Gå til innhold

Kollega hoster og harker, går på jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun nekter for at det kan være Korona, nekter å testes. Jeg holder meg borte fra personen. Blir skikkelig irritert. 

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 6a7df...4df

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klag til sjefen

Anonymkode: 0baa0...737

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mange som hoster og harker selv om de ikke er syke. Allergi, røykhoste osv. Mener du at disse skal uføretrygdes?

Anonymkode: 60a28...0b6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo mange som hoster og harker selv om de ikke er syke. Allergi, røykhoste osv. Mener du at disse skal uføretrygdes?

Nei men de burde såklartholde seg hjemme til de er testet

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun er tydelig syk og sier selv hun føler seg dårlig.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Røykere holde seg hjemme til de er testet? Hvor ofte skal de teste seg da?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt det til personen selvfølgelig - "du er syk og bør ikke være på jobb."

Anonymkode: 8af42...a7c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde sagt det til personen selvfølgelig - "du er syk og bør ikke være på jobb."

Anonymkode: 8af42...a7c

Men det er ikke sikkert hun er syk. Jeg hoster hver dag selv om jeg ikke er syk. Og jeg er ikke en gang røyker. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun er syk og sier selv at hun føler seg dårlig så skal hun være hjemme. 

Men man kan fint hoste og harke uten å være syk. Jeg hoster og harker store deler av dagen og jeg er ikke smittsom, har "bare" astma.

Anonymkode: 84692...a3d

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun er syk og sier selv at hun føler seg dårlig så skal hun være hjemme. 

Men man kan fint hoste og harke uten å være syk. Jeg hoster og harker store deler av dagen og jeg er ikke smittsom, har "bare" astma.

Selv om ikke astmaen er smittsom, vil jo hostingen bidra til å spre alle eventuelle andre mikroorganismer du har? Jeg håper i hvertfall du bruker lommetørkle og ikke bare hoster rett på folk.

Anonymkode: d46d9...e45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det kan være korona og personen nekter å testes, så blir det jo helt feil. Test eller hold seg hjemme.

Anonymkode: 14fed...c8e

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Selv om ikke astmaen er smittsom, vil jo hostingen bidra til å spre alle eventuelle andre mikroorganismer du har? Jeg håper i hvertfall du bruker lommetørkle og ikke bare hoster rett på folk.

Jeees.

A bit nedlatende git.. eller?

Anonymkode: 546a4...37c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dersom hun er en sånn som alltid hoster og harker ellers, hadde jeg latt det gå. Dersom dette er ny hosting, hadde jeg sagt tydelig fra hvilke regler som gjelder, OG sagt fra til sjefen dersom hun ikke fulgte anbefalingen.

Anonymkode: d1bb1...cf5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan da hostehygiene. Vet ikke med deg, men jeg har aldri hostet rett ut i lufta eller rett på folk. Kan ikke si at jeg har sett det så mange ganger av voksne folk. Korona eller ikke, hygiene er da alltid viktig.

Poenget mitt var at hosting og harking behøver ikke å bety at man er syk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan da hostehygiene. Vet ikke med deg, men jeg har aldri hostet rett ut i lufta eller rett på folk. Kan ikke si at jeg har sett det så mange ganger av voksne folk. Korona eller ikke, hygiene er da alltid viktig.

Poenget mitt var at hosting og harking behøver ikke å bety at man er syk.

Beklager, den kommentaren var nok litt drøyere enn jeg hadde tenkt. Jeg har bare sett litt for mange ganger folk her som hevder de umulig kan ha korona, så hostingen deres må skyldes noe annet. Gjerne fulgt opp av at folk som reagerer på hosting er hysteriske. Det var jo ikke det du sa!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hostet hver eneste morgen siden jeg var liten. Det er uaktuelt å teste seg for corona hver eneste dag.

Anonymkode: 1d62d...08f

AnonymBruker
Skrevet

Ts, jeg tror du bare må fortsette som før, men være oppmerksom på symptomer hos deg selv, og teste deg hvis noe dukker opp. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun nekter for at det kan være Korona, nekter å testes. Jeg holder meg borte fra personen. Blir skikkelig irritert. 

Hva hadde dere gjort?

Driti i det. Slutt å være så jævlig dømmende

Anonymkode: 1e5db...af7

AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo hvor i landet dette er. Flere kommuner uten smitte. 

Anonymkode: d13f8...b72

• Opprett ny...