Gå til innhold

Vegetarisk alternativ til kylling i gryterett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg putte oppi sånn pose-kyllinggryte i stedet for kjøtt? Tenker grønnsaker, ikke kunstig kjøtterstatning. Tips?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Mellomlederfrue skrev:

Hva kan jeg putte oppi sånn pose-kyllinggryte i stedet for kjøtt? Tenker grønnsaker, ikke kunstig kjøtterstatning. Tips?

Linser, bønner, kikerter, paneer(ost)

Anonymkode: 90acf...9ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sopp, halloumi (ost), bulgur

Anonymkode: f4755...f6a

Skrevet

Jeg bruker blomkål eller sopp, litt avhengig av hva slags type gryte det er, og ofte for eksempel linser eller litt quinoa for protein. :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Crema skrev:

Jeg bruker blomkål eller sopp, litt avhengig av hva slags type gryte det er, og ofte for eksempel linser eller litt quinoa for protein. :) 

Blomkål er utrolig allsidig, tror det kan erstatte det meste ved hjelp av krydder og tilbehør.  Jeg har blant annet fått servert "fish" & chips med erter og remulade, og det smakte fisk! 😋

Anonymkode: ddabb...088

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Blomkål er utrolig allsidig, tror det kan erstatte det meste ved hjelp av krydder og tilbehør.  Jeg har blant annet fått servert "fish" & chips med erter og remulade, og det smakte fisk! 😋

Anonymkode: ddabb...088

Ja, jeg elsker blomkål nettopp av den grunnen! Har ofte brukt det som erstatning for kylling, og syns det er lettere å tilberede enn tofu. Elsker helstekt blomkål og BBQ blomkål "wings" også. 

• Liker 1
Skrevet

tofu ❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blomkål og potet :) Da har du nesten aloo gobi 

Brekkbønner og kikerter er et annet alternativ 

Anonymkode: cf19b...df3

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at om det er den Bali kyllinggryte så er ikke den vegeatraisk. Aromaen i den er kyllingfett.

Anonymkode: c1f56...201

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare si at om det er den Bali kyllinggryte så er ikke den vegeatraisk. Aromaen i den er kyllingfett.

Har de ikke endret på grunnoppskriften etter at den vegetariske rett-i-koppen suppen kom ut? 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Den er vegetarisk, faktisk. Ikke kyllingfett i den

Pleier å bruke filè biter av soya fra hälsans kök

Anonymkode: f6ba9...6f4

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil! Aromaen er kyllingfett. Kontakt Toro om du ikke tror meg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har de ikke endret på grunnoppskriften etter at den vegetariske rett-i-koppen suppen kom ut? 

Nope!

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Til min glede har toro nå tudeligvis begynt å berke posrne med vegetar-akternativ,og en tikka-gryte (tror jeg det var) var anveakt blomkål, røde linser og squash. Så da prøver jeg det :)

Når det gjrlder Bali så car det ikke veggisalternativ på den, noe jeg tolket som at basen ikke var vegetarisk. Jeg vet de har gått over til vegetarbuljong i noen, men at de ikke merker dem med det før alle de gamle er ute av systemet.

AnonymBruker
Skrevet
På 12.6.2020 den 11.52, AnonymBruker skrev:

Den er ikke vegetarisk faktisk! Inneholder som sagt kyllingfett. Så kanskje greit å ikke uttale seg så bastant til neste gang.

F9B5EAB9-8275-4775-8208-22225F2C3F54.jpeg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tofu er veldig enkelt og behøver ikke annen tilberedning enn å presse ut litt vann og kutte i biter når den skal i en gryte. Har aldri klart å lage noe godt av det når den stekes bar, men supert i gryte. Mild og nøytral og tar smak av sausen.

Anonymkode: 8a773...79c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...