Gjest Gjesta Skrevet 1. juli 2005 #1 Skrevet 1. juli 2005 Hei jenter og gutter. Har dere en stresset hverdag? Med det mener jeg at dere har masse dere skulle gjort og masse dere aldri får tid til. Selv ligger jeg et sted midt i mellom. Med skole , jobb og hund så har jeg ikke all verdens tid, men litt har jeg da! heldigvis. Hva med dere ?
Pleier Skrevet 1. juli 2005 #2 Skrevet 1. juli 2005 De siste ukene har vært utrolig stressende. Flyttet ut (tok sin tid å få ut alt til den nye flyttet inn, mens jeg jobbet nesten hver dag). Har heller ikke ordentlig sommerferie, må jobbe. Og så er det rett ut i studier, med eksamener og praksis omhverandre og jobbing ved siden av. Slitsomt
Gjest 100 Skrevet 2. juli 2005 #3 Skrevet 2. juli 2005 I 100! Forstår ærlig talt ikke hva som skjer? Tiden går bare fortere og fortere for hver dag som går. For noen år siden virket dagene endeløse men nå bare forsvinner de.
Amanja Skrevet 2. juli 2005 #5 Skrevet 2. juli 2005 Ja, jeg har en liten gutt på 9 måneder, en gutt i magen, hus som skal holdes i orden, og masse hobbyprosjekter. Så jeg stresser visst en del ja..
Gjest Gjesta Skrevet 2. juli 2005 #6 Skrevet 2. juli 2005 Jeg har vel altfor mange prosjekter på gang.... Først har jeg deadline på avhandlingen senest 1. november, og i tillegg skal jeg til utlandet i september og holde innlegg på en konferanse. Og der forlangte de ferdigskrevet artikkel to måneder på forskudd. Og så vil jeg jo ha et liv i tillegg, med kjæreste, trening, venner....
Gjest LoisLane Skrevet 2. juli 2005 #7 Skrevet 2. juli 2005 Jeg ahr mye å gjøre hver dag, men prøver å ikke la stresset ta overhånd av den grunn. Det tar mye tid å ordne tre - fire måltider pr. dag til seks personer. Jeg synes det er viktig og gjør det gjerne selv om det beslaglegger mye tid. Nå har jeg jo ferie, men ellers bruker jeg mye av ettermiddager og kvelder på å kjøre til og hente fra treninger og kamper, ja, også barnehagen, da. Det er om å gjøre å bruke tida i bilen positivt, men det kan være vanskelig hvis jeg har dårlig tid. Husarbeid tar også mye tid med et stort hus, og javisst - jobbene mine... Prøver også å rekke å gå en tur om dagen, stelle planter og vennskap og å lese litt hver dag. Også KG da, selvfølgelig!
Gjest Violetta Skrevet 2. juli 2005 #9 Skrevet 2. juli 2005 Ja jeg føler det slik i hvert fall. Har jobb, datter og hund, så det går i ett fra morgenen til utpå kvelden en gang. Men jeg har valgt det selv, så jeg forventer ingen medlidenhet...
Gaupen Skrevet 2. juli 2005 #10 Skrevet 2. juli 2005 .. Eg har stresset så mue i det siste at kroppen sa plutselig nok i går.. Sitter nå med virus,feber og andre ting ... Får ikke spist noe heller.. Har skjønt det at eg bare må ta ting litt mer med ro.. Men det er jo ikke så lett
Lillesøster Skrevet 2. juli 2005 #11 Skrevet 2. juli 2005 Jeg tror de fleste opplever stress. Jeg for min del, jobber med meg selv daglig for å takle stess, tror det er den eneste måten jeg kan mestre hverdagen.
Inca Skrevet 3. juli 2005 #12 Skrevet 3. juli 2005 Ja, skulle gjerne ha stresset litt mindre, blir til slutt at kroppen ikke orker mer og sier takk for seg en stund. Men ferie nå snart så da er det OK, så blir det nok mindre stess
Piglet Skrevet 3. juli 2005 #13 Skrevet 3. juli 2005 Jeg har mye og gjøre, men jeg vil ikke si at jeg stresser. Stress er først og fremst noe jeg opplever i ekstremt pressede sittuasjoner, mens å ha det travelt trives jeg stort sett godt meg. Piglet
Gjest Tiny i.i. Skrevet 3. juli 2005 #14 Skrevet 3. juli 2005 Nei, jeg stresser ikke. Har en datter på snart 11 mnd, og er nettopp tilbake i full jobb og har nettopp flyttet. Det blir ikke tid til så mye annet for tiden, men det er viktig for meg å ha fokus på vesla nå, og at hun har rolige dager. Selvsagt kunne jeg brukt mye tid på dykking og venner og danse swing osv. Men det har jeg nedprioritert for en periode, og stresser ikke med det. Jeg har også fått en stilling med mindre ansvar nå etter permisjonen. Før var jeg avdelingsleder for en avdeling med folk på vakt 24/7. Nå er jeg vanlig arbeider, og er ferdig når jeg går hjem. Det er deilig å ikke være den som må trå til ekstra hele tiden og være tilgjengelig på telefon hele døynet. Min barndom var for oss ungene ikke stressende, og jeg håper min datter får oppleve noe av det samme.
Brunhilde Skrevet 3. juli 2005 #15 Skrevet 3. juli 2005 Jeg har også mye å gjøre, men jeg prøver å ikke stresse. Stress gjør jo bare at alt tar dobbel så lang tid! Merker også at jeg blir mindre stresset etter at jeg sluttet å røyke, hvorfor det er sånn vet jeg ikke.
Pepita Skrevet 12. juli 2005 #16 Skrevet 12. juli 2005 Stresser fra jobb til jobb; og litt mye å gjøre på jobb. Men når jeg er ferdig på kvelden; da gir jeg F*** i husarbeid og slapper av! (trenger sårt hushjelp nå sånn at jeg kommer inn døra i kveld...)
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2005 #17 Skrevet 12. juli 2005 Hmmm skal vi se, slappe av på stranda fra 2tida til 11tida på kvelden, næh vil ikke kalle det stress Men når sommerferien er over kan jeg begynne å syte.
Gjest Guest Skrevet 12. juli 2005 #18 Skrevet 12. juli 2005 Ja, med 12 timers arbeidsdag,hund,mann hus og annen fam,så skulle jeg ønsket meg mere tid.
Holly Hobbie Skrevet 12. juli 2005 #19 Skrevet 12. juli 2005 Ja! Jeg staar opp klokken 6, drar hjemmefra 6.30 og er paa jobb kvart paa 7. Jobben er i perioder veldig travel, med mye aa gjoere og deadlines hele tiden. Er hjemme igjen klokken 6, da lager jeg middag. Spiser middag og seiler uktkjoert ned i sofaen...eller gjoer husarbeid o.l. Saa er klokken 9.30 og vi stuper i seng. Foler jeg aldri faar tid til aa slappe av og bare gjoere ingenting...dvs. har kanskje litt tid, men det er energien det skorter paa! Men skal ikke klage, egentlig. Tror jeg kan takle aa jobbe saa mye hvertfall noen aar til.
koldbruna Skrevet 12. juli 2005 #20 Skrevet 12. juli 2005 Prøver og la være å stresse,men i perioder er det ikke til å unngå. Men har lært meg det at JOBB er JOBB ingenting er så viktig at jobben må være med hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå