Gå til innhold

Kor vanleg er det at 18 år gml jenter som bor hjemme har 1.80 seng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 18 og har det siste året fått 1.20 seng, og synes det er helt topp. Før det hadde jeg 75 cm og det var helt greit, men nå har jeg god plass, synes jeg. 

Men det var før jeg ble kjent med jenter som bor i hus og har senger på 1.60 el 1.80 cm brede. Er det vanlig? Ikke alle har type heller, så skjønner ikke hvorfor de skal ha så stor sengeplass. 

De steiler når de ser at jeg "bare" har 1,20 cm bred seng, og himler med øynene. 

Ikke en gang foreldrene mine har 1.80 seng.. 

Anonymkode: dccee...19d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 18 og har det siste året fått 1.20 seng, og synes det er helt topp. Før det hadde jeg 75 cm og det var helt greit, men nå har jeg god plass, synes jeg. 

Men det var før jeg ble kjent med jenter som bor i hus og har senger på 1.60 el 1.80 cm brede. Er det vanlig? Ikke alle har type heller, så skjønner ikke hvorfor de skal ha så stor sengeplass. 

De steiler når de ser at jeg "bare" har 1,20 cm bred seng, og himler med øynene. 

Ikke en gang foreldrene mine har 1.80 seng.. 

Alt skal bare være større større større, USA påvirket hele greiene. Virker ut som folk har glemt at i USA har de store hus og få barn. Generelt alt er stort i USA fordi de har masse rom og det er standarden. De har få barn også siden de må punge ut 50.000kr pr fødsel og ca 300.000kr i videregående skole. Pluss alle disse forsikringene og den korte fødselspermisjonen. Derfor har de store senger der nede og på tv er mye filmer og serier fra USA og der er det stort rom, stor seng, stor ditt, stor datt. Så derfor tror alle det skal være sånn og da blir det pengepress og mobbing for ingenting her i lille norge hvor vi har små hus til en stor penge men kan føde gratis og gå på videregående gratis. Vi har så høye momser og skatter på ting her at den luksusen den koster skjorta så da blir det heller og ikke se mamma og pappa da når de må jobbe baken av seg for å få råd til den største av alt mulig for ikke å snakke om alle disse i ene (ipad, ipod, imac, iphone osv). 

Nei det med å ha større enn 1.20 seng i bredden det skulle vel egentlig høre med til ektesenger (mor&far) og ikke til barn og tenåringer og ungdommer. Den skal jo være bred fordi man skal elske i den og lage barn i den sammen med ektefellen. Ikke fordi man skal ligge på tvers og ha tilfeldige beilere oppi senga. 

Nei jeg vet ikke jeg men jeg ville nok sagt "skit på dem".

Anonymkode: 85b5a...680

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt skal bare være større større større, USA påvirket hele greiene. Virker ut som folk har glemt at i USA har de store hus og få barn. Generelt alt er stort i USA fordi de har masse rom og det er standarden. De har få barn også siden de må punge ut 50.000kr pr fødsel og ca 300.000kr i videregående skole. Pluss alle disse forsikringene og den korte fødselspermisjonen. Derfor har de store senger der nede og på tv er mye filmer og serier fra USA og der er det stort rom, stor seng, stor ditt, stor datt. Så derfor tror alle det skal være sånn og da blir det pengepress og mobbing for ingenting her i lille norge hvor vi har små hus til en stor penge men kan føde gratis og gå på videregående gratis. Vi har så høye momser og skatter på ting her at den luksusen den koster skjorta så da blir det heller og ikke se mamma og pappa da når de må jobbe baken av seg for å få råd til den største av alt mulig for ikke å snakke om alle disse i ene (ipad, ipod, imac, iphone osv). 

Nei det med å ha større enn 1.20 seng i bredden det skulle vel egentlig høre med til ektesenger (mor&far) og ikke til barn og tenåringer og ungdommer. Den skal jo være bred fordi man skal elske i den og lage barn i den sammen med ektefellen. Ikke fordi man skal ligge på tvers og ha tilfeldige beilere oppi senga. 

Nei jeg vet ikke jeg men jeg ville nok sagt "skit på dem".

Føler at de ser ned på meg nesten fordi jeg kun har 1,20 seng. Småsøsknene deres på 10 år har 1,20 seng fikk jeg vite. 

Mamma fortalte at hun og pappa sov i 1,20 seng frem til jeg skulle bli født, da kjøpte de 1,60 seng. Nå har de kjøpt ny seng igjen, og den er 1,50 og de er veldig fornøyd med den bredden. De er slanke begge to da... 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler at de ser ned på meg nesten fordi jeg kun har 1,20 seng. Småsøsknene deres på 10 år har 1,20 seng fikk jeg vite. 

Mamma fortalte at hun og pappa sov i 1,20 seng frem til jeg skulle bli født, da kjøpte de 1,60 seng. Nå har de kjøpt ny seng igjen, og den er 1,50 og de er veldig fornøyd med den bredden. De er slanke begge to da... 

Ts

Dessverre det er sånn at alt skal være tipp topp i dag, det er veldig press overalt dessverrre. Jeg er veldig lei for at du skal oppleve å vokse opp i en tid hvor alt skal være så ubehagelig perfekt men ikke bry deg om dem, la det prelle av deg som vann på gåsa ;) slik konkurranse vil du møte mye av og man kan aldri bli perfekt nok og samtidig være seg selv fordi man er ikke mer enn ett menneske og alt koster og for å kjøpe noe må man jobbe og slite. Så da er det nok bedre å prøve å prioritere å spare til bolig. Så kan de bo hjemme med sine 1.60 senger når du flytter i egen bolig betalte med egne midler om 5-6-7-8-9-10år frem i tid :) ❤️ Mye bedre mål å arbeide mot det. :) Lykke til.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 200x220. Bor alene, har hund. Kommer til å være singel resten av livet. Er 31 år gammel.

Anonymkode: 06f02...2d1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre det er sånn at alt skal være tipp topp i dag, det er veldig press overalt dessverrre. Jeg er veldig lei for at du skal oppleve å vokse opp i en tid hvor alt skal være så ubehagelig perfekt men ikke bry deg om dem, la det prelle av deg som vann på gåsa ;) slik konkurranse vil du møte mye av og man kan aldri bli perfekt nok og samtidig være seg selv fordi man er ikke mer enn ett menneske og alt koster og for å kjøpe noe må man jobbe og slite. Så da er det nok bedre å prøve å prioritere å spare til bolig. Så kan de bo hjemme med sine 1.60 senger når du flytter i egen bolig betalte med egne midler om 5-6-7-8-9-10år frem i tid :) ❤️ Mye bedre mål å arbeide mot det. :) Lykke til.

Ja det er stressende at ALT om dagen skal være top notch hele tiden. Jeg ser at de jentene i klassen som har 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 200x220. Bor alene, har hund. Kommer til å være singel resten av livet. Er 31 år gammel.

2 m bred seng, finnes det altså? Hvorfor har du så bred seng? 

Du er voksen og etablert, men skolejenter med store dobbeltsenger er litt rart synes jeg. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare rart..

Jeg og samboern delte 90 seng vi i 6 mnd, før vi bytte lailighet og hadde bedre plass og kjøpte en 1.20 seng, den har vi hatt i 7 år nå 😂

Anonymkode: 9a940...ac8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

2 m bred seng, finnes det altså? Hvorfor har du så bred seng? 

Du er voksen og etablert, men skolejenter med store dobbeltsenger er litt rart synes jeg. 

Ts

Ja det finnes, jeg har det. Jeg liker det. Jeg har svært soverom, jeg ville ha en svær seng. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 90 seng nesten hele tida når jeg bodde hjemme. Sparte opp og kjøpte 180 seng selv siste årene. Den senga tok jeg med meg når jeg flyttet. 

Anonymkode: 49e41...3c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk sier mye rart ts!!! Spesielt 18årige skolejenter

Anonymkode: 7334e...043

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Dobbeltseng er beregnet for to personer. Det går selvsagt an å ha dobbeltseng selv om en er singel. Om du ønsker det, så er det jo bare å kjøpe hvis du har plass på rommet. Men det er ikke noe du "har rett på".

Anonymkode: b032a...1af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også dette er rart. Mine tenåringer har etterspurt større senger, men siden de faktisk har hatt gode senger har de måtte betale for dem selv. Gutten på 17 år valgte å beholde sin 90 seng, men de to tenåringsjentene kjøpte stor seng (da 140 og 160) med sparepengene sine.

Det som er dumt er dette presset som ligger i at alle skal gjøre likt og at noens valg er dårligere en andres. 

Synes du høres ut som en fornuft jente jeg TS🌸 

Anonymkode: 32bd4...48d

• Liker 5
Skrevet

Hvis vennene dine bruker sengestørrelsen sin for å heve seg over deg, ja da har de jammen lite å være stolte over i livet 😂  ta sengestørrelsen din med knusende ro, hva i alle dager skal du med en 180-seng? Det er fint med mindre seng (du får mer gulvplass på rommet, det er lettere å skifte på sengen), pluss at hvis du har kjæreste på besøk så har du vel ikke lyst å ligge 1 meter fra kjæresten din i en kjempeseng... kanskje når du er 40, men ikke nå :)

Det er mange småting i livet som er viktige, men sengestørrelsen er ikke en av dem. Hev hodet over kommentarer fra disse vennene dine og si at du har ikke behov for større seng så hvorfor skal du fylle rommet ditt med en gigaseng.

• Liker 15
Skrevet

Du kan bare svare overlegent at du ikke trenger 180. Vis at du ikke lar deg pille på nesen, så kanskje de til slutt innser at de lager et så stort poeng ut av ingenting 😊

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Min datter fyller 14 i år og skal få 160 seng nå:)

Anonymkode: a7430...13d

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare rart..

Jeg og samboern delte 90 seng vi i 6 mnd, før vi bytte lailighet og hadde bedre plass og kjøpte en 1.20 seng, den har vi hatt i 7 år nå 😂

Anonymkode: 9a940...ac8

Sov dere oppå hverandre da, eller? 

Anonymkode: 7c2d5...408

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 7c2d5..

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 7c2d5...408

Har sovd i 90 seng med mannen jeg også. Det er jo ikke god plass, men det går 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tø døtre på 16 og 18, begge har 120 seng, og vi har god plass med store soverom. De aller fleste har 120 seng av venninnene også, noen har 90cm. Har aldri hørt de nevne 160 el.180 seng . Det mest vanlige er nok 120 ettersom jeg har skjønt. Det vil ikke være aktuelt å kjøpe større seng uansett om vi har råd til det, ingen av de har nent noe om det heller. Strålende fornøyd med 120 begge to

Anonymkode: 60a54...571

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er vanlig, 18-åringer har gjerne ikke så store rom. 1,20 er kjempepraktisk, den kan du enten ta med deg når du flytter, eller stå på rommet ditt og fungere som gjesteseng når du ikke er hjemme. Vi bor i leilighet, og ingen ungdommer jeg kjenner har 1,80. 

Anonymkode: 3744a...84a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det 120 på barna. Greit med god plass. Selv har vi 150, og vi er tross alt to på fast basis. Sengene vil bli byttet ut når barna flytter og får seg samboere, da skal det 150 seng inn på rommene. Før det holder 120, også selv om en kjærste sover over i ny å ne. 

Anonymkode: acc53...856

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...