AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Hallo 😊 Jeg har en treåring som er så glad i plaster. Hun har fått plaster med glitter på av et familiemedlem 🙂 og hun har nå plasteret seg flere steder på kroppen, plastera har fått kant og er blitt slitt og det ser ikke fint ut. Hun nekter å ta de av og er kjempeforsiktig i dusjen. Jeg får de selvsagt av med tvang, og er det virkelig viktig så får vi de av, men det ender med grin. Noen tips til å få henne til å forstå at hun enten må ta de av eller bytte? Anonymkode: 0ac13...5b9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 Det er jo også en mulighet å lære at plater kun brukes ved blid, og på den måten varer plastrene lenger. Den kampen bør du nok bare ta. Tøys Anonymkode: 9d398...d86 1
Fuglemor Skrevet 12. juni 2020 #3 Skrevet 12. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo også en mulighet å lære at plater kun brukes ved blid, og på den måten varer plastrene lenger. Den kampen bør du nok bare ta. Tøys Anonymkode: 9d398...d86 Altså hvorfor så irritert 😂 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 Jeg ville valgt tvang. Plasteret SKAL av, men barnet får velge hvorvidt det vil ha på nytt etterpå eller ikke. (Slik som med tannpuss. Tennene skal pusses, men barnet får velge hvilken forelder som skal pusse el). En treåring skjønner såpass. Selv de blir sinte..🙂 Anbefaler plasterfjerner forresten om barnet har hår på kroppen . Anonymkode: fa65d...fa2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #5 Skrevet 12. juni 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville valgt tvang. Plasteret SKAL av, men barnet får velge hvorvidt det vil ha på nytt etterpå eller ikke. (Slik som med tannpuss. Tennene skal pusses, men barnet får velge hvilken forelder som skal pusse el). En treåring skjønner såpass. Selv de blir sinte..🙂 Anbefaler plasterfjerner forresten om barnet har hår på kroppen . Anonymkode: fa65d...fa2 Takk for svar 😊 hun er helt hektet på disse plastrene og samtlige kjøper da pakker til henne.. Det er jo ikke leketøy, men når det kommer i forskjellige farger og glitrer, så skjønner jeg jo at det er moro.. 😒 Anonymkode: 0ac13...5b9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 Er det så farlig om hun har på noen plaster da? Bare bestem at de må av når man skal dusje, så får hun bare grine når de tas av, og plastre på noen nye senere. Ville også kjøpt klistremerker og klistremerkebok til henne, så kan hun få masse fine farger, former og glitter og kan klistre i vei og kose seg med det Anonymkode: 74a7d...329 10
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hallo 😊 Jeg har en treåring som er så glad i plaster. Hun har fått plaster med glitter på av et familiemedlem 🙂 og hun har nå plasteret seg flere steder på kroppen, plastera har fått kant og er blitt slitt og det ser ikke fint ut. Hun nekter å ta de av og er kjempeforsiktig i dusjen. Jeg får de selvsagt av med tvang, og er det virkelig viktig så får vi de av, men det ender med grin. Noen tips til å få henne til å forstå at hun enten må ta de av eller bytte? Anonymkode: 0ac13...5b9 Plaster skal brukes når det er behov, ikke lekes med.. Anonymkode: 7374a...50e 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #8 Skrevet 12. juni 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Plaster skal brukes når det er behov, ikke lekes med.. Anonymkode: 7374a...50e Men det er helt vanlig å ha en plasterperiode. Vår yngste gikk også plastret overalt en stund. Vi ga det ikke noe oppmerksomhet, gikk over av seg selv. Kan de ikke sitte på til de faller av? Noe egne valg bør jo treåringer få ta over kroppen sin... Anonymkode: d52e8...821 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 Er det virkelig så viktig å få dette plasteret vekk? Hvis noe så lite som et glitreplaster gjør ditt barn glad hvorfor ikke la barnet beholde det? 🙄 Det faller jo av av seg selv på et eller annet tidspunkt. Jobber på småbarnsavdeling og det ramler stadig vekk inn barn fulle av plaster, ikke på grunn av sår, men fordi barnet har lyst på det 🙂 Ser ingen grunn til å fjerne/nekte dem det! De går jo lei av det til slutt og problemet løses av seg selv. Velg deres kamper med barna! Sett heller grenser når det er viktig, og la det andre gå! Plaster uten behov er virkelig ikke det man skal krangle om, synes jeg. Heller ta kampen om tannpuss, lær dem folkeskikk ved bordet, kle på seg selv, vaske hender etter dobesøket. Anonymkode: fbd10...7b4 11
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 Synes forslaget om klistremerker var veldig fint. Anonymkode: b9325...aa1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #11 Skrevet 12. juni 2020 Dette er en kamp du tenker er verdt å ta?? Herregud, det hadde jeg aldri orket. Mine hadde en periode plaster ble brukt mye. Det gikk over. Hvorfor lage det til en stor sak Anonymkode: 1332c...189 4
våren14 Skrevet 12. juni 2020 #12 Skrevet 12. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Plaster skal brukes når det er behov, ikke lekes med.. Anonymkode: 7374a...50e Hvorfor? Hvordan skader det å ha på plaster her og der? Antar de ikke sitter på samme flekken i årevis liksom. Kjenner jeg mine barn rett sitter de sjelden samme sted De faller jo av etter enhver dusj omtrent. Ser virkelig ikke problemet jeg. Mange kamper man skal ta - plaster er ikke en av de... 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #13 Skrevet 12. juni 2020 1 minutt siden, våren14 skrev: Hvorfor? Hvordan skader det å ha på plaster her og der? Antar de ikke sitter på samme flekken i årevis liksom. Kjenner jeg mine barn rett sitter de sjelden samme sted De faller jo av etter enhver dusj omtrent. Ser virkelig ikke problemet jeg. Mange kamper man skal ta - plaster er ikke en av de... Har du ikke hørt om unødig bruk av plast og all plasten som er i havet? Anonymkode: b9325...aa1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #14 Skrevet 12. juni 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Har du ikke hørt om unødig bruk av plast og all plasten som er i havet? Anonymkode: b9325...aa1 Jeg er også opptatt av miljøet. Men med små barn er plaster det minst problematiske... Spar en bleie, så har du spart 10 pakker plaster Anonymkode: 1332c...189 2
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 12. juni 2020 #15 Skrevet 12. juni 2020 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke hørt om unødig bruk av plast og all plasten som er i havet? Anonymkode: b9325...aa1 Bruker du tøybleier på dine barn? Endret 12. juni 2020 av lamorte
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #16 Skrevet 12. juni 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Har du ikke hørt om unødig bruk av plast og all plasten som er i havet? Anonymkode: b9325...aa1 Skal du kaste plasteret i havet da? Plaster går i restavfall og det blir ikke dumpet i havet. Anonymkode: 4128b...b0f 2
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 12. juni 2020 #17 Skrevet 12. juni 2020 Et barn vil bare ønske plaster mer om de blir begrenset, la henne styre og holde på med de til hun går lei. Kan ikke skjønne hvorfor det må være en kamp man tar.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #18 Skrevet 12. juni 2020 1 time siden, lamorte skrev: Bruker du tøybleier på dine barn? Ja, vi har ikke brukt plastbleier her. Anonymkode: b9325...aa1
Bellanotte Skrevet 12. juni 2020 #19 Skrevet 12. juni 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo også en mulighet å lære at plater kun brukes ved blid, og på den måten varer plastrene lenger. Den kampen bør du nok bare ta. Tøys Anonymkode: 9d398...d86 Nei, dette er en helt unødvendig kamp i ta med et barn på 3 år. Der velger man sine kamper. Hvorfor ta denne kampen? For å vise hvem som er sjefen? Spar kreftene til en kamp som er nødvendig. Dette er en fase, og det er ikke skadelig for barnet eller noen andre. Fortsetter hun når hun er 15 år, kan det heller vurderes å gjøre noe. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #20 Skrevet 12. juni 2020 3 timer siden, våren14 skrev: Hvorfor? Hvordan skader det å ha på plaster her og der? Antar de ikke sitter på samme flekken i årevis liksom. Kjenner jeg mine barn rett sitter de sjelden samme sted De faller jo av etter enhver dusj omtrent. Ser virkelig ikke problemet jeg. Mange kamper man skal ta - plaster er ikke en av de... Fordi det er sløsing.. Jobber i barnehage og barn skal ha plaster om det så bare er en liten prikk. Det får de ikke, men det hadde vært fint om foreldre kunne tatt den kampen hjemme også. Ikke at det er en kamp, det er faktisk bare til å si at plaster er noe man bruker når man blør feks.. Anonymkode: 7374a...50e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå