AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Hei, jeg skal flytte til Oslo om rundt 6 måneder, men er usikker på hvor jeg skal flytte. kriteriene mine er 2 soverom og T-bane/Togstasjon eller annen type kollektiv som IKKE er buss❤️ Jeg vet ikke så mye om verken øst eller vest kanten og har egt ingen bekjentskap til byen. Har egenkapital på 400tusen og årlig lønn på rundt 570tusen. Kjøper alene Er 19 år så jeg ønsker å bo litt sentralt til folk og barer og slikt Tusen takk for alle svar❤️ Anonymkode: b57ae...e42
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 Fet lønning til å være tenåring. Åssen fiksa du deg det? Anonymkode: 6fcce...e6a
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #3 Skrevet 11. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fet lønning til å være tenåring. Åssen fiksa du deg det? Anonymkode: 6fcce...e6a Yrkesfag utdannelse Anonymkode: b57ae...e42
Traktor Skrevet 11. juni 2020 #4 Skrevet 11. juni 2020 Du må temmelig langt unna sentrum for å få 3-roms til under 3 Mill. Du må nok se mot Groruddalen og Søndre Nordstrand. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #5 Skrevet 11. juni 2020 3-roms koster mellom 3 og 4 millioner i Oslo, så da må du få mye lån. Kanskje Manglerud eller noe. Nær t-banen og tar ikke så lang tid til byen. Anonymkode: 4e018...26d
Ludovica- Skrevet 11. juni 2020 #6 Skrevet 11. juni 2020 De sentrale stedene hvor det er barer etc er det buss og trikk. Skal du ta t-bane eller tog må du mer i utkant Oslo.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #7 Skrevet 11. juni 2020 2 minutter siden, Traktor skrev: Du må temmelig langt unna sentrum for å få 3-roms til under 3 Mill. Du må nok se mot Groruddalen og Søndre Nordstrand. Jeg tenkte litt på Holmlia siden de har bra kollektivtilbud, men jeg vet ikke helt hvordan det er å bo der fordi han hører så mye skummelt på TV. Anonymkode: b57ae...e42
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #8 Skrevet 11. juni 2020 Grorud/Kalbakken/Ammerud Anonymkode: 8272a...ab1 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #9 Skrevet 11. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte litt på Holmlia siden de har bra kollektivtilbud, men jeg vet ikke helt hvordan det er å bo der fordi han hører så mye skummelt på TV. Anonymkode: b57ae...e42 Holmlia er bedre enn sitt rykte. Iallfall her ute hvor jeg bor (Åsbråten). Veldig landlig område med en myriade av gangveier og stier. Går gjerne tur i nærmiljøet ved Søndre Ås gård og hilser både på griser, hester, geiter og høns. 10 minutters gange ned til Hvervenbukta. Området består mest av rekkehus, lave blokker og kjedede eneboliger og noen spredte hus. Men det skal sies at selv om det er veldig bra kollektivtilbud, så kan det ta alt fra 25 til 45 min å komme seg til byen. Litt avhengig av tid og nøyaktig hvor du bor her ute. Hadde nok forsøkt å få meg noe nærmere. Men ja, du får mye for pengene her ute. Er du heldig får du også en fin utsikt over fjorden. Anonymkode: 6fcce...e6a 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #10 Skrevet 11. juni 2020 Jeg ville aldri kjøpt i Oslo uten å ha bodd der litt først og blitt kjent med byen og hvor du liker deg. Lei deg heller en liten leilighet eller rom i kollektiv, spar opp og kjøp om noen måneder når du har blitt bedre kjent. Anonymkode: 7d8ff...0d0 7
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #11 Skrevet 11. juni 2020 Er du gutt eller jente? Jeg kjenner folk som trives på Ensjø, Oppsal og Tveita - der er det ikke så dyrt og det går tbane. Det er forresten ikke noe galt med trikk og buss i Oslo. Anonymkode: 7d8ff...0d0
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #12 Skrevet 11. juni 2020 Det er jo også relevant hvor jobben din er, ville ikke bodd på Holmlia om jobben min lå på Røa liksom.... Generelt synes jeg Holmlia er veeeeldig langt unna sentrum, samme med Groruddalen osv. Ville heller hatt mindre leilighet nærmere sentrum. Anonymkode: 7d8ff...0d0
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #13 Skrevet 11. juni 2020 Sjekk ut områdene rundt Rødtvet, Kalbakken og Ammerud t-banestopp, der ligger det av og til 3 roms til under 3 mill. God kollektivforbindelse til sentrum det går buss hele døgnet i tillegg til T-bane,samt ekspressbusser i rushtiden. Spesielt god forbindelse til Carl Berner og Grunerløkka der det er fint å være ung og kul Hyggelig, rolig område nær marka, er mye barnefamilier og sånt der, men jeg liker å bo trygt og rolig nær marka og heller dra inn til byen for å ha gøy. 😁 Det er matbutikker, mange søndagsåpne, apotek, treningssentre, svømmehall, bibliotek, mye take away osv i nærheten, men skikkelige utesteder og klesbutikker og sånne ting må man til sentrum eller et senter for. Ville holdt meg unna Romsås, Haugenstua og Furuset selv om det kan være billige leiligheter der. Anonymkode: 36ee3...779 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #14 Skrevet 11. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du gutt eller jente? Jeg kjenner folk som trives på Ensjø, Oppsal og Tveita - der er det ikke så dyrt og det går tbane. Det er forresten ikke noe galt med trikk og buss i Oslo. Anonymkode: 7d8ff...0d0 Du får ikke en 3-roms på Ensjø og oppsal for under 3 mill! Kanskje på Tveita, men tvilsomt det også. Du må ganske langt opp i Groruddalen eller til søndre Nordstrand for å få det vil jeg tro! Kan hende prisene faller en liten stund nå da, siden (iaf noen av) bankene har snudd og man må selge før man kjøper. Da vil det bli masse boliger i markedet og noen er kanskje villig til å gå ned i pris. Anbefaler å følge godt med - kan blir en kjempefin mulighet som førstegangskjøper. Anonymkode: d9a23...7e0
Ludovica- Skrevet 11. juni 2020 #15 Skrevet 11. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Grorud/Kalbakken/Ammerud Anonymkode: 8272a...ab1 Disse pluss Rødtvet har bra kollektiv tilbud og buss som går hele døgnet, hele uka (31 bussen). Tar ca 30 min derfra til f.eks Grünerløkka som er typisk populært område med barer etc. Men ville som noen andre foreslår blitt litt kjent med byen først. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #17 Skrevet 12. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo også relevant hvor jobben din er, ville ikke bodd på Holmlia om jobben min lå på Røa liksom.... Generelt synes jeg Holmlia er veeeeldig langt unna sentrum, samme med Groruddalen osv. Ville heller hatt mindre leilighet nærmere sentrum. Anonymkode: 7d8ff...0d0 Du kommer deg mye raskere til sentrum fra Holmlia enn langs linje 5. Toget går SÅ mye raskere og med den nye follotunellen blir avgangene bedre også. Anonymkode: 4a758...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #18 Skrevet 12. juni 2020 Flyttet på nedsiden av Vestli nærmere Skillebekk, rett ved T-banen og buss som går til sentrum. Har bodd i sentrum i Oslo hele livet mitt (er fortsatt i 20 årene) så trodde det skulle bli en nedgradering, men det har det absolutt ikke vært. Rolig og fint her, og Stovner senter er bokstavelig talt 3 minutter unna med t-banen. Sykler til sentrum på ca. 30 min. Anonymkode: 47f9e...330
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå