Gå til innhold

Hvor lang tid mellom vielse og selskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tenkt å ha vielsen kl. 15. Skal ha fotograf og har tenkt å ta bilder før vielsen, men også litt etterpå. Skal til frisør og makeup-artist før vielsen, så der går det vel et par timer. Og fotograf tar vel et par timer for portrettbildene. Fra kirken til selskapet tar det vel ca. 20 min å kjøre. Er det rimelig med tre timer fra vielse til selskap? Hvor lang tid tar forresten en vielse sånn ca.? Vi har ikke tenkt å ha noen som synger eller lignende. 

Anonymkode: 83574...0eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter min mening er tre timer altfor lenge. Spesielt når vielsen er så seint som kl 15. Hva tenker du at gjestene skal gjøre i mellomtiden? La oss si de bruker 30 min på å komme seg til lokalet. Skal de de bare vente sultne i 2.5 timer til? Hvis dere skal ha så lang tid mellom burde det være mat og et veldig godt opplegg

Anonymkode: 9b0bf...e5a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det tar ikke et par timer for portrettbildene. Kanskje en time om dere er effektive, i alle fall om dere tar familiebildene etter vielse :) Kanskje en time mellom vielse og selskap, hvis dere skal flytte på dere. 

Tre timer fra vielse til selskap er ganske mye, i alle fall om dere skal ta bilder før også! Hvis dere gjennnomfører dette må dere gi mat og drikke til gjestene, og sørge for at de kan komme inn i lokalet og mingle. Men helt ærlig høres det kjipt ut. En time eller to går på det premisset der, men 3 timer? Da hadde jeg gått hjem i mellomtiden selv om jeg hadde bodd i nærheten. 

Vielse kan ta alt fra 10 min til 45 min, kommer an på om det er borgerlig eller kirke. 

Anonymkode: 0645e...6eb

• Liker 1
Skrevet

Vielser varer i snitt 30 min, men det er bare en vielse i timen. Gjestene kommer jo litt før og så tar det tid etterpå utenfor kirken. Ofte ser jeg neste bryllups gjester komme før alle fra brylluppet før har reist videre.  Bor rett ved byens mest poulære kirke for bryllup. Når dere har vielse kl 15.00, så bør dere ha middag kl 17.30. Sikkert noen gjester som har litt reisevei, så kanskje det siste måltidet de spiser er kl 13.00. Tar tid å stelle seg også før en drar hjemmefra. Sånn ca: Vielsen er over ca kl 15.30. Alle skal ut av kirken og folk vil ha bilder av brudeparet på trappa, kl er da minst 15.45. Så er det 20 min å kjøre til lokalet, innen alle er framme kan klokka være 16.30. Da er det en time til mingling før middag og det er mer enn nok. Sørg for litt drikke og frukt når gjestene mingler.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det tar ikke et par timer for portrettbildene. Kanskje en time om dere er effektive, i alle fall om dere tar familiebildene etter vielse :) Kanskje en time mellom vielse og selskap, hvis dere skal flytte på dere. 

Tre timer fra vielse til selskap er ganske mye, i alle fall om dere skal ta bilder før også! Hvis dere gjennnomfører dette må dere gi mat og drikke til gjestene, og sørge for at de kan komme inn i lokalet og mingle. Men helt ærlig høres det kjipt ut. En time eller to går på det premisset der, men 3 timer? Da hadde jeg gått hjem i mellomtiden selv om jeg hadde bodd i nærheten. 

Vielse kan ta alt fra 10 min til 45 min, kommer an på om det er borgerlig eller kirke. 

Anonymkode: 0645e...6eb

Vielsen er i kirken. Fotografen har tenkt å ta bilder på forskjellige lokasjoner.

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Belima said:

Vielser varer i snitt 30 min, men det er bare en vielse i timen. Gjestene kommer jo litt før og så tar det tid etterpå utenfor kirken. Ofte ser jeg neste bryllups gjester komme før alle fra brylluppet før har reist videre.  Bor rett ved byens mest poulære kirke for bryllup. Når dere har vielse kl 15.00, så bør dere ha middag kl 17.30. Sikkert noen gjester som har litt reisevei, så kanskje det siste måltidet de spiser er kl 13.00. Tar tid å stelle seg også før en drar hjemmefra. Sånn ca: Vielsen er over ca kl 15.30. Alle skal ut av kirken og folk vil ha bilder av brudeparet på trappa, kl er da minst 15.45. Så er det 20 min å kjøre til lokalet, innen alle er framme kan klokka være 16.30. Da er det en time til mingling før middag og det er mer enn nok. Sørg for litt drikke og frukt når gjestene mingler.

Ja, jeg tror jeg satser på kl. 17.30

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde også vielse kl 15, og tok bilder før vielsen. Ca 20 minutter kjøring til lokalet. Mener vi hadde middag kl 17, men med beskjed om at lokalet var åpent når vielsen var over.

Tok noen bilder på yttersiden av kirken etter vielsen, men da er jo gjestene gjerne der. Vi kom til lokalet ca samtidig som gjestene, noen kom før oss, andre etter.

Anonymkode: 71521...b1e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte på å kanskje ha en velkomstdrink/nøtter/frukt eller lignende på hotellet som middagen skal være. At gjestene ankommer dit først og venter på oss. Og så ha middagen kl. 18. Da får vi tid til litt bilder etterpå også, og det blir ikke noe stressopplegg. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Veldig lurt med noe velkomstmat! Og server det før alkoholen, så slipper du altfor fulle onkler for tidlig.

Anonymkode: 50af1...c55

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde vielse 14.30 og middag ca. 17.30. Vi tok kun bilder etter vielsen. Dette tok maks 1,5 time. I mellomtiden fikk gjestene mat og drikke. Pluss vi hadde Candybar og photobooth. Alle synges dette var helt supert. Ingen av gjestene syntes det var mye tid mellom. 

Anonymkode: e504b...8e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...