AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #21 Skrevet 14. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: At du, legen og arbeidsgiveren din har vært med på denne svindelen er bare trist. Anonymkode: 9ad55...53e Svindel? Er du morsom? Jeg visste ikke bedre da, legen anbefalte svangerskapspenger og jeg hadde aldri hørt om det før. Arbeidsgiver har vel ikke så forferdelig mye han skulle ha sagt når legens vurdering er at arbeidsforholdet ikke er bra for den gravide (som for øvrig er sant, nattarbeid er ikke anbefalt for noen, gravid eller ei). NAV skulle dog reagert, jeg husker ikke hva legen skrev, men nattarbeidet gikk ut over meg og min kropp, men ikke noen spesiell grad av fare for barnet og det skulle vi alle blitt gjort oppmerksom på slik at jeg gikk tilbake til sykemelding kontra svangerskapspenger. Og du burde skjemmes over å sitte på et anonymt forum å snakke så nedlatende til andre forumbrukere, i stedet for å fortsette en opplysende diskusjon som kan være lærerik for andre. Troll. Anonymkode: 4d3f7...b8e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #22 Skrevet 14. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Svindel? Er du morsom? Jeg visste ikke bedre da, legen anbefalte svangerskapspenger og jeg hadde aldri hørt om det før. Arbeidsgiver har vel ikke så forferdelig mye han skulle ha sagt når legens vurdering er at arbeidsforholdet ikke er bra for den gravide (som for øvrig er sant, nattarbeid er ikke anbefalt for noen, gravid eller ei). NAV skulle dog reagert, jeg husker ikke hva legen skrev, men nattarbeidet gikk ut over meg og min kropp, men ikke noen spesiell grad av fare for barnet og det skulle vi alle blitt gjort oppmerksom på slik at jeg gikk tilbake til sykemelding kontra svangerskapspenger. Og du burde skjemmes over å sitte på et anonymt forum å snakke så nedlatende til andre forumbrukere, i stedet for å fortsette en opplysende diskusjon som kan være lærerik for andre. Troll. Anonymkode: 4d3f7...b8e Lege skal konkludere med at jobben medfører risiko for barnet. Arbeidsgiver skal gi beskjed om det ikke er mulig med omplassering eller tilrettelegging. Alt dette skal skje før du får svangerskapspenger. Så at du slenger ut hvor lett du fikk det, uten å ha rett på det, er for meg veldig rart. Så kaller du meg troll og sier at jeg burde skjemmes? Det er ikke jeg som har svindlet nav, for det er det dette er, svindel. Anonymkode: 9ad55...53e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #23 Skrevet 14. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lege skal konkludere med at jobben medfører risiko for barnet. Arbeidsgiver skal gi beskjed om det ikke er mulig med omplassering eller tilrettelegging. Alt dette skal skje før du får svangerskapspenger. Så at du slenger ut hvor lett du fikk det, uten å ha rett på det, er for meg veldig rart. Så kaller du meg troll og sier at jeg burde skjemmes? Det er ikke jeg som har svindlet nav, for det er det dette er, svindel. Anonymkode: 9ad55...53e Jeg er fullt klar over fremgangen for å få svangerskapspenger, takk! Og ja, det er alt for lett å få svangerskapspenger, men nei, det er fortsatt ikke svindel. Svindel er en bevisst handling, dette er kun en sak som viser hvor lite noen leger kan om svangerskap og graviditet. At arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge eller omplassere er ikke så veldig rart i hotellbransjen. Renhold eller servitørjobb, kanskje? Bekken og rygg ville elsket det. Men NAV, som skal gjennomgå vurderingene før de godkjenner eller avslår søknaden, burde sagt i mot legens vurdering. Anonymkode: 4d3f7...b8e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #24 Skrevet 14. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fullt klar over fremgangen for å få svangerskapspenger, takk! Og ja, det er alt for lett å få svangerskapspenger, men nei, det er fortsatt ikke svindel. Svindel er en bevisst handling, dette er kun en sak som viser hvor lite noen leger kan om svangerskap og graviditet. At arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge eller omplassere er ikke så veldig rart i hotellbransjen. Renhold eller servitørjobb, kanskje? Bekken og rygg ville elsket det. Men NAV, som skal gjennomgå vurderingene før de godkjenner eller avslår søknaden, burde sagt i mot legens vurdering. Anonymkode: 4d3f7...b8e OK, da får vi være uenig. Jeg mener at å motta en stønad man ikke har rett på er svindel. Anonymkode: 9ad55...53e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #25 Skrevet 14. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: OK, da får vi være uenig. Jeg mener at å motta en stønad man ikke har rett på er svindel. Anonymkode: 9ad55...53e Svangerskapspenger i stedet for sykepenger med "feil" er ikke svindel, uansett hvordan du ser på det. Jeg hadde fått en stønad av noe slag uansett, det er bare synd at leger og selv NAV ikke er helt oppdatert på forskjellen på begrepene. Men nå vet i allefall jeg bedre selv til neste gang. Anonymkode: 4d3f7...b8e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #26 Skrevet 14. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svangerskapspenger i stedet for sykepenger med "feil" er ikke svindel, uansett hvordan du ser på det. Jeg hadde fått en stønad av noe slag uansett, det er bare synd at leger og selv NAV ikke er helt oppdatert på forskjellen på begrepene. Men nå vet i allefall jeg bedre selv til neste gang. Anonymkode: 4d3f7...b8e Svindel ble kanskje feil ord, beklager. Er mer uetisk. Anonymkode: 9ad55...53e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå