AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Han skal altså ha barn med en ny dame og mener han har rett til å bruke babyutstyret etter vårt felles barn. Problemet er at han har ikke betalt for noen ting av det, og mye har stor sentimental verdi for meg. I tillegg er det et problem at alt av utstyr jeg sender inn til far, forsvinner. Det bare blir borte og kommer aldri tilbake til meg. Som feks barnets sykkel, en dyr flott sykkel som jeg ene og alene har betalt - fant far det for godt å gi til sin nye kones nevø, fordi den begynte å bli i minste laget til vårt barn. Det er bare ett eksempel. Aldri i livet om babyutstyret jeg sender inn der kommer i retur, det har jeg ingen tro på i det hele tatt. Han vil ha vuggen feks. En vugge som MIN far laget til MEG da jeg var baby. Jeg har prøvd å si at den vuggen er jo ikke vår i det hele tatt, den er jo min fars og vi har fått lånt den. Jeg er helt sikker på at min far vil ha den tilbake og gi den til mine søsken dersom de får barn. Men eksmann tanner på sitt, den var en gave til vårt barn og nå skal han ha den 🤷🏽♀️ Samme med vogna. Den var også dyr, ny og min drømmevogn! Den betalte jeg alene med noe tilskudd fra mine foreldre. Jeg måtte gå å velge den ut alene, jeg måtte ordne alt alene fordi han - i følge seg selv - ikke brydde seg om sånt dilldall. Jeg elsker den vogna og vil ha akkurat den samme dersom jeg får flere barn en gang. Eksmann mener det er vårt barns vogn og han har krav på å låne den av barnet. Jeg mener det er min vogn, jeg betalte den og den var et utstyr jeg kjøpte for å gjøre babytiden enklere. Barnet hadde da brydd seg katten om hvilke vogn han hadde?! Dette er bare eksempler. Jeg har sagt han kan få noe av utstyret som ikke kostet mye og ikke betyr noe for meg - men han vil altså ha de store «viktige» tingene. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, han maser og maser om dette. Jeg har sagt nei, men blir jo så sliten for han manipulerer barnet vårt og bruker han i kampen også! Det er så feil på så mange måter.. Å gi far vogna feks blir som å gi han 13000 kroner rett i lomma og aldri se dem igjen 🤯 Far har altså ikke lagt en eneste krone i disse tingene da jeg var gravid... Anonymkode: 61989...4f0 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 12. juni 2020 Bare fortsett å si nei, og gi opp håpet om at han skal være enig. Anonymkode: 19fc7...9c9 126
Populært innlegg Raven.Writingdesk Skrevet 12. juni 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 12. juni 2020 Nei, far skal ikke låne noe som helst. Fyfaen så frekt! For en idiot!! 65
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 Hvis dere er skilt burde vel eiendeler blitt fordelt i forbindelse med skilsmissen? Anonymkode: 8d805...33b 26
cattleya Skrevet 12. juni 2020 #5 Skrevet 12. juni 2020 Ville gitt han litt småting som ikke var så dyrt og ikke hadde så sentemental verdi for meg. Jeg skjønner deg godt at du ikke vil gi han de tingene du nevner, men skjønner jo han også at han vil ha NOE som storesøsknene har brukt. 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 Nei vet du hva, da får han bare fortsette å mase. Makan til frekkhet 🤦♀️ Du sier klart nei, det kommer ikke på tale og ikke noe mer. Anonymkode: 5cfb9...4cd 27
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 Hvis du har betalt for vognen til 13,000 kr så får du si at om han skal ha den, så får han betale deg halvparten. Ang. vuggen så ville jeg ringt din far og snakket med ham om det. Anonymkode: de9a7...43f 17
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #8 Skrevet 12. juni 2020 Fortsett å si nei. Det er det eneste du får gjort. Anonymkode: d14ed...5e5 10
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 Din ex er en dust🙄 Hvis jeg skulle hatt barn med en mann som hadde barn fra før, så hadde jeg begynt med nytt utstyr som jeg ikke forbandt med mannens tidligere liv. Anonymkode: e9941...c3b 26
Sokkar Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 Hadde stått på mitt. Du kan jo bare si at du ikke har noen av tingene lenger? 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 Populært innlegg #11 Skrevet 12. juni 2020 Send den vuggen tilbake til din far, så er den ute av verden, og bare si nei til resten. Anonymkode: b6699...7cb 67
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #12 Skrevet 12. juni 2020 Virker som om far bare vil fortsette å legge null kroner i babyutstyr. Vognen kan du i så fall be han betale for, det er jo bare rett og rimelig. Vuggen skal han selvfølgelig ikke låne. Bare stå fast ved at det er en familievugge (en familie han ikke er en del av lenger), og ikke til utlån. Hvis du ender opp med å låne ham noe som er av verdi på den ene eller andre måten, så får dere skriver en kontrakt om at xxx skal leveres tilbake, ellers må han betale en eller annen passende sum. Anonymkode: 2640d...dfb 21
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #13 Skrevet 12. juni 2020 Herregud... stå på ditt! Han leter etter kjappe løsninger. Anonymkode: e5321...822 13
Carrot Skrevet 12. juni 2020 #14 Skrevet 12. juni 2020 (endret) Fortsett si nei - det han tok med seg da dere delte boet (deling ved skilsmisse - hvem har kjøpt hva osv) er det han har krav på. Han har absolutt IKKE krav på noe du har fått låne, send vuggen tilbake til far så lenge. Det virker som om han ønsker spare penger mer enn at tingene har noen annen verdi slik det har for deg? Endret 12. juni 2020 av Carrot 21
Mumsmums Skrevet 12. juni 2020 #15 Skrevet 12. juni 2020 Vi fordelte det vi selv hadde kjøpt tok vi med oss. Jeg tok med meg brystpumpa selv om far hadde kjøpt den.. Men den sku han ha😂😂 jaja tenkte jeg, har du bruk for den skal du bare ta den. En ny dame kommer vel ikke til å bruke brystpumpa til eksen😂 Men du må bare si nei. Han har ikke krav på noe. Hvertfall ikke siden du har betalt egenhendig for vogna, og DIN far har laget vuggen til DEG!! 30
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #16 Skrevet 12. juni 2020 Om dere ikke hadde felles økonomi da utstyret ble kjøpt, og han ikke betaler deg bidrag for å dekke utstyr, så kan du tilby han å kjøpe det utstyret du er villig til å kvitte deg med. Vuggen er selvsagt din familie sin. Om han krever den, så får du be han anmelde deg for tyveri av halvparten av vuggen eller noe sånt. Tipper politiet ville fått seg en god latter. Anonymkode: b38d2...12b 5
Hulderen Skrevet 12. juni 2020 #17 Skrevet 12. juni 2020 Den sykkelen får du kreve å få tilbake eller at han betaler full pris for. Den var ikke hans å gi bort. Resten sier du bare nei til. Har dine foreldre plass til å oppbevare vogna og vuggen? Og flere ting? Du kan jo si at du har lånt dem bort til en venninne. 24
Raven.Writingdesk Skrevet 12. juni 2020 #18 Skrevet 12. juni 2020 2 minutter siden, Mumsmums skrev: Vi fordelte det vi selv hadde kjøpt tok vi med oss. Jeg tok med meg brystpumpa selv om far hadde kjøpt den.. Men den sku han ha😂😂 jaja tenkte jeg, har du bruk for den skal du bare ta den. En ny dame kommer vel ikke til å bruke brystpumpa til eksen😂 Men du må bare si nei. Han har ikke krav på noe. Hvertfall ikke siden du har betalt egenhendig for vogna, og DIN far har laget vuggen til DEG!! 😂😂 14
Sirah Skrevet 12. juni 2020 #19 Skrevet 12. juni 2020 Kjør vuggen hjem til din far så er det problemet ute av verden. Deretter ber du mannen ryke og reise. Vil han ha vogna får han betale bruktverdi. Gi han noen småting som ikke betyr noe. 7
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #20 Skrevet 12. juni 2020 Ah, så frekt! Ikke gi ham en smule!! Helt sjokkert jeg nå. Enig med alle som har skrevet over. Anonymkode: 76e3a...3e8 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå