AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Har en datter på 11 år som er veldig god til å svømme, hun kan crawl, bryst, rygg og butterfly. Hun dykker, stuper og er veldig trygg. Men det er BARE i basseng. Hun misliker kaldt vann veldig, og nøyer seg gjerne med å vasse når vi drar på stranda. I fjor ville hun ikke svømme og slikt ute før nærmere august, da det var blitt ganske varmt i vannet. Det er veldig populært blant vennene og bade, og jeg ser hun havner utenfor når de andre bare svømmer avgårde, og hun hakker tenner på grunna. Bedre blir det jo ikke av at foreldre til vennene ser ut til å godte seg skikkelig over situasjonen, men kommentarer som "vi har ikke vært så mye i basseng vi da, for da tåler hun mer ute" og "stakkars, hun er vel ikke vant med real life basseng hun". Nå vil hun helst ikke dra og bade med vennene i det hele tatt. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 67ba3...2a4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en datter på 11 år som er veldig god til å svømme, hun kan crawl, bryst, rygg og butterfly. Hun dykker, stuper og er veldig trygg. Men det er BARE i basseng. Hun misliker kaldt vann veldig, og nøyer seg gjerne med å vasse når vi drar på stranda. I fjor ville hun ikke svømme og slikt ute før nærmere august, da det var blitt ganske varmt i vannet. Det er veldig populært blant vennene og bade, og jeg ser hun havner utenfor når de andre bare svømmer avgårde, og hun hakker tenner på grunna. Bedre blir det jo ikke av at foreldre til vennene ser ut til å godte seg skikkelig over situasjonen, men kommentarer som "vi har ikke vært så mye i basseng vi da, for da tåler hun mer ute" og "stakkars, hun er vel ikke vant med real life basseng hun". Nå vil hun helst ikke dra og bade med vennene i det hele tatt. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 67ba3...2a4 Ufyselige kommentarer av foreldrene. Hvor i landet er dette? Vi har vann rett ved siden av oss og de fleste er vokst opp på denne stranden på sommeren. Noen barn hopper rett uti, leker og koser seg. Andre står på brygga og vil ikke uti, kanskje pga kulda eller fordi de synes det er skummelt. Når de andre barna kommer opp så finner de alle på noe sammen. Ikke blir de ekskludert av de andre og ikke får de slike kommentarer. Er også 11åringer. Til neste gang får du finne på noe lurt å si tilbake til disse foreldrene. Er ihvertfall ikke barnet ditt det er noe galt med. Anonymkode: a2269...e10 9
GammelKaktus Skrevet 12. juni 2020 #3 Skrevet 12. juni 2020 Guttungen har og gått på svømming fra han gikk i barnehagen og er heller ikke fortrolig med kaldt vann. Heldigvis er kameratene like pysete som han når det kommer til sjøtemperaturer...😅 Merker jo at det kommer seg for hver sommer nå men er nok en stund til han svømmer i sjø som i basseng. Men dette er ganske vanlig for barn som begynte tidlig på svømming, så høres helt merkverdig at voksne folk sitter å prater på denne måten.. De må jo slite med et eller annet når de for noe utav å nærmest "rakke" ned på barnet på grunn av at hun kan styre sin begeistring for kaldt vann. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en datter på 11 år som er veldig god til å svømme, hun kan crawl, bryst, rygg og butterfly. Hun dykker, stuper og er veldig trygg. Men det er BARE i basseng. Hun misliker kaldt vann veldig, og nøyer seg gjerne med å vasse når vi drar på stranda. I fjor ville hun ikke svømme og slikt ute før nærmere august, da det var blitt ganske varmt i vannet. Det er veldig populært blant vennene og bade, og jeg ser hun havner utenfor når de andre bare svømmer avgårde, og hun hakker tenner på grunna. Bedre blir det jo ikke av at foreldre til vennene ser ut til å godte seg skikkelig over situasjonen, men kommentarer som "vi har ikke vært så mye i basseng vi da, for da tåler hun mer ute" og "stakkars, hun er vel ikke vant med real life basseng hun". Nå vil hun helst ikke dra og bade med vennene i det hele tatt. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 67ba3...2a4 Jeg svømmer heller ikke ute fordi for meg er det faktisk uhorvelig kaldt og det kan du se på huden min når den fylles av urticaria (elveblest) som følge av kulden. Skjønner godt dattera de jeg og det synes jeg man skal respektere. Hun trenger ikke vise seg frem noe sted. La henne være seg selv og vær heller glad hvordan hun koser seg i bassengene. Det er jo veldig bra hun har funnet noe hun liker. Anonymkode: 3567b...662 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #5 Skrevet 12. juni 2020 Vi har aldri vært så flinke til å ta ungene i basseng og føler oss som litt dårlige foreldre når de ikke har vært trygge på å få vann i ansiktet. De eldste liker nå å hoppe, og alle liker å bade i 12 grader som det var sist vi var på båttur, men det er da ingen som ser ned på folk som ikke liker kaldt vann. Der og da sier man at de er litt pinglete, men andre liker kanskje ikke pizza, og ingen av delene ødelegger for vennskap. Jeg synes fremdeles det er litt dumt når jeg ser at andre er mye flinkere i vannet. Jeg tipper de bare er misunnelige og ikke har en god måte å løse det på. Anonymkode: a4cae...18d
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 Jeg har badet mye ute, men er ofte den siste som kommer seg uti og den første som går opp igjen. Selv om jeg er ganske god til å svømme, og elsker det! Det er bare så kaldt!! Jeg får hvite fingre, skjelver og hutrer. Noen av oss er mer sensitive til kulde. Kanskje dattera di er sånn også? Anonymkode: 7fccd...ea0 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 Takk for mange fine svar! Får vel prøve å psyke opp datteren min med at det er helt greit at vennene liker kaldt vann bedre, at hun klarer å unne de å være tøffere der, når hun definitivt er tøffest i bassenget. Men kommentarene fra foreldrene... Ja, må jobbe litt med egen psyke også.. TS Anonymkode: 67ba3...2a4
Rant Skrevet 12. juni 2020 #8 Skrevet 12. juni 2020 Det er vel ikke så mye du får gjort. Hun må selv være komfortabel med "kaldt" vann. Noen er mer ømfintlige. Jeg tror nok ikke hun plutselig vil like "kaldt" vann om hun ikke gjør en innsats selv, og du kan ikke presse henne. Ta opp med vennene at slike kommentarer virker sårende, og at hun gjerne skulle ha blitt med å bade, men klarer ikke. Og det er helt greit. VI har alle forskjellige preferanser.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Takk for mange fine svar! Får vel prøve å psyke opp datteren min med at det er helt greit at vennene liker kaldt vann bedre, at hun klarer å unne de å være tøffere der, når hun definitivt er tøffest i bassenget. Men kommentarene fra foreldrene... Ja, må jobbe litt med egen psyke også.. TS Anonymkode: 67ba3...2a4 De foreldrene kommer med ganske unødvendige kommentarer ja. De må forstå at folk er forskjellige. Noen blir veldig fort kalde og velger heller da å se på. Det må være greit. Selv om de ikke klarer å sette seg inn i hvorfor. Anonymkode: 7fccd...ea0
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 Hadde jeg ikke vært så konfliktsky hadde jeg begynt med å be de andre foreldrene om å holde godt kjeft. Alvorlig talt.. For noen idioter! Kjenner jeg blir sint av å høre om dem. Noen er mer følsomme for temperaturer enn andre. Jeg tåler dårlig både kaldt vann og varmt vann. Jeg bruker kjempelang tid selv på å komme meg ut i oppvarmet basseng, for det er så kaldt. Samtidig klarer jeg ikke vasken hendene i mange vasker på kjøpesentre, utesteder, osv, for vannet føles så skåldende varmt at jeg ikke klarer ha hendene under. For noen uvitende naut! Anonymkode: 80c00...811
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #11 Skrevet 12. juni 2020 Kjøp en våtdrakt? Anonymkode: 8b979...a2b 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #12 Skrevet 12. juni 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en datter på 11 år som er veldig god til å svømme, hun kan crawl, bryst, rygg og butterfly. Hun dykker, stuper og er veldig trygg. Men det er BARE i basseng. Hun misliker kaldt vann veldig, og nøyer seg gjerne med å vasse når vi drar på stranda. I fjor ville hun ikke svømme og slikt ute før nærmere august, da det var blitt ganske varmt i vannet. Det er veldig populært blant vennene og bade, og jeg ser hun havner utenfor når de andre bare svømmer avgårde, og hun hakker tenner på grunna. Bedre blir det jo ikke av at foreldre til vennene ser ut til å godte seg skikkelig over situasjonen, men kommentarer som "vi har ikke vært så mye i basseng vi da, for da tåler hun mer ute" og "stakkars, hun er vel ikke vant med real life basseng hun". Nå vil hun helst ikke dra og bade med vennene i det hele tatt. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 67ba3...2a4 Vi har badet mye i basseng og strand. Fra de var liten.Men når jenten min ble større.Ble hun redd tang og krabber.Selv om vi tar i det og sier det ikke er her vi bader og de er redd for oss osv. Men basseng elsker hun. Sånn er det bare.Så om sommeren bytter vi på strand og basseng så alle får gjøre noe de liker 😊 har funnet oss noen plasser med lite tang og bare strand og det er mye bedre. Ferskvann går helt fint.Har dere prøvd det? Er no flere jenter i klassen som ikke liker tang og krabber og bade i sjøen pga det. Så hun er helt normal. Vi er alle forskjellige. Og de foreldrene er noen idioter!!Er det rart det blir mobbing..Barna lærer fra oss voksne.De burde skamme seg!!! Slå hjul på gresset, sole seg, kortspill,piknik eller noe annet? De kan gjøre sammen. Ville prøvd og gått uten vennene og prøvd meg fram med hun alene.Litt og litt. Snakk med hun.Hvorfor. Anonymkode: a5628...9ec 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #13 Skrevet 12. juni 2020 Hun er bare 11 år! Hvis hun er så allsidig svømmer, kommer hun til å overgå de andre barna i løpet av noen få år. Anonymkode: 9fe2a...e12
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #14 Skrevet 12. juni 2020 Herregud, hun er som meg og får hjertestans av vann under 18 grader. Om man liker kaldt vann eller ikke må være en individuell ting som ikke har noen stor betydning. Ingen skikkelige vennskap ryker fordi noen ikke har lyst til å bade, helt seriøst. Anonymkode: be943...e9c 1
mamma til gogutta Skrevet 12. juni 2020 #15 Skrevet 12. juni 2020 Problemet er jo løst ved å kjøpe våtdrakt, da kan hun være lenge i vannet med de andre uten å fryse. Siden hun er veldig frysen er det nok best å kjøpe drakt med lange ermer og bein. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #16 Skrevet 13. juni 2020 På 12.6.2020 den 0.40, AnonymBruker skrev: Ufyselige kommentarer av foreldrene. Hvor i landet er dette? Vi har vann rett ved siden av oss og de fleste er vokst opp på denne stranden på sommeren. Noen barn hopper rett uti, leker og koser seg. Andre står på brygga og vil ikke uti, kanskje pga kulda eller fordi de synes det er skummelt. Når de andre barna kommer opp så finner de alle på noe sammen. Ikke blir de ekskludert av de andre og ikke får de slike kommentarer. Er også 11åringer. Til neste gang får du finne på noe lurt å si tilbake til disse foreldrene. Er ihvertfall ikke barnet ditt det er noe galt med. Anonymkode: a2269...e10 Sånn er det her og. Vi bor i Vestfold. For noen ufyselige foreldre i hovedinnlegget. Anonymkode: 13710...208
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå