AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Jeg får mulignes et jobbtilbud i Drammen, men er veldig lite kjent i området. Jeg ønsker ikke å bo i byen, men mer landlig da jeg flytter med både hunden og katten. Er det noen som har noe tips til hvor jeg kan se etter bolig? Kommer mest sannsynlig til å bo alene, så kan ikke kjøpe noe over 2,5mill. Er dette mulig i dette området? Anonymkode: cf82a...602
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 Du helt ok bolig i rolige omgivelser i f.eks Svelvik, eller gamle Nedre Eiker (Solbergelva, Krokstadelva, Mjøndalen), men da er det en fordel med bil. Har selv bodd i Krokstadelva og syntes det var helt ok å jobbe i Drammen med det som utgangspunkt, og det er et digert senter der (Buskerud Storsenter). Har du ikke bil er det verre. Jeg ville kikket på Konnerud i tilfelle. Alle stedene jeg nevner er stort sett ganske stabile, rolige steder uten ghettofisering eller mye kriminalitet. Anonymkode: d3033...feb
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #3 Skrevet 11. juni 2020 Takk for svar. Jeg har bil, så det er ikke noe problem. Men er der sant at det er mye kriminalitet og 'ghetto' i Drammen? Anonymkode: cf82a...602
LoppeLiten Skrevet 11. juni 2020 #4 Skrevet 11. juni 2020 Hva ser du for deg? Leilighet, hus ol? Sett søkeren på finn på Drammen og radius på 20 km +/-. I tillegg til stedene som er nevn over kan Sande, Skoger og Lier by på fin natur. 1
Traktor Skrevet 11. juni 2020 #6 Skrevet 11. juni 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du helt ok bolig i rolige omgivelser i f.eks Svelvik, eller gamle Nedre Eiker (Solbergelva, Krokstadelva, Mjøndalen), men da er det en fordel med bil. Har selv bodd i Krokstadelva og syntes det var helt ok å jobbe i Drammen med det som utgangspunkt, og det er et digert senter der (Buskerud Storsenter). Har du ikke bil er det verre. Jeg ville kikket på Konnerud i tilfelle. Alle stedene jeg nevner er stort sett ganske stabile, rolige steder uten ghettofisering eller mye kriminalitet. Anonymkode: d3033...feb Mjøndalen. Kremt, kremt... 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #7 Skrevet 11. juni 2020 Jeg tror jeg ville styrt unna Konnerud om jeg var deg. Jeg er født og oppvokst i Drammen og hver vinter de siste åra har det vært problemer opp Konnerudbakkene. Det blir glatt og helt umulig å kjøre opp eller ned. Ikke går bussen heller når det er sånn. Skoger er fint om du vil bo litt landlig, samtidig ikke så langt unna byen. Jeg vet ikke hvordan det er der nå, men Fjell har jo blitt assosiert med "ghetto" og kriminelle gjenger - jeg hadde nok holdt meg unna der også. Lier har blitt nevnt, der er det kjempefint. Svelvik også. Nydelig og bare et par-tre mil unna Drammen sentrum. Anonymkode: 53305...da8 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #8 Skrevet 11. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg har bil, så det er ikke noe problem. Men er der sant at det er mye kriminalitet og 'ghetto' i Drammen? Anonymkode: cf82a...602 Innvandreretette områder er til anbefale, bor der selv. I disse områdene er ikke 'ghetto'. Anonymkode: 36f4b...cd1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #9 Skrevet 11. juni 2020 Spørs om du vil bo i leilighet eller hus - Åssiden, Gulskogen, Krokstadelva, Solbergelva, Danvik. Anonymkode: 1e74b...ddd
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får mulignes et jobbtilbud i Drammen, men er veldig lite kjent i området. Jeg ønsker ikke å bo i byen, men mer landlig da jeg flytter med både hunden og katten. Er det noen som har noe tips til hvor jeg kan se etter bolig? Kommer mest sannsynlig til å bo alene, så kan ikke kjøpe noe over 2,5mill. Er dette mulig i dette området? Anonymkode: cf82a...602 Ser du etter hus eller leilighet? hvor stort? Du finner fint noe til den prisen. Jeg synes Gulskogen og Åssiden er koselige områder. Et vennepar bor på åssiden, de har masse turområder rett bak huset. Mye hundeeiere i det området. Lier er fint. Hele området forbi Landfalløya og forbi Elveparken. Husker ikke hva området heter. .Mye turstier der også. Lite kriminalitet, mest fyllebråk har jeg inntrykk av. Aldri opplevd noe og kjenner heller ingen som har opplevd noe. Bortsett fra ei som fikk veska stjålet ute på byen, men det er 20 år siden.. Anonymkode: 6f8f3...143
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #11 Skrevet 12. juni 2020 Steinberg er fint, flott tursti langs elva hele veien til hokksund, kjempefin å gå tur med hunden på. Veldig rolig og stille, og toget stopper der. Anonymkode: 70216...5bf
pautina Skrevet 12. juni 2020 #12 Skrevet 12. juni 2020 (endret) Feilpost Endret 12. juni 2020 av pautina
pautina Skrevet 12. juni 2020 #13 Skrevet 12. juni 2020 Hva er galt med Mjøndalen? Er du SIF tilhenger?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #14 Skrevet 12. juni 2020 Nei det er ikke mye kriminalitet i Drammen, med Mjøndalen er vel et av stedene hvor de som vokser opp enten ender opp som narkis eller i fengsel? 😄 men eller sikkert helt ok. Prisene der borte er billigere enn i selve Drammen. Anonymkode: d00a2...935
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #15 Skrevet 12. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Steinberg er fint, flott tursti langs elva hele veien til hokksund, kjempefin å gå tur med hunden på. Veldig rolig og stille, og toget stopper der. Anonymkode: 70216...5bf Men, der har man da igjen den svingete og bratte bakken opp som kan bli vanskelig om vinteren når det er glatt ... Anonymkode: 53305...da8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå