AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Jeg har slike. De første årene brydde jeg meg ikke om hva de gjorde, men fant fort ut at de «hermet» eller helst skulle være bedre. De hadde bodd der minst ti år før meg. Og da jeg satte opp paviljong første sommeren, skulle de også gjør det etterpå, men de prøvde å gjøre den større og kraftigere. Jeg har aldri sett de bry seg om bilene sine. Mens jeg stadig har nyvasket bil som jeg får vaske på jobb, var deres møkkete lenge før en vask. Jeg fikk meg kjæreste som hadde bil og polering som hobby. Gjett hvem som plutselig vasket bil hele tiden og polerte alle bilene minst to gang om sommeren? Det slår ikke feil.. det er ikke lange stunden siden de klippet plenen. Så da jeg klippet i formiddag, tenkte jeg med meg selv, at de liker vel ikke at jeg klipper allerede nå (før det blir for langt). Og jammen hadde jeg ikke rett - naboen var ute å klippet nå i ettermiddag🤣 ja, jeg må le - nytter ikke å bli oppgitt lengre. Anonymkode: 44c81...0b5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 Tror du har for lite å gjøre på. Dette er bare tøys fra din side. De må jo få lov til å vaske bilene sine og klippe plenen uten at du henger deg opp i det. Paviljong har nesten alle som har hage, så bare kutt ut tøyset ditt. Anonymkode: 0fc4e...c5b 12
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #3 Skrevet 11. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du har for lite å gjøre på. Dette er bare tøys fra din side. De må jo få lov til å vaske bilene sine og klippe plenen uten at du henger deg opp i det. Paviljong har nesten alle som har hage, så bare kutt ut tøyset ditt. Anonymkode: 0fc4e...c5b Enig. Paviljong er en trend alle plutselig skulle følge. Gredert klipper man når man syns det er på tide, samme med bilvask. Jeg tror ikke det handler om konkurranse. Anonymkode: 6835f...d43 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #4 Skrevet 11. juni 2020 Det kan jo være at de er slike fantasiløse folk som aldri gjør noe før noen andre gjør det først. De inspireres rett og slett av alt de ser, for de kommer ikke på det selv. Ikke en gang å klippe gresset 😅 Jeg kjenner flere sånne, de vil bare være som alle andre, så de kjøper/lager ting som de ser andre har. Anonymkode: 07920...ead
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #5 Skrevet 11. juni 2020 Jeg har samme problem 😂 Kjøpte splitter ny bil. Ja hvem kjøpte 1 mnd etterpå? klipper vi gress, hvem klipper etterpå? Går vi på tur, går dei samme dag/dagen etter i samme ruta vi gikk. maler,beiser, planter blomster, ja da begynne dei og. Sønnen fekk BMX sykkel. Da fekk nabo sønnen og. jeg bare ler 😂 Anonymkode: 14270...99a 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 Er du helt seriøs her??? For en ting å henge seg opp i. Hvis naboen min var flink til å klippe plen så hadde nok jeg gjort det oftere også, fordi man har ikke lyst å være de i nabolaget som ser shabby ut sammenlignet med andre. Det er jo ikke akkurat "herming", det er mer at man bli motivert av andre fordi man sammenligner seg selv med dem. Du er ikke "bedre" enn dem. Jeg tenker det er det som er latterlig her, at du tror det. Anonymkode: cb64f...840 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 De ser tydeligvis opp til dere.. la de holde på om det gir de bedre livskvalitet.. mer alltid noen som skal være best Anonymkode: 8f0c9...501
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #8 Skrevet 12. juni 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har slike. De første årene brydde jeg meg ikke om hva de gjorde, men fant fort ut at de «hermet» eller helst skulle være bedre. De hadde bodd der minst ti år før meg. Og da jeg satte opp paviljong første sommeren, skulle de også gjør det etterpå, men de prøvde å gjøre den større og kraftigere. Jeg har aldri sett de bry seg om bilene sine. Mens jeg stadig har nyvasket bil som jeg får vaske på jobb, var deres møkkete lenge før en vask. Jeg fikk meg kjæreste som hadde bil og polering som hobby. Gjett hvem som plutselig vasket bil hele tiden og polerte alle bilene minst to gang om sommeren? Det slår ikke feil.. det er ikke lange stunden siden de klippet plenen. Så da jeg klippet i formiddag, tenkte jeg med meg selv, at de liker vel ikke at jeg klipper allerede nå (før det blir for langt). Og jammen hadde jeg ikke rett - naboen var ute å klippet nå i ettermiddag🤣 ja, jeg må le - nytter ikke å bli oppgitt lengre. Anonymkode: 44c81...0b5 Du blir oppgitt fordi naboen tenker «oi, paviljong så jammen lurt ut!» eller hører lyden av plenklipper og tenker «lur ide - den tar jeg frem også»? Naboen din, Ts, er nok helt normal. Å tenke at folk kopierer deg eller forsøker overgå deg derimot - det er ikke helt bra. For å få den ideen må du nemlig ha vrangforestillingen om at du er viktig for noen andre enn deg selv. Og den er det slitsomt å leve med. Du er ikke viktig for noen andre enn deg selv, Ts. Det må du lære deg. Anonymkode: a51dc...935 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 Mamma har robotgressklipper som går 4 dager i uken. Så det skal noe til for at naboene hennes ikke hermer Anonymkode: 5cf33...bbf
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har slike. De første årene brydde jeg meg ikke om hva de gjorde, men fant fort ut at de «hermet» eller helst skulle være bedre. De hadde bodd der minst ti år før meg. Og da jeg satte opp paviljong første sommeren, skulle de også gjør det etterpå, men de prøvde å gjøre den større og kraftigere. Jeg har aldri sett de bry seg om bilene sine. Mens jeg stadig har nyvasket bil som jeg får vaske på jobb, var deres møkkete lenge før en vask. Jeg fikk meg kjæreste som hadde bil og polering som hobby. Gjett hvem som plutselig vasket bil hele tiden og polerte alle bilene minst to gang om sommeren? Det slår ikke feil.. det er ikke lange stunden siden de klippet plenen. Så da jeg klippet i formiddag, tenkte jeg med meg selv, at de liker vel ikke at jeg klipper allerede nå (før det blir for langt). Og jammen hadde jeg ikke rett - naboen var ute å klippet nå i ettermiddag🤣 ja, jeg må le - nytter ikke å bli oppgitt lengre. Anonymkode: 44c81...0b5 Har det på samme måte, bare innenfor familie. Det rareste jeg har opplevd var når svoger helt tydelig satt å målte gravidmagene for å se om kona hans hadde størst mage. Hun var mye lengre på vei enn meg, men han var så opptatt av at hun skulle ha størst mage. Noen er bare slik at alt er en konkurranse. De måler seg veldig med hva andre gjør og det er deres greie. Du får sitte å flire av hermegåsa, men mer får du nok ikke gjort 😊 Anonymkode: e1246...45f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #11 Skrevet 12. juni 2020 Har noen sånne i bekjentskapskretsen. Om å gjøre og ha størst båt, firhjuling osv til seg og alle ungene. Kjøper den ene noe nytt, kjøper den andre noe av det samme bare litt større. 🙄 Anonymkode: f8e5d...293
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå