Gå til innhold

CD-spilleren i bilen tar plutselig ikke CDer med kopisperre

Anbefalte innlegg

Gjest Rine ii
Skrevet

Arrgh så irriterende.. Har ikke hatt problemer med dette tidligere, men plutselig nekter den å spille av CDer merket Copy Controlled. Coldplay-cden for eksempel er det maks en uke siden jeg kunne spille i bilen uten problemer, men nå står det kun "CD Error" i displayet.

Er egentlig ikke sikker på om det er kopisperren som er problemet, men da jeg prøvde med flere CDer var det bare de som var merket som kopisperret som ikke fungerte... Er det noe jeg kan gjøre for å få de til å virke igjen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Brenne en kopi og bruke den.

Skrevet

Har hørt at enkelte kopisperrer kan øderlegge noen bil og pc cd-spillere kanskje det er det som har skjedd.

Dette er takken for at vi betaler for musikken og er lovlydige!! Platebransjen skulle hatt bank!!

BTW. Rattleshake, dette var vel cder med kopisperre, så det kan vell bli litt vanskelig å bare kopiere dem...

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

BTW. Rattleshake, dette var vel cder med kopisperre, så det kan vell bli litt vanskelig å bare kopiere dem...

Hvorfor det?

Skrevet

Er det ikke det som er vitsen med kopisperre da??

Vet det er flere metoder for å kommer seg rundt slikt, men det er ikke like enkelt hver gang, det er jo ikke alle de kopisperrede platene man får til å fungere i pcen en gang.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

1. De funker ikke i noe annet enn Windows. Har man ikke det, problem solved.

2. Holde ned shift-knappen har gjort susen for de fleste av hva jeg har hørt.

3. Det finnes programmer som man kan laste ned som bryter de. Leter litt på nett så finner man de nok.

Kopisperrene er ikke annet enn latterlige egentlig ,de er veldig lite effektiv og kun til irritasjon for brukerne. Men selv hadde jeg ikke giddet å bry meg om det, jeg hadde levert CD-en og lastet den ned fra nettet i stedet ;).

Skrevet

Vell, jeg har aldri hatt en pc med kopisperre, men som jeg prøvde å få frem tidligere så er det ikke bare bare å kopiere en slik plate. Man må ha litt kunskaper om slikt, og man må ha litt innsikt i hvordan det fungerer.

Men det å levere inn cden er ikke så dumt. Hvis det ikke står en advarsel på cden så kan det hende du faktisk kan kreve å få en ny cdspiller til bilen i og med at cden kanskje er årsaken til at den ikke spiller av cdene med kopisperre på lenger.. I verste fall burde du få igjenn pengene for cden.

Og så er det bare å gjøre som alle de andre piratene ute i verden, å laste ned musikken fra nettet.... :)

Gjest CD-kopierende gjest
Skrevet
Vell' date=' jeg har aldri hatt en pc med kopisperre, men som jeg prøvde å få frem tidligere så er det ikke bare bare å kopiere en slik plate. Man må ha litt kunskaper om slikt, og man må ha litt innsikt i hvordan det fungerer.[/quote']

Man trenger helt minimal teknisk innsikt for å få det til.

De fleste "kopibeskyttede" CD'er kan kopieres med vanlige CD-brenneprogrammer. Jeg har hatt stor suksess med BlindWrite, men har funnet ut at det er lurt å lese CD'en med CD-brenneren, da DVD-spilleren i PC'en har problemer med den (såkalte) kopibeskyttelsen.

I ekstreme tilfeller har jeg måttet bruke gratisprogrammet ISOBuster for å lage en image-fil av CD'en. Denne filen har jeg så brent tilbake til den CD-R-plate med Nero (som fulgte med CD-brenneren).

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Og så er det bare å gjøre som alle de andre piratene ute i verden, å laste ned musikken fra nettet.... :)

Jeg ønsker ikke å være noe "pirat", og jeg foretrekker å ha albumet i original. Men når det skal være på den måten så, skal jeg ikke kjøpe en plate.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...