AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Er tyrkerne fortsatt like innpåslitne? Var der for mange år siden og har aldri satt mine ben der igjen siden det var så slitsomt, men nå er det mange som skryter av at de har skjerpet seg og at de anbefaler Tyrkia. Hva er deres erfaringer? Vi er et par som vil reise. Anonymkode: 47bfe...029
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 Vi var der for 3 år siden, og da var de hvertfall like innpåslitne og grusomme. Kjæresten kunne ikke gå en meter fra meg en gang før de hang rundt meg, og tok tak i oss for å få oss inn på restauranter. Anonymkode: 8db0c...f1c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #3 Skrevet 11. juni 2020 Jeg var i Bodrum på nittitallet og opplevde det som ekstremt trygt og få/ingen innpåslitne mennesker. Nydelig sted, men vet ikke hvordan det er nå. Var i Alanya på midten av 2000-tallet, det var grusomt. Innpåslitne menn overalt, de la an på min 12 år gamle datter og meg samtidig, bare søppel. Har ikke satt mine bein i landet siden. Kunne tenkt meg Istanbul, men ikke akkurat nå, gitt. Anonymkode: fa651...90e
Jdz Skrevet 11. juni 2020 #4 Skrevet 11. juni 2020 Tyrkia er et stort land, du må være litt mer spesifikk. Skal du på syden-charter til en eller annen turistfelle er det sikkert like ille som før. Tyrkia er imidlertid langt mer enn strand og all-inclusive resorts. Her er det MYE å oppleve. Istanbul er etter min mening en av Europas vakreste byer. Jeg har vært det mange ganger og aldri opplevd det du beskriver. Cappadocia er også flott. Gleder meg til å kunne reise igjen 🥰 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #5 Skrevet 11. juni 2020 Vi tenkte på Side. Ts Anonymkode: 47bfe...029
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #6 Skrevet 11. juni 2020 I sentrum av side var de veldig innpåslitne når man gikk i gata, alle andre steder utenom sentrum traff vi ingen som var særlig innpåslitne. Ville bodd litt utenfor bykjernen hvis jeg skulle reist til Side. Dette var i fjor. Anonymkode: e722b...b54
Zienna Skrevet 11. juni 2020 #7 Skrevet 11. juni 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi tenkte på Side. Ts Anonymkode: 47bfe...029 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I sentrum av side var de veldig innpåslitne når man gikk i gata, alle andre steder utenom sentrum traff vi ingen som var særlig innpåslitne. Ville bodd litt utenfor bykjernen hvis jeg skulle reist til Side. Dette var i fjor. Anonymkode: e722b...b54 Vi har feriert ofte i Side, og har bodd både utenfor byen og i sentrum. Foretrekker sentrum fordi det er kort vei til alt, og fordi der er så stille og rolig. Ikke minst er utsikten mot havet helt spesiell. For en del år siden var butikk- og restauranteierne ganske masete. Spesielt i hovedgaten. Da det ble innført regler om hvor langt disse innkasterne kunne bevege seg ut i gata, ble det mye bedre. Tror også tyrkerne selv begynte å forstå at en slik pågåenhet kan slå motsatt vei. Våre venner i Side forteller at nå er alt stille der. Det finnes ikke mennesker på strendene. Alt er stengt. Det er økonomisk vanskelig for de som levde av oss turister nå. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #8 Skrevet 13. juni 2020 Kan man reise til tyrkia nå? Anonymkode: 271fb...6fd
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #9 Skrevet 13. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man reise til tyrkia nå? Anonymkode: 271fb...6fd Hvertfall fra 22. Juni Anonymkode: 7c3d1...139
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #10 Skrevet 14. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvertfall fra 22. Juni Anonymkode: 7c3d1...139 Det stemmer vel ikke helt... Mulig Tyrkia åpner, men Norge fraråder fremdeles reiser til de fleste steder med unntak av deler av Norden, så man kan ikke regne med at reiseforsikring er gyldig, forvente bistand fra Norge ved behov etc... Anonymkode: 875ba...59b 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #11 Skrevet 14. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer vel ikke helt... Mulig Tyrkia åpner, men Norge fraråder fremdeles reiser til de fleste steder med unntak av deler av Norden, så man kan ikke regne med at reiseforsikring er gyldig, forvente bistand fra Norge ved behov etc... Anonymkode: 875ba...59b Man kan reise. Det er en anbefaling fra regjeringen men det er ikke forbudt. Og flere reise selskaper dekker fortsatt om du skulle måtte trenge hjelp. Det er flere årsaker til at noen ønsker å reise. Familie f eks. Ikke bare at de savner strand sol og fyll. Anonymkode: 7c3d1...139
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #12 Skrevet 15. juni 2020 Vi har vært i Tyrkia, Side 10 ganger og liker oss godt i Tyrkia. På hotelle e går det fint. Men i gamle byen er det håpløst. De maser om at du skal komme å spise på restauranten deres. Og det er også ekstremt mye katter som svinser rundt. Vi var det i fjor og endte opp med å gå fra et spisested i gamlebyen pga kattene gikk rundt beina vår 😮 Anonymkode: f3eb4...bf8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #13 Skrevet 15. juni 2020 Tyrkia åpnet grensene for alle land bortsett fra Iran i forrige uke. Anonymkode: f83db...f16
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #14 Skrevet 17. juni 2020 Det var verre før. Men glor du for lenge på et klesplagg eller en restaurant kommer de som regel hoppende. Beste trickset er å late som man er døv og se rett frem 🤪 Anonymkode: f2cf0...581
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå