Gå til innhold

16år selge truser for å hjelpe småsøsknene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, dette høres kanskje ut som kødd men det er ikke det.

jeg ble 16 i februar og vurderer å selge trusene mine.

Ingen av foreldrene mine stiller økonomisk opp for meg og jeg har derfor ikke rå til å f.eks. gå i bursdag eller bli med venner på kino eller skolemat osv. Begge foreldrene mine tjener veldig greit, men vil ikke bruke noe på oss barna. Vi går i slitte arveklær hele gjengen og passer lissom ikke inn sammen andre rundt oss.

Jeg ønsker ikke å prostituere meg selv så å selge truser var det nærmeste jeg kom. Ingen steder vil ansette meg og jeg har søkt på rundt 50-100 jobber de siste 10 månedene.

Jeg har to små søsken som heller ikke har rå til å bli med venner på ting så jeg gjør det nok litt for dem også. 
Noen som har noe tips om hvordan man gjør dette eller hvem man sender til? Noen som har gjort dette før? Eller noe jeg kan gjøre isteden for dette? Barnevernet kan ikke hjelpe, de sier det ikke er en menneskerett å gå i f.eks bursdag og at man kan finne på andre ting.

Vet jeg ikke burde klage fordi jeg har jo tak over hodet og mat 3 ganger om dagen, er bare så vanskelig å se småsøsknene mine måtte gå igjennom det samme som meg.. da det var tøft å være den eneste som ikke ble bedt med på ting fordi jeg ikke hadde rå.

takker for svar og at du leste❤️

Anonymkode: 840b7...1f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er noe du absolutt ikke bør gjøre. Prøv heller å finne på noe på finn.no eller fiverr.

Anonymkode: 83dd4...805

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei, det hørtes mye værre ut enn det var.. vi får få i bursdag osv men har lissom ikke rå til å gi helt det samme og foreldrene våres stiller opp KJEMPE BRA på alle andre steder 

TS❤️

Skrevet

Du er rapportert. Du trenger hjelp av voksne du kan stole på, ikke fremmede på KG.

• Liker 3
Skrevet

Det her var veldig trist å lese :( jeg synes ikke du skal selge truser. Jeg forstår du vil ha mere penger og at foreldrene dine er gjerrige. Jeg synes det var veldig rart sagt av barnevernet. Det er vel ikke en menneskerett, men man skal jo legge til rette for at barna sine får være med på sosiale aktiviteter hvis man kan det. Det er også helt vanlig å være med i bursdag, så det hørtes veldig rart ut. Jeg synes du skal snakke med noen andre voksne om dette, enten det er helsessykepleier, barnevern, eller familievernkontoret kan sikker også hjelpe deg. At barna vurderer å slege truser for å få penger er bekymringsverdig, og foreldrene dine bør tenke litt over pengebruk. Det høres kanskje ikke så ille ut å selge truser, men her visker du jo vekk grenser og da blir det kortere vei til at du går over til prostitusjon. Ha respekt for deg selv og ikke selg truser! Du er bare 16 år! 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, det hørtes mye værre ut enn det var.. vi får få i bursdag osv men har lissom ikke rå til å gi helt det samme og foreldrene våres stiller opp KJEMPE BRA på alle andre steder 

TS❤️

Hvor mye får du i penger for å gi gave da?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å plukke og selge jordbær i veikanten som andre barn som vil ha ekstra lommepenger? 

Anonymkode: 8a5ff...b19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå om sommeren er de garantert behov for ansatte. Hør med nærmeste sykehjem, matvarebutikk osv? 

Anonymkode: 9942f...5b2

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to små søsken som heller ikke har rå til å bli med venner på ting så jeg gjør det nok litt for dem også. 
Noen som har noe tips om hvordan man gjør dette eller hvem man sender til? Noen som har gjort dette før? Eller noe jeg kan gjøre isteden for dette? Barnevernet kan ikke hjelpe, de sier det ikke er en menneskerett å gå i f.eks bursdag og at man kan finne på andre ting.

Hvor er du fra? Kan ikke du prøve å ta en jobb ved siden av skole, istedenfor dette? Det er mange jobb for ungdommer nå som sommeren er her.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er vant til husarbeid så kan du henge opp lapp på butikken om at du tar på deg å vaske for folk, lufte hunder, passe barn,slå plen,handle på butikken /på apotek for gamle folk.. 

Anonymkode: 6609a...0f7

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av foreldrene mine stiller økonomisk opp for meg og jeg har derfor ikke rå til å f.eks. gå i bursdag eller bli med venner på kino eller skolemat osv. Begge foreldrene mine tjener veldig greit, men vil ikke bruke noe på oss barna. Vi går i slitte arveklær hele gjengen og passer lissom ikke inn sammen andre rundt oss.

Jeg ønsker ikke å prostituere meg selv så å selge truser var det nærmeste jeg kom. Ingen steder vil ansette meg og jeg har søkt på rundt 50-100 jobber de siste 10 månedene.

Vet jeg ikke burde klage fordi jeg har jo tak over hodet og mat 3 ganger om dagen, er bare så vanskelig å se småsøsknene mine måtte gå igjennom det samme som meg.. da det var tøft å være den eneste som ikke ble bedt med på ting fordi jeg ikke hadde rå.

Håper virkelig noen som kjenner deg og familien din varsler støtteapparatet i kommunen så du innser hvor farlig veien du er på vei ut i er

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av foreldrene mine stiller økonomisk opp for meg og jeg har derfor ikke rå til å f.eks. gå i bursdag eller bli med venner på kino eller skolemat osv

Hvis det er slik at dere ikke får mat til å ta med på skolen, så er det en sak du bør ta opp med en lærer eller ta kontakt med barnevernet. Det er foreldrene deres plikt å forsørge dere. Du kan skrive et brev til de og beskrive forholdene.

Anonymkode: 2e8a7...efa

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å selge meget lettkledde bilder av meg selv da jeg var 14 av lignende grunner. Men foreldrene våre hadde lite penger å brukte det de hadde på røyk og snus.

Så ser ikke noe problem med å selge truser, men var liksom ikke en ting (så vidt meg bekjent) ble gjort da jeg var på den alderen.  

Sluttet med det da jeg var 18 og fikk vanlige jobb.  

Anonymkode: 67f29...792

AnonymBruker
Skrevet

Har familien vært i kontakt med barnevernet tidligere? Siden du sier de mener det ikke er en menneskerett å gå i bursdag. Det er kanskje ikke en menneskerett, men det er noe barnevernet mener er viktig for barn - å bli inkludert i slike ting. 

Anonymkode: 2064b...d92

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, The Kitten skrev:

Du er rapportert. Du trenger hjelp av voksne du kan stole på, ikke fremmede på KG.

Vi på KG er da både voksne og til å stole på.

Anonymkode: ee9f7...536

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal fortelle din mor eller en nær omsorgsperson hvor vanskelig du har det og at du faktisk vurderer å tjene penger på upassende måter. 
Tenker også at du kan prate med en helsesøster el hvis det er omsorgssvikt hjemme hos dere.

Stakkars deg, du har det ikke godt. Skal ikke være slik❤️

Anonymkode: 859a3...618

Skrevet

Hvis det er bare penger du vil ha, og ikke tenner på å selge trusene, så synes jeg du skal prøve å finne på noe annet. 
jeg har selv solgt haugevis av truser, men jeg tenner på at menn og i noen tilfeller damer, snuser på de skitne trusene mine. Tenner også på å levere dem personlig. Gå med skjørt, og ta dem av mens kunden ser på. 
Hvis dette ikke er tilfelle for deg, synes jeg du skal finne på noe annet. 

Er det ikke noe på Finn som heter småjobber eller noe sånn? Kanskje du kan hjelpe noen gamle med å klippe plenen eller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...