Gå til innhold

Sex: Sa ja når jeg mente nei

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holdt på med en fyr som var veldig snill og sjenert. En dag spurte han om vi skulle gå på rommet når vi så en film. Jeg var tent, men jeg følte meg ikke klar (var jomfru). Likevel sa jeg ja, for jeg klarte ikke å sei nei. Så skjedde det er par ganger til, hvor jeg til tider viste at jeg egentlig ikke hadde så lyst. Jeg sa noen ganger, vet ikke, men da forstatte han å spørre. Jeg ga etter alle gangene. Han spurte om han kunne sende video av når han runket også, for han ble tent av tanken på at noen så på. Jeg ville egentlig ikke, men sa ja. Vi er ikke en greie lenger, men er 'venner', da avstanden ble for mye. Egentlig fikk jeg bare en ekkel følelse av at han skulle ta på meg. Jeg orket ikke tanken på å ha sex med han igjen. Heller ikke å se videoer av ham. Jeg anklager han ikke for å være overgriper, det er jo min feil som ikke klarte å si nei.

Poenget mitt er at jeg går rundt å føler skam, og klarer ikke tanken på å ha sex igjen. Selv om jeg ofte er kåt og bruker leketøy. Men tanken på å være med en mann gjør meg ubekvem. Jeg klarer heller ikke å prate med noen om det, siden jeg har vokst opp med at sex er tabu.

Jeg er redd for hvordan jeg kommer til å bli i fremtiden. Jeg klarer virkelig ikke å si nei, når det gjelder alt egentlig. Har alltid vært slik, men for å være ærlig trodde jeg ikke jeg kom til å være slik når det gjaldt sex. Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med denne posten, jeg må bare lette litt på trykket. Kanskje noen kan komme med tips, feks øvelser jeg kan gjøre som gjør det lettere å si nei?

Er forresten 23 år, og dette skjedde fra oktober til desember.

Anonymkode: 98668...fb6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Dette hørtes ikke bra ut.. 

Du må lære deg å sette grenser. 
Dette er ikke kritikk mot deg, så ikke misforstå. 
Men å si nei vet jeg for mange er skummelt i mange forskjellig situasjoner. 
Jeg var sånn tidligere og det endte opp med at jeg aldri var sjef over eget liv og ble utbrent. 
sosiale sammenkomster, jobb og kjæreste

og alt press fra alle kanter man gir etterpå medfører ikke noe godt i lengden.  

I dette tilfellet og tilfellene som du beskriver over, så er det VELDIG viktig å være tydelig. 
Både for din egen del og partner sin del. 

Du vil ikke få et godt liv om dette fortsetter.

Tips er å begynne å si nei en gang.

Test ut i en situasjon du ikke tenker er så farlig og se utfallet av det. Da er det ikke så farlig som man først tror 😊

Anonymkode: 4d6a7...fa1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønne deg, jeg har det også sånn, men jeg har heldigvis blitt "bedre" på å ta vare på meg selv, men det har tatt mange år og mange terapitimer hos psykolog, så jeg foreslår at du kommer deg til en psykolog ❤️.

Det er forferdelig å føle at man har bidratt til sine egne overgrep så å si, fordi man ikke klarte å si nei. Jeg har opplevd det mange ganger og kjente tidligere en enorm skam. Nå skammer jeg meg ikke like mye lenger, fordi jeg skjønner mer hva som skjer med meg. 

Det er ikke sikkert at du har det på samme måte, men jeg vokste opp i et hjem der mine foreldre aldri tok hensyn til mine følelser. Hvis jeg var redd for noe fikk jeg høre, for noe tull, eller, neida det går så fint så. Hvis jeg var lei meg fikk jeg høre, uff, jeg orker ikke mere problemer nå etc.

Min far var kunne eksplodere i raseri og min mor kritiserte oss barna konstant. Det var alltid mine foreldres følelser det handlet om, aldri oss barna. Vi måtte lære oss å ta hensyn til dem for å unngå raseri, kritikk, forakt osv, istedenfor at de tok hensyn til oss. I et sunt hjem tar foreldrene hensyn til barnas følelser.

Når man vokser opp slike foreldre ødelegges grensene og man oppfører seg automatisk sånn at det blir den andres følelser som er viktigst. Hvis han vil ligge med meg, kan jeg jo ikke si nei, for da blir han fortvilet, sint og skamfull, så da er det bedre å bare gå med på det og hvis jeg later som at det ikke skjer, kan jeg glemme det etterpå.

Men man glemmer det jo ikke, istedenfor føler man intens skam. 

Kjenner du deg igjen i det? I såfall trenger du å lære å lytte til hva du egentlig vil og øve deg på å beskytte deg selv. Da trenger du profesjonell hjelp ❤️.

Anonymkode: 57577...037

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...