mynona93 Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Hei, Planlegger å bli gravid for første gang og ønsker tvillinger. Er sterkt ønske fra min mann og i fra min egen side. Har kontaktet fastlegen og fått henvisning videre til min "faste" gynekolog for å ta ut spiral men opplever hver gang jeg blir henvist at det kan ta opp til tre måneder før jeg får time med andre ord er det veldig lang ventetid for meg som har lyst til å "få ballen til å rulle" og i hente informasjon om dette så snart som mulig. Noen gode råd og meninger rundt dette?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 Hæ? Kan man bestemme selv om man vil ha tvillinger, trillinger osv? Anonymkode: 94e41...c80 7
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #3 Skrevet 12. juni 2020 Ønske seg tvillinger øker ikke sjansen for å få tvillinger. Har du lest deg opp på risikofaktorer ved tvillingsvangerskap? Anonymkode: 8253c...953 12
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Kan man bestemme selv om man vil ha tvillinger, trillinger osv? Anonymkode: 94e41...c80 Nei. Anonymkode: 47ae8...a29 1
mynona93 Skrevet 12. juni 2020 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hæ? Kan man bestemme selv om man vil ha tvillinger, trillinger osv? Anonymkode: 94e41...c80 Jeg vet ikke har hørt fra venninner at det går ann å få gjort det i forbindelse med prøverør? Skal visst være en klinikk i Danmark..? Noen som vet noe? Har lest at det er enkelte piller man kan ta for å øke sjansen til å tvillinger. Nærmeste ledd jeg kommer er min oldefar sin søster, hun skal visst fått tvillinger.. Har veldig lite å gå på og vet ikke helt hvor jeg skal begynne for å søke etter svar sååå prøver å høre med dere andre kvinner her i forumet.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 2 minutter siden, mynona93 skrev: Jeg vet ikke har hørt fra venninner at det går ann å få gjort det i forbindelse med prøverør? Skal visst være en klinikk i Danmark..? Noen som vet noe? Har lest at det er enkelte piller man kan ta for å øke sjansen til å tvillinger. Nærmeste ledd jeg kommer er min oldefar sin søster, hun skal visst fått tvillinger.. Har veldig lite å gå på og vet ikke helt hvor jeg skal begynne for å søke etter svar sååå prøver å høre med dere andre kvinner her i forumet. Selv om du tar IVF og setter inn to embryoer er du ikke garantert to barn. Jeg har satt inn to embryoer, tre ganger og har et barn i dag. Anonymkode: 8253c...953
mynona93 Skrevet 12. juni 2020 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ønske seg tvillinger øker ikke sjansen for å få tvillinger. Har du lest deg opp på risikofaktorer ved tvillingsvangerskap? Anonymkode: 8253c...953 Hehe ja såppas klarer jo jeg å forstå. Har hørt det er en risikoer ved det ja både med tanke på min egen kropp og helse men også for begge fosterene.
mynona93 Skrevet 12. juni 2020 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2020 Jeg skal formulere det litt bedre: jeg ønsker å øke sjansen for å få tvillinger, er det andre som har prøvd på dette før? Hvilken metoder finnes det og hvor og hvem kan jeg henvende meg til for å innhente mer informasjon om dette? Beklager visst det oppsto noen missforelser i første innlegget.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 Det er veldig vanskelig å få satt inn to egg i Norge ihvertfall. De vil helst ikke gjøre dette pga risiko. Anonymkode: 425d3...a09 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 Økt sjanse for tvillinger: jo eldre kvinnen er jo større sjanse for at det slippes mer enn ett egg. Anonymkode: 2240d...6da 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #11 Skrevet 12. juni 2020 Du kan jo gå privat og enten be om hormoner for å stimulerer eggløsning eller IVF. Men om noen private gjør dette når du egentlig ikke trenger det er jo en annen sak. Stort sett så setter man bare inn ett egg ved IVF, usikker på om de private setter inn to om man ber om det. Men og et stort men, hvorfor vil du ha tvillinger? Jeg har tvillinger og det er altså helt vilt slitsomt de første årene. Jeg husker bare en brøkdel av første året. Det var et sant mareritt!! Svangerskapet er også et risikosvangerskap og fryktelig tungt for kroppen. Anonymkode: eb481...663 3
Pås Skrevet 12. juni 2020 #12 Skrevet 12. juni 2020 Har ikke svar på det du spør om, men jeg vil bare si at da jeg var gravid første gange håpet jeg at det skulle bli tvillinger, for da ble jeg jo fortere ferdig med det. Jeg fikk "bare" en, og jeg skal si jeg etterhvert følte på lettelsen over "bare" å ha fått en... 😅 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #13 Skrevet 12. juni 2020 Jeg fikk tvillinger, og tredjemann 2,5 år etterpå. Er du egentlig klar over hva du ønsker deg? Jeg var så sliten i perioder at jeg følte meg psykotisk. Hadde ikke mannen min vært den helten av en pappa han er, tror jeg det kunne endt skikkelig ille. Nå er alle tre eldre og vi kan se tilbake på det med et smil, men fy søren så tøft det var. Tror jeg gikk flere måneder med under tre timer søvn i døgnet Anonymkode: 2f9c0...b2e 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. juni 2020 #14 Skrevet 12. juni 2020 Det eneste som øker sjansen for å få tvillinger naturlig er arv (som man ikke får gjort noe med) og alder. Jo eldre du blir, jo mer øker sjansen. Vente til du er 40?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #15 Skrevet 12. juni 2020 Dette må være noe av det rareste jeg har lest her inne på en stund.. Anonymkode: 637f1...284 5
mammahjarte Skrevet 12. juni 2020 #16 Skrevet 12. juni 2020 Har du tenkt å bestilla tvillinger? Lykke til... 2
Gjest Chroma Skrevet 12. juni 2020 #17 Skrevet 12. juni 2020 Ville lest meg opp på hva hormonene du ønsker å ta for å øke sjansen for flerlinger kan gjøre med kroppen din.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #18 Skrevet 13. juni 2020 eBay har denne da.. Anonymkode: 597f5...1d1 1
mammahjarte Skrevet 13. juni 2020 #19 Skrevet 13. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: eBay har denne da.. Anonymkode: 597f5...1d1 Err? Kva er vitenskap bak detta da? 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #20 Skrevet 13. juni 2020 På 12.6.2020 den 12.06, mynona93 skrev: Hei, Planlegger å bli gravid for første gang og ønsker tvillinger. Er sterkt ønske fra min mann og i fra min egen side. Har kontaktet fastlegen og fått henvisning videre til min "faste" gynekolog for å ta ut spiral men opplever hver gang jeg blir henvist at det kan ta opp til tre måneder før jeg får time med andre ord er det veldig lang ventetid for meg som har lyst til å "få ballen til å rulle" og i hente informasjon om dette så snart som mulig. Noen gode råd og meninger rundt dette? Hvis du har det så travelt, hvorfor ikke fjerne spiralen hos fastlegen? Anonymkode: d50a8...8d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå