Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den sendinga nrk skal ha fra kl 15 i morgen, er det fra én av konsertene, eller litt fra alle?

Hvilke artister er på hvilke konserter, noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NRK1 lørdag 2. juli kl 15.00 Live 8

Stjernespekket maratonsending

Klokken tre i ettermiddag starter overføringen av en gigantisk konsertbegivenhet som finner sted samtidig i London, Paris, Roma, Berlin og Philadelphia. NRK1 og NRK2 viser hele konserten frem til klokken tre i natt.

Bob Geldof slår til igjen – 20 år etter den spektakulære Live Aid-konserten som skulle hjelpe ofre for tørke i Etiopia. Denne gang spenner intensjonene videre – arrangementet ønsker å sette lys på hele verdens fattigdom og få rike nasjoner til å reagere.

Mektig artistliste

Flere av artistene som stilte opp for 20 år siden er med i dag: blant andre U2, Paul McCartney og Elton John. En rekke andre store navn har meldt seg: Mariah Carey, A-ha, Robbie Williams og Madonna.

BBC produserer verdenssendingen av Live 8 og velger ut godbitene fra de fem konsertbyene.

Konserten begynner på NRK1 klokken 15.00. Klokken 18.00 fortsetter den på NRK2 frem til 19.40 da NRK1 tar over igjen frem til kl. 03.00. Bare avbrutt av Kveldsnytt klokken 23.00.

HER finner du kanskje info om artistene.

Skrevet

Takk for det!

Det blir nok TVslave av meg i morgen... :roll:

Gjest Gjesta
Skrevet
Takk for det!

Det blir nok TVslave av meg i morgen... :roll:

Meg også! :D

Skrevet

Ble ekstatisk når jeg så Pink Floyd :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Skrevet

Synes hele konserten har vært helt topp jeg. Men Robbie Williams var nok høydepunktet.

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Veldig bra konsert. The Who, Joss Stone og Robbie Williams var nok høydepunktene for meg. Synd at det skar seg for AHA da.

Leste i avisen at de gjenværende medlemmene av Queen skulle ha et innslag fra Portugal. Var det noen som fikk med seg det?

Skrevet

Så ingenting til gamle Queen medlemmer. Jeg leste om det i avisen jeg og, men......

Sendte de egentlig noe fra Tokyo? :klø:

Gjest Primula
Skrevet
Sendte de egentlig noe fra Tokyo? :klø:

Ja, Björk i allefall.

Knallbra konsert!

Gjest Cerise
Skrevet
Ble ekstatisk når jeg så Pink Floyd :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

heeelt enig! skulle gitt mye for å ha vært der... *sukk* :)

Skrevet

Robbie Williams var vel kanskje den som i størst grad var publikumsfavoritten og fikk det til "å ta helt av". Jeg synes jo han er entertainer til fingerspissene, da! :P Skulle gjerne hatt med meg en konsert med ham; antagelig både uforutsigbart og lite kjedelig!

Gikk glipp av favoritten Annie Lennox, men det var gøy å se gamlegutta i Pink Floyd gjenforenes på scenen! Madonna er jo også knall! Var litt flaut med A-HA, men det er jo lite å gjøre med.

Viktigst av alt er at de stiller opp, alle sammen, og retter fokus på en så viktig sak! :klappe:

Håper det nytter!!!

Gjest Så ille da?
Skrevet

Synes ikke A-Ha var flaut i det hele tatt, jeg. Har vært på mange konserter, og det skjer da alltids at monitorer faller ut og det dermed blir litt så som så med vokalen, men det var da ikke direkte ille. Og jeg så hele konserten på nett. Men det kan også være jeg som ikke har helt gehøret.

Skrevet

Synes heller ikke a-ha hadde en flau opptreden. Flott at de var med :)

Skrevet
Robbie Williams var vel kanskje den som i størst grad var publikumsfavoritten og fikk det til "å ta helt av". Jeg synes jo han er entertainer til fingerspissene, da! :P Skulle gjerne hatt med meg en konsert med ham; antagelig både uforutsigbart og lite kjedelig!

Gikk glipp av favoritten Annie Lennox, men det var gøy å se gamlegutta i Pink Floyd gjenforenes på scenen! Madonna er jo også knall! Var litt flaut med A-HA, men det er jo lite å gjøre med.

Viktigst av alt er at de stiller opp, alle sammen, og retter fokus på en så viktig sak! :klappe:

Gikk glipp av Robbie Williams, Madonna og A-HA, men det jeg såg var supert!

Firåringen ble helt i ekstase av Green Day :P

Sendte dere inn navn?

Håper det nytter!!!

Skrevet

Både jeg og mannen min sendte inn navnet vårt. Vi bestilte også to hvite bånd, men jeg tror det ble en leif sånn at vi må bestille to til. Nåja, støtter jo en god sak.

Skrevet

Jeg sendte navnet mitt!

Jeg mente ikke at det var en dårlig opptreden for A-HA sitt vedkommende, men at det ble litt pinlig for dem da lyden sviktet. Paal og Magne satt/sto jo og ristet litt oppgitt på hodet! Morten mistet jo øreproppen, stakkars! Pga at han ikke kunne høre seg selv, ble det nødvendigvis noen sure toner.

Synes det var synd, for de er jo gode, og jeg hadde gledet meg til å se dem igjen - og ikke minst i en så stor sammenheng. Mente egentlig bare at de ikke fikk vist seg fra sin beste side. For bra ble det dessverre ikke! :wink:

Skrevet
Både jeg og mannen min sendte inn navnet vårt. Vi bestilte også to hvite bånd, men jeg tror det ble en leif sånn at vi må bestille to til. Nåja, støtter jo en god sak.

Hvor gikk du bestilt de? Fant de ikke på nettsiden deres.

Skrevet

Jeg var i Berlin og opplevde konserten. Det var en kjempe opplevelse. A-Ha var slett ingen fiasko, tror de fleste som var i Berlin ventet på A-Ha. For når de var ferdige var det mange som gikk. Vi stod et godt stykke fra scenen, så vi fikk se det hele på en stor skjerm. Det var godt trøkk på hele tiden.

Og når det var scene skifte, fikk vi direkteoverførsel fra en av de andre konsertene. Så det var kjempe bra!

De hvite båndene kan dere finne mange linker til inne på www.live8live.com

Jeg har selv bestilt noen på http://shop.sandbag.uk.com/MakePovertyHist...ayAllItems.html

Min mann kom for sent til å kjøpe et armbånd da de gikk som varmt hvedebrød der nede.

Geen Day var også en kjempe opplevelse, det tok også godt av der nede. Har hørt de på opptak fra konserten nå, og det som blir vist på tv'n høres mere surt ut enn det det gjør når man er tilstedet på konserten.

Vi syntes ikke det hørtes så ille ut med A-Ha som mange skal ha det til. Det var noen sure toner, men folk sang for full hals med, så det hørte man nesten ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...