Gå til innhold

Tilkjent erstatning i retten, men avslag fra kontoret for voldsoffererstatning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har peiling? I retten sa til og med advokaten at tiltalte sa seg villig til å betale noe av summen. Fikk oppreisningserstatning på 20 000, men i dag kom det vedtak om avslag? 

Hva betyr det? Får ikke jeg det som retten har bestemt likevel? 

Anonymkode: 50028...d21

AnonymBruker
Skrevet

Det var merkelig! Skjønner meg ikke på det systemet jeg. 

Anonymkode: 065fc...1d9

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å svare på når vi ikke vet begrunnelsen for avslaget. 

Anonymkode: 93656...9e2

AnonymBruker
Skrevet

Retten overveier kontoret. Dommen er rettskraftig

Anonymkode: 406de...2ea

• Liker 1
Skrevet

Du kan kreve pengene inn via statens innkrevningssentral.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke en bistandsadvokat du kan spørre? Såvidt jeg har forstått så er vel ikke oppreisningserstatning det samme som voldsoffererstatning. Jeg mener min advokat sa at hvis det ikke ble rettssak så kunne vi søke om voldsoffererstatning istedet. Nå ble det rettssak, men dommen har ikke kommet enda, så vet ikke noe om veien videre, men tror ikke det er søkt om voldsoffererstatning. 

Anonymkode: 13f2a...3ef

AnonymBruker
Skrevet
På 18.6.2020 den 8.54, AnonymBruker skrev:

Har du ikke en bistandsadvokat du kan spørre? Såvidt jeg har forstått så er vel ikke oppreisningserstatning det samme som voldsoffererstatning. Jeg mener min advokat sa at hvis det ikke ble rettssak så kunne vi søke om voldsoffererstatning istedet. Nå ble det rettssak, men dommen har ikke kommet enda, så vet ikke noe om veien videre, men tror ikke det er søkt om voldsoffererstatning. 

Anonymkode: 13f2a...3ef

Advokaten er sykmeldt, og han som skulle svare for henne fra samme kontor ringer aldri tilbake igjen. Kun melding om at han ringer neste dag og neste dag. 

Anonymkode: 50028...d21

Skrevet

Ta kontakt med statens innkrevningssentral så kan de kreve inn pengene for deg. Jeg fikk brev fra dem om at de kunne kreve inn pengene for meg, men da hadde jeg allerede fått pengene fra kontoret for voldsoffererstatning, så er usikker på hvordan prosessen foreløper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...