vi har ikke landet på noe enda. Anonymkode: bef3d...c36 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #13 Skrevet 12. juni 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får ikke stor villa på Oppsal til 12 mill vel? 😅 Anonymkode: 63ac9...a24 En ganske stor da. Anonymkode: 3dd37...bd0
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #14 Skrevet 12. juni 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ganske stor da. Anonymkode: 3dd37...bd0 En litt sliten enebolig i alle fall. Av det jeg finner nå på finn Anonymkode: 63ac9...a24
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #15 Skrevet 12. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En litt sliten enebolig i alle fall. Av det jeg finner nå på finn Anonymkode: 63ac9...a24 Denne koster ikke 12 en gang. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=180971676 Ligger på Godlia, som er finere enn Oppsal. Anonymkode: 3dd37...bd0 1
exictence Skrevet 12. juni 2020 #16 Skrevet 12. juni 2020 Ville jo hatt nok puss, men liker ha lite. Så hadde valgt et lite koselig hus. Samme hvor, bare det er greie folk omkring.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #17 Skrevet 12. juni 2020 Trygghet er viktigere enn status. Trygghet om at det er liten sannsynlighet for innbrudd eller andre farer og at naboskapet er godt. I tillegg liker jeg at det ikke er innsyn eller bråk fra naboer og at jeg kan bråke litt noen ganger. Anonymkode: 3919e...e08 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #18 Skrevet 12. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skulle velge mellom en stor villa på Oppsal og et lite rekkehus på Bygdøy. Hva hadde du valgt? Nå er jeg fullstendig klar over at Oppsal ikke er det verste området i Oslo. Det er fint der. Men det er ikke like dyrt som Bygdøy. Hvis du hadde 12 millioner som budsjett. Hva hadde du valgt? Anonymkode: 3dd37...bd0 1. Søk opp skolekretsen på Oslo kommune sine sider. 2. Google skolene. Spør alle du kjenner om de har barn eller jobber på skolene. 3. velg den skolen som ikke har massive negative omtaler. I Oslo velger man bydel etter skolekrets. Om man ikke har tenkt å la ungene gå privat. Og det er ikke skolene i de «mest fancy» skolene som utmerker seg. Når mammaen og pappaen til den «søte lille poden» som er en mobber begge er jurister så blir det ugreit veldig fort. Anonymkode: 35e39...79c 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #19 Skrevet 12. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne koster ikke 12 en gang. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=180971676 Ligger på Godlia, som er finere enn Oppsal. Anonymkode: 3dd37...bd0 Ikke spesielt fint med hage helt inntil tbanelinja. Da velger jeg heller mindre hus ass Anonymkode: 63ac9...a24
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #20 Skrevet 12. juni 2020 Jeg har bodd på Oppsal og trivdes godt der. Kunne godt bo der igjen, om jeg skulle bodd i Oslo. Flyttet derimot ut av Oslo for å få enebolig til en fornuftig pris, og såpass god avstand til naboene at jeg slipper å se eller høre dem. Det har større verdi for meg enn å bo på Bygdøy. Anonymkode: 475e7...ea2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå