Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

på trilletur og selvfølgelig med kontinuerlig tilsyn. frøkna roer seg kun på magen, skriker om hun blir lagt på rygg i vogn. 

Anonymkode: dc888...4f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

^ hun er 2 mnd 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke vent henne til å sove på magen, man skal alltid legge de på rygg frem til de klarer å snu seg selv. Underlaget i en vogn er også ofte ikke spesielt fast. Liker hun bæresele? Min yngste likte ikke vogna før nærmere 5 mnd, etter det var det helt greit. 

Anonymkode: 4f241...1eb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke ha gjort det. Noen tilfeller av krybbedød skyldes at barnet blir liggende og «puste inn sin egen pust», dette medfører økende innhold CO2 i blodet som fører til kvelning. Mageleie øker risikoen for dette. Det bør være åpent rom rundt barnets ansikt, munn og nese. 

Skjønner forøvrig godt problemstillingen, hadde selv et barn som kun ville roe seg ved å bli pakket rundt (også rundt hodet), helst ville gnure nesen nedi noe på en måte.. Heldigvis gikk det over.. 

Anonymkode: 8eb6d...391

• Liker 5
Skrevet

Ring helsesykepleier du. Så får du et klart og tydelig NEI. I tillegg til oss da

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Babyer skal ikke sove på magen, før det klarer å snu seg selv.

Anonymkode: b1234...90e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke vent henne til å sove på magen, man skal alltid legge de på rygg frem til de klarer å snu seg selv. Underlaget i en vogn er også ofte ikke spesielt fast. Liker hun bæresele? Min yngste likte ikke vogna før nærmere 5 mnd, etter det var det helt greit. 

Selv da skal de alltid legges ned på ryggen.

Anonymkode: 562a3...390

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, JuliaKepler skrev:

Ring helsesykepleier du. Så får du et klart og tydelig NEI. I tillegg til oss da

Tull, jeg fikk beskjed om at under oppsyn kan de fint ligge på magen. Det blir jo det samme som når man driver magetrening det. 

til ts: vi gjør det. Han sovner alltid på magen, og så snur vi han. 

Anonymkode: d68f6...18c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

det er vell svaret jeg forventet 😬 hun liker bæresele ja, men litt skeptisk til å ha hun i den når hun er så liten? med tanke på vind/ trekk

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull, jeg fikk beskjed om at under oppsyn kan de fint ligge på magen. Det blir jo det samme som når man driver magetrening det. 

Fikk også samme beskjed av helsesøster faktisk. spurte ikke om vogn da, men generelt mageleie. ingen dum ide å snu, bare det at lillemor vokner av det, uansett hvor tungt hun sover 😅

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er vell svaret jeg forventet 😬 hun liker bæresele ja, men litt skeptisk til å ha hun i den når hun er så liten? med tanke på vind/ trekk

Bæresele er fullstendig trygt, så lenge den passer barnet. Bare ta en tynn lue på, eller solhatt med slike øreflapper på, om det er litt vind. Hvilken sele har du? Ikke alle passer små barn like godt, men mange gjør det 😊

Anonymkode: 85304...26f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Bæresele er gull. Du sørger bare for at hun ikke er for mye i trekk.

Anonymkode: f5b97...072

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bæresele er fullstendig trygt, så lenge den passer barnet. Bare ta en tynn lue på, eller solhatt med slike øreflapper på, om det er litt vind. Hvilken sele har du? Ikke alle passer små barn like godt, men mange gjør det 😊

ergobaby 360 ☺️ kjøpt brukt, så mulig det ikke er den nyeste modellen. takk for tips! 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

ergobaby 360 ☺️ kjøpt brukt, så mulig det ikke er den nyeste modellen. takk for tips! 

Den er helt fin å bruke til så små, med spedbarnsinnlegget, men det kan bli fryktelig varmt! Anbefaler deg å sjekke ut Angelpack eller Integra, det er gullegode seler på denne tiden av året, tynne og myke! 😊 Angelpack kan du finne veldig billig på finn.no!

AnonymBruker
Skrevet
På 12.6.2020 den 14.39, AnonymBruker skrev:

Under magetrening har du kontakt med barnet hele tiden. Når du går tur og prøver å få barnet til å sove, så er det potensielt livsfarlig. 

Anonymkode: 472de...739

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...