AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Vi på jobb er i en situasjon nå der vi blir overtallige fra høsten av. Hvem går først.. ansinitet ? Kompetanse? jeg kontaktet hovedtillitsvalgt i fagforeningen og han sa at fagbrev går foran ansiennitet.. altså... vi er 5 ufaglærte og resten er fagarbeidere. Mange av assistentene har jobbet lengre enn oss. betyr dette at vi fagarbeidere er trygg? At assistentene må gå først? Det er snakk om en omplassering eller oppsigelse.. Anonymkode: 92518...349
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 Kompetanse er viktigst, men det er opp til arbeidsgiver å bestemme hvor mange med bestemt kompetanse de trenger. Tviler på at de vil beholde alle fagarbeidere fremfor ufaglærte med tanke på ressursbruk Anonymkode: a4d65...84b
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #3 Skrevet 11. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kompetanse er viktigst, men det er opp til arbeidsgiver å bestemme hvor mange med bestemt kompetanse de trenger. Tviler på at de vil beholde alle fagarbeidere fremfor ufaglærte med tanke på ressursbruk Anonymkode: a4d65...84b Det er regler på dette. Det er rådmann og teamet der som skal avgjøre dette. Min arb giver på min arb plass har ingenting hun skal ha sagt i denne situasjonen. Hun får ikke vite noen ting, da dette avgjøres på rådmannivå. Fagforeningen har klare retningslinjer for dette. Anonymkode: 92518...349
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er regler på dette. Det er rådmann og teamet der som skal avgjøre dette. Min arb giver på min arb plass har ingenting hun skal ha sagt i denne situasjonen. Hun får ikke vite noen ting, da dette avgjøres på rådmannivå. Fagforeningen har klare retningslinjer for dette. Anonymkode: 92518...349 Ja, jobber du i en kommune er kommunen arbeidsgiver, din leder på arbeidsplassen er ikke arbeidsgiver. Altså arbeidsgiver tar avgjørelsen. I min kommune ligger det en kriterie-liste offentlig man kan søke opp, der er det sånn syv kriterier ala kompetanse, sosiale faktorer osv som vurderes før annsenitet er nederst på lista. Det handler om at arb.giver vil beholde gode og riktige folk med rett kompetanse, ikke nødvendigvis dårlige folk som har jobbet leenge. Anonymkode: 3fd74...984
Whistler Skrevet 12. juni 2020 #5 Skrevet 12. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er regler på dette. Det er rådmann og teamet der som skal avgjøre dette. Min arb giver på min arb plass har ingenting hun skal ha sagt i denne situasjonen. …………………. Anonymkode: 92518...349 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jobber du i en kommune er kommunen arbeidsgiver, din leder på arbeidsplassen er ikke arbeidsgiver………….. Anonymkode: 3fd74...984 Leder på arbeidsplassen er arbeidsgivers representant. Det er klart at denne personen har noe å si. Rådmann og temaet er bare sandpåstrøere i denne sammenhengen.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 Spørs jo hvor mange som skal sies opp. Vil tro fagarbeidere vil flyttes på og asistenter vil bli sagt opp. Anonymkode: 8a1ac...6f3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Det er regler på dette. Det er rådmann og teamet der som skal avgjøre dette. Min arb giver på min arb plass har ingenting hun skal ha sagt i denne situasjonen. Hun får ikke vite noen ting, da dette avgjøres på rådmannivå. Fagforeningen har klare retningslinjer for dette. Anonymkode: 92518...349 Jeg mente jo øverste hold, hvem enn det er. Jeg er sikker på at du forstod hva jeg mente Anonymkode: a4d65...84b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå