AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Hei! Jeg har vært uheldig å stryke på en deleksamen, som jeg kan ta opp igjen i oktober (universitetet). Har nå fått relevant jobb fra september av, men de vil ha karakterene mine, og alt må være bestått.... hva gjør jeg nå? Hvis jeg sier ifra nå, så får jeg vel ikke jobbmuligheten... Anonymkode: 7e3ef...3db
Rant Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 Hm. Kanskje ikke si noe før de eventuelt påpeker det? Så får du iallfall litt erfaring. Men om du ikke er kvalifisert for jobben fordi du mangler kunnskap og det kan føre til alvorlige feil, så må du nesten vente. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #3 Skrevet 12. juni 2020 Du har jo ikkje mange valg her? Lyver du og blir ferske er jo du i hvertfall i trøbbel. Beste er å være ærlig og gå opp til konte eksamen så for som mulig. Anonymkode: 50784...7a1 9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 Har du fått begrunnelse på karakteren? Anonymkode: ff19f...eb9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #5 Skrevet 12. juni 2020 Du kan jo svare en liten hvit løgn "pga sykdom fikk jeg ikke gjennomført eksamen, så skal ta den ved neste eksamensdato som er i oktober" Anonymkode: b6532...c83 11
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 Be om begrunnelse og klag om det ikke er for sent. Men ikke lyv til jobben. Utsett det litt til du får svar. I dag kan man jo lett dele vitnemål per link med jobben, så å lyve ville være ekstremt dumt. Anonymkode: a8bfc...350 9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du fått begrunnelse på karakteren? Anonymkode: ff19f...eb9 Ja, har fått begrunnelse. Manglet to poeng for å bestå. Har klagd, og fikk samme karakter dessverre. Anonymkode: 7e3ef...3db
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #8 Skrevet 12. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, har fått begrunnelse. Manglet to poeng for å bestå. Har klagd, og fikk samme karakter dessverre. Anonymkode: 7e3ef...3db Da må du si det som det er. Det verste du kan gjøre, er å lyve til arbeidsgiver om det. Hvis det er en jobb som krever autorisasjon - og det ikke er mulig å gi deg midlertidig autorisasjon - kan du ha et problem. Men ellers vil nok de fleste arbeidsgivere si at det er ok, så lenge du består utsatt eksamen så raskt som mulig. Anonymkode: da9d1...1af 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 Jeg ville vært ærlig og forklart situasjonen, du har vel egentlig ikke noe annet valg? De vil ha karakterene og de har du ikke tilgjengelig. Du får bare si at du fortsatt gjerne vil ha jobben og vil ta opp eksamen i oktober. Det avhenger vel litt av hva slags jobb det er også, er det f.eks. lege, har du ikke lov til å jobbe som lege uten autorisasjon. Jeg jobber som jurist i en stilling hvor jeg ikke MÅ være jurist, vi har også juss-studenter her. Jeg skal derimot skifte jobb til en jobb hvor jeg må ha fullført studiet. De kan ikke ansette noen uten at de er ferdige jurister, f. eks. Anonymkode: b8527...ada
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville vært ærlig og forklart situasjonen, du har vel egentlig ikke noe annet valg? De vil ha karakterene og de har du ikke tilgjengelig. Du får bare si at du fortsatt gjerne vil ha jobben og vil ta opp eksamen i oktober. Det avhenger vel litt av hva slags jobb det er også, er det f.eks. lege, har du ikke lov til å jobbe som lege uten autorisasjon. Jeg jobber som jurist i en stilling hvor jeg ikke MÅ være jurist, vi har også juss-studenter her. Jeg skal derimot skifte jobb til en jobb hvor jeg må ha fullført studiet. De kan ikke ansette noen uten at de er ferdige jurister, f. eks. Anonymkode: b8527...ada Dette er innenfor skoleverket - ingen lederstilling eller som lærer - men som pedagog på barneskolen. Jeg blir nok nødt til å ta en rask telefon eller møte. Anonymkode: 7e3ef...3db
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #11 Skrevet 12. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er innenfor skoleverket - ingen lederstilling eller som lærer - men som pedagog på barneskolen. Jeg blir nok nødt til å ta en rask telefon eller møte. Anonymkode: 7e3ef...3db Men er du pedagog uten eksamen? Trur nok det smartest er å ta telefon ja. Anonymkode: 50784...7a1 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #12 Skrevet 12. juni 2020 Kjipt! Bare å være ærlig, de ønsker å kikke på karakterene dine og disse har du ikke. Er du heldig så er de forståelsesfulle og lar deg få jobbmuligheten likevel. Ta en tlf og hør Anonymkode: 37d31...bc2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #13 Skrevet 12. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er innenfor skoleverket - ingen lederstilling eller som lærer - men som pedagog på barneskolen. Jeg blir nok nødt til å ta en rask telefon eller møte. Anonymkode: 7e3ef...3db Lykke til, håper det ordner seg! Anonymkode: b8527...ada
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #14 Skrevet 12. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er innenfor skoleverket - ingen lederstilling eller som lærer - men som pedagog på barneskolen. Jeg blir nok nødt til å ta en rask telefon eller møte. Anonymkode: 7e3ef...3db Det ordner seg nok ang jobben, men det kan være du får lavere lønn pga annen stillingskode frem til du består eksamen. Anonymkode: 55b29...d87 7
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #15 Skrevet 12. juni 2020 Da jeg søkte jobb og manglet en eksamen, så var jeg ærlig. Sa at jeg manglet en eksamen og at jeg hadde meldt meg opp til neste mulige eksamensdato, som var rundt en måned etter oppstart i jobben. Sa det allerede på førstegangsintervjuet, og det var ikke noe problem. Anonymkode: 7b7d9...fe2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #16 Skrevet 12. juni 2020 Pedagog i barneskolen? Blir overraska hvis du ikke får jobben uansett... de vil nok mest sannsynlig ha karakterene dine for å ha vitnemålet i mappa di, og fastsette lønna... Den kan hende blir lavere fram til du består eksamen. Anonymkode: e97ba...ed1 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #17 Skrevet 12. juni 2020 Du vil nok ha lønn som ufaglært og minstelønn for faglærte når du får bestått. Anonymkode: ac5a4...630
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #18 Skrevet 13. juni 2020 Du ansettes på vilkår og får stillingskode lærer frem til du er pedagog og får stillingskode adjunkt. Sånn var det for meg da jeg ble ansatt som lærer før jeg begynte på PPU. Anonymkode: fec57...224 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #19 Skrevet 13. juni 2020 Innen skoleverket går det bra om du tar opp igjen eksamen til høsten. Har jobbet sammen med nyutdannede lærere som har strøket og som har tatt opp igjen i løpet av året.. var null stress det. De fikk fast jobb Anonymkode: 645b8...b6d 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #20 Skrevet 13. juni 2020 Du må selvsagt si fra. Bør ordne seg. Men uheldig..? Udyktig er vel det korrekte ordet. Anonymkode: 20222...c4d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå