AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Bare jeg som synes det er skikkelig ulekkert...? Hvem ønsker egentlig å assosiere mannen sin, den man elsker og begjærer, med en gubbe? Bruker folk det ordet i senga også, "kom og ta meg hardt, gubben min"? Anonymkode: 245e1...41d 9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 Haha. Du kan jo spørre det samme om menn som kaller kona for kjerring? Hadde aldri falt meg inn, jeg bruker sjokkerende nok ordet "mannen". Anonymkode: d39fc...e41
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #3 Skrevet 12. juni 2020 Bruker aldri gubbe/kjerring. Syns det høres fælt ut. Vi sier "kjære" til hverandre, og omtaler hverandre som "samboeren" til fremmede, og med navnet hvis vi prater med kjente. Anonymkode: 5c32c...e92
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha. Du kan jo spørre det samme om menn som kaller kona for kjerring? Hadde aldri falt meg inn, jeg bruker sjokkerende nok ordet "mannen". Anonymkode: d39fc...e41 Ja, kjerringa er like ille Uaktuelt her i huset også! Anonymkode: 245e1...41d 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #5 Skrevet 12. juni 2020 Både gubbe og kjerring kan ha negative konnotasjoner, og derfor brukes for å omtale partner i negative ordelag. Men for andre er det et kjærlig uttrykk igjen, og kan brukes for å vise at man er glad i vedkommende. Så det spørs hvem som bruker det Anonymkode: c876f...c69 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 Det er veldig gammeldags i hvertfall.. veit ikke om folk bruker det ironisk eller hva. Anonymkode: 57e40...d76
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 Mamma og pappa brukte det om hverandre i litt sånn humoristiske ordlag. Da var det kun ment kjærlig. Broren min har nok tatt etter dem, for han også omtaler kona som kjerring. Jeg er totning da, så klart det spiller inn. Anonymkode: a4661...5a5 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #8 Skrevet 12. juni 2020 Jeg tror dette har med bakgrunn og dialekt å gjøre. Gubben og kjerringa er helt vanlige uttrykk der jeg kommer fra, og betyr det samme som mannen og dama/kona. Er det forresten bedre å si "kom og ta meg hardt, mannen min"...? Anonymkode: 8cf2d...7b7 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 Det er bare Et morsomt kallenavn 😂 alt må ikke være så dønn seriøst og romantisk hele tiden. Sitter jeg i telefon med ei venninne kan jeg fint si «nå må jeg nesten legge på, må starte med middagen til gubben kommer hjem» 🤷🏼♀️😂 Anonymkode: c0d44...27c 2
Heisann1234 Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 Synes "mannen" eller "kjære" høres veldig formelt ut i en samtale som ikke er seriøst. Jeg sier gubben eller typen dersom jeg prater om mannen med gode kollegaer eller venner. Det er det som faller naturlig i useriøse setting 👍 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #11 Skrevet 12. juni 2020 Ja, dette er et ordentlig samfunnsproblem. Anonymkode: 1fe30...b00 1
Gjest andysowhat Skrevet 12. juni 2020 #12 Skrevet 12. juni 2020 (endret) Jeg bruker kjerring fordi det er best. Det høres kjedelig ut å være med ei jente, dame eller kvinne. Jente er veldig stakkarslig. Dame er litt sånn fjong sak. Kvinne blir litt upersonlig. Kjerring betyr at du har det lille ekstra. At en håndterer seg selv og du er noe mer enn bare en dame. Du krever respekt og du viser at du fortjener den. De som syns det er frekt å si kjerring. De er mest sannsynlig damer, jenter eller noen jeg egentlig ikke bryr meg noe særlig om som kvinner. Jeg tror mange syns kjerring er frekt, fordi en er på en måte ikke en «hun kjønn» om en er en kjerring. En kjerring er noe mer/annet (annet fordi det spørs hvem som ser.) enn bare noe pent å se på. De har en personlighet en respekterer. De krever og fortjener den. En dame kan fort bare være noe pent å se på. Det er nærmere en blondine enn en Kjære liker jeg også. Det er kjærtegn til din signifikante andre, ikke nødvendigvis noe som inneholder andre betydninger om hvilken person jeg tenker du er. Bare noe om at deg liker jeg. Kona mi er ei kjerring. Det er det beste som er med hu! Samboer høres formelt ut. Jeg syns ikke jeg burde være formell når det kommer de jeg er mest glad i. Samboer er litt mer det du sier om katten, ny partner en flyttet sammen med eller fuck frienden din. Eller annet forhold en er litt usikker om som en bor sammen med. Kone eller kona er også bra. I forhold til om en tenker om en er lojal eller ikke overfor hverandre. Kona hadde ikke vært en kone om hun var en dislojal fuck monkey. Bitch, hore eller skitkjerring er nok et bedre ord for sånt. Skitkjerring er kvinnfolk som skaffer seg respekt på feil måte. Sjangsen er, om jeg ikke kaller deg kjerring, så er du nok ikke verdt å respektere så mye heller. Rett og slett fordi en legger veldig mye i det at en er frekk og andre ting som lukker og låser ellers åpne meninger. Jeg har møtt jenter før jeg har prøvd å kalle kjerring, endte bare i en krangel... Det er veldig stakkarslig å skulle begynne å lage balubas for at noen sjekker ut om du er verdt å respektere en eller ikke. Gubbe er det samme som kjerring. Det er noen du vet å respektere, en gutt mangler erfaring, en mann kan fortsatt være naiv og bare potensiale til å bli noe mer, og gubbe vet en har noe mer til seg, den lille ekstra visdommen. Er ikke alle gubber som kan snakke for seg og fortelle det til deg direkte. Men du føler det i handlingene deres at det ligger noe mer der enn det en kan se ved første øyekast. Endret 12. juni 2020 av andysowhat
Gjest Blinkie Skrevet 12. juni 2020 #13 Skrevet 12. juni 2020 Jeg er enig med deg Ts. Liker heller ikke gubbe. Jeg liker ikke ordet kjerring heller. Uff!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #14 Skrevet 12. juni 2020 Verst er jo når det er snakk om par i 20-årene.. «gubben min..». Altså kom igjen, noe så stusslig 🙄 Jeg får akutte white-trash assosiasjoner! Anonymkode: d686c...bc5 3
Pillarguri Skrevet 12. juni 2020 #15 Skrevet 12. juni 2020 Jeg synes at «typen min» er det verste når det gjelder omtale av partneren. Gubben min oppfatter jeg som litt humoristisk.
Ronaldbrei Skrevet 12. juni 2020 #16 Skrevet 12. juni 2020 Der jeg bor er gubben og kjerringa helt vanlig å bruke, ser ikke no galt med dette. Er uformelt og greit 3
Gjest andysowhat Skrevet 12. juni 2020 #17 Skrevet 12. juni 2020 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker said: Verst er jo når det er snakk om par i 20-årene.. «gubben min..». Altså kom igjen, noe så stusslig 🙄 Jeg får akutte white-trash assosiasjoner! Anonymkode: d686c...bc5 Hahahaha, det kan jeg være enig i. 20åringer eller enda værre tenåringer er ikke gubber eller kjerringer. Det ekleste som finns er dog 50år gamle jenter eller gutter. 🤢🤮 Endret 12. juni 2020 av andysowhat
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #18 Skrevet 12. juni 2020 4 minutter siden, andysowhat skrev: Hahahaha, det kan jeg være enig i. 20åringer eller enda værre tenåringer er ikke gubber eller kjerringer. Det ekleste som finns er dog 50år gamle jenter eller gutter. 🤢🤮 Hahaha. «Jeg er en sprek og ungdommelig gutt på 54 år..» 🤮 det er ekkelt det! Anonymkode: d686c...bc5
Gjest andysowhat Skrevet 12. juni 2020 #19 Skrevet 12. juni 2020 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hahaha. «Jeg er en sprek og ungdommelig gutt på 54 år..» 🤮 det er ekkelt det! Anonymkode: d686c...bc5 Jeg bare ser for meg gammel gris i speedo... 🤯🤯🤯 😵😵😵 Endret 12. juni 2020 av andysowhat
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #20 Skrevet 12. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, dette er et ordentlig samfunnsproblem. Anonymkode: 1fe30...b00 Må alt som skrives på KG være et samfunnsproblem? Anonymkode: d39fc...e41 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå