AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Trodde nettverkssalg der man pusher varer og verver nye selgere var slutt for mange år siden, men nope! I det siste har det vært mye mas fra enkelte på bl aFace, som spammer sidene med produkter de vil selge og også pusher direkte en til en i Messenger, hvor de både selge fantastiske produkter og verve meg til å drive med det samme. Og takker man pent nei, er det å pushe på enda mer. JÆVLIG IRRITERENDE OG FREKT! Har ei på Face nå som har sagt opp jobben som leder i et eiendomsmeglerfirma for å pushe aloevera-produkter på folk! 😮 Og Guuuuuud, så slitsom den dama er! 😡 Anonymkode: 00dc4...5c3 12
goomba Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 Er det snakk om Forever Living? Hadde en bekjent som drev med det, men det dabbet heldigvis av med rekruttering og salg. Hun kjøpte fortsatt produkter for eget bruk siden hun sverget på at hun mistet vekt (selvfølgelig gjorde hun det, hun sultet jo seg selv). 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #3 Skrevet 11. juni 2020 19 minutter siden, goomba skrev: Er det snakk om Forever Living? Hadde en bekjent som drev med det, men det dabbet heldigvis av med rekruttering og salg. Hun kjøpte fortsatt produkter for eget bruk siden hun sverget på at hun mistet vekt (selvfølgelig gjorde hun det, hun sultet jo seg selv). Tror ikke det, har kun fått med meg at bokstavene LR går igjen, hva nå enn de står for. Anonymkode: 00dc4...5c3
goomba Skrevet 11. juni 2020 #4 Skrevet 11. juni 2020 Ooh, det er en ny MLM jeg ikke har hørt om før. Det er jo selvfølgelig kjedelig for de som plages av slike pågående folk, men jeg må innrømme at jeg har fått mye moro ut av de som deler innleggene til sine MLM-bekjente, som eier verken skam eller grenser. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #5 Skrevet 11. juni 2020 45 minutter siden, goomba skrev: Ooh, det er en ny MLM jeg ikke har hørt om før. Det er jo selvfølgelig kjedelig for de som plages av slike pågående folk, men jeg må innrømme at jeg har fått mye moro ut av de som deler innleggene til sine MLM-bekjente, som eier verken skam eller grenser. MLM er noe skikkelig svineri! Hadde en venninne som hev seg med Forever Living, og jeg må innrømme at det var litt underholdende å følge med en periode. Hun gjorde det ganske bra også (eller, i alle fall fikk hun være med på diverse turer og fikk ymse utmerkelser). Men så ble det brått slutt... Anonymkode: 34717...ac5 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #6 Skrevet 11. juni 2020 Utrolig kjedlig, helt enig i det. Jeg har værtforhandler av forever living en gang i tiden, rett og slett fordi jeg var fornøyd med produktene. Jeg informerte venner og kjente om at jeg solgte produkter for de, så om de ønsket noe, kunne de gjerne gi beskjed. Og thats it, pushet aldri produkter på noen. Anonymkode: 7c19d...555 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #8 Skrevet 11. juni 2020 Kjenner ei som driver med party lite, forever living, tupperware, noe keto coffee drit og en ting til jeg ikke husker navnet på. Å det er KUN dette det går i på SoMe... på absolutt alle statuser og bilder er det alltid et forsøk på å selge. «Koser meg inne i vinterstormen mens jeg kjenner på den gode lukten av duftlyset, vil du også ha de beste duftlysene på markedet så send meg et pip», «så deilig det er å sitte i sola, men pass på huden, jeg selger en knallgod solkrem fra forever som både pleier og beskytter» etc etc 🤦🏼♀️ Anonymkode: 13c0e...1b7 18
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #9 Skrevet 11. juni 2020 Har også hatt noen venninner som prøvde seg på dette en periode, de sa opp de godt betalte faste jobbene sine og brukte all tid på å sette opp en egen "kundebase" som egentlig kun var venner og familie, så skulle vi liksom kjøpe produkter hver uke for å støtte opp hennes nye lønning... Er utrolig frekt og jeg skjønner ikke hvordan de tør engang, jeg hadde aldri klart å prakke på vennene mine til å gi meg pengene sine for idiotiske produkter ingen egentlig vil ha. Anonymkode: a0725...2be 16
Sirah Skrevet 11. juni 2020 #10 Skrevet 11. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Utrolig kjedlig, helt enig i det. Jeg har værtforhandler av forever living en gang i tiden, rett og slett fordi jeg var fornøyd med produktene. Jeg informerte venner og kjente om at jeg solgte produkter for de, så om de ønsket noe, kunne de gjerne gi beskjed. Og thats it, pushet aldri produkter på noen. Anonymkode: 7c19d...555 ....og det er helt innafor. Jeg må innrømme at jeg blir direkte kvalm når jeg hører navnene Forever Living, ItWorks og Mary Kay pga pågående selgere. Veldig trist at det skal gå utover sånne som deg som driver på en hyggelig måte. De har jo faktisk gode produkter innimellom. 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #11 Skrevet 11. juni 2020 Er Oriflame samme ulla? Noen som vet om produktene er av gid kvalitet? Anonymkode: 082c5...cd6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #12 Skrevet 11. juni 2020 Åh,så deilig å lese at det ikke bare er jeg som synes det er frekt! Har ei venninne som heiv seg på Forever-living trenden, pusher produkter på familie og venner, lagde grupper hvor alle ble lagt til. Så forbanna freidig. Her skal de tjene seg rike på aloe Vera og alskens annen drit,så skal venner og familie sørge for at de får lønn?! Det dabbet av etter noen måneder her også. Anonymkode: 8c769...b41 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #13 Skrevet 11. juni 2020 Har møtt på noen som driver med dette, Keto-kaffe og andre produkter av samme produsent var det visst, fikk forklart dette systemet osv. Men selv blir jeg ikke pushet rett og slett fordi jeg sa at det ikke var noe for meg allerede fra første stund, og fordi jeg ikke bruker sosiale medier annet enn å sende noen få meldinger igjennom Facebook sånn helt privat. Det jeg ikke forstod var hvorfor de lager produkter for dette med keto, det er vel bare å slutte å spise så mye karbohydrater? Og selve oppsettet av salg osv. er vel bare en mildere form for pyramide.. Ble litt sliten bare av å høre på hvor mye stress det hele hørtes ut til å være, fikk jo nesten hjertebank bare av å høre på forklaringen. Anonymkode: 08c38...7ee 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #14 Skrevet 11. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har også hatt noen venninner som prøvde seg på dette en periode, de sa opp de godt betalte faste jobbene sine og brukte all tid på å sette opp en egen "kundebase" som egentlig kun var venner og familie, så skulle vi liksom kjøpe produkter hver uke for å støtte opp hennes nye lønning... Er utrolig frekt og jeg skjønner ikke hvordan de tør engang, jeg hadde aldri klart å prakke på vennene mine til å gi meg pengene sine for idiotiske produkter ingen egentlig vil ha. Anonymkode: a0725...2be Greia er den at de virkelige pengene kommer ikke inn via egne salg, men gjennom å verve andre. Så da må de bruke nettverkene sine til begge deler - selge OG verve - og det vil naturlig stoppe opp etter en stund. Det er ikke nok folk som vil verken verves eller kjøpe greiene de selger. Mange tilhører jo de samme nettverkene fra før. Det er ikke noe annet enn et pyramidespill... Anonymkode: 34717...ac5 6
goomba Skrevet 12. juni 2020 #15 Skrevet 12. juni 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Er Oriflame samme ulla? Noen som vet om produktene er av gid kvalitet? Anonymkode: 082c5...cd6 Oriflame er på denne lista (https://www.reddit.com/r/antiMLM/comments/gmmm46/is_an_mlm_search_here_mega_thread/) så da er i det minste salgsstrukturen som en MLM. Jeg tviler på at det er verdt prisen fordi når du kjøper et produkt så blir jo betalinga utvanna gjennom 5 ledd av selgere eller noe i tillegg. Det betyr som regel at alle produkter er overpriset, og disse salgskonsulentene har en tendens til å smøre på litt tjukt når de skal selge. 1
MarianneE Skrevet 12. juni 2020 #16 Skrevet 12. juni 2020 Har ei på face som driver med Mary Kay. Samme greia der 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #17 Skrevet 12. juni 2020 Er så lei! Aloe vera dritt i 5 poster hver dag på face. Og skryt av hvirdan det er så deilig å være sin egen sjef, jobbe hjemmefra blablabla. og pm’er med pushing av produkter og verving. jeg svarer aldri. Men hun skjønner det ikke like vel. og bruker bilder av barna for å selge! Anonymkode: 25545...b78 2
Gjest YtreYtterst Skrevet 12. juni 2020 #18 Skrevet 12. juni 2020 Jeg har ei på jobben som pusher Herbalife, både på pauserommet og på Messenger. Sendte henne link til "Betting on Zero" på Netflix så nå lar hun iallefall meg være i fred 😅
Gjest ti10 Skrevet 12. juni 2020 #19 Skrevet 12. juni 2020 Trodde også dette var en slags 90-tallsgreie ... Kan du blokkere?
Angelheart2 Skrevet 12. juni 2020 #20 Skrevet 12. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Greia er den at de virkelige pengene kommer ikke inn via egne salg, men gjennom å verve andre. Så da må de bruke nettverkene sine til begge deler - selge OG verve - og det vil naturlig stoppe opp etter en stund. Det er ikke nok folk som vil verken verves eller kjøpe greiene de selger. Mange tilhører jo de samme nettverkene fra før. Det er ikke noe annet enn et pyramidespill... Anonymkode: 34717...ac5 Dette! Ble kontaktet av en gammel kompis for en tid tilbake. Jeg hadde ikke snakket med han på flere år, da han har flyttet fra kommunen vi bor i, så jeg ble kjempeglad for at han ville komme på besøk. Han hadde vel ikke drukket opp den første kaffekoppen en gang før han begynte å skryte av hvor utrolig bra det var å være egen sjef, hvor mange fine turer han ble invitert med på og ikke minst bilen han kunne få vinne (= disponere i en måned). Jeg forsto ganske raskt at han forsøkte å verve meg, så jeg spurte masse om produktene han solgte, men det var liksom ikke så interessant å snakke om de, heller om hvor bra det var å være selger. Jeg må innrømme at jeg ble kjempeskuffet da jeg skjønte at han ikke var interessert i å mimre fra gamle dager eller høre hvordan det sto til med meg, men at han kun kom fordi han ville tjene penger på meg. Jeg skyr alt slikt MLM-opplegg som pesten og det vet de fleste som kjenner meg. Jeg ser jo at det er noen som forsøker å selge diverse Forever Living, Tupperware og Herbalife på Facebook, men så lenge de ikke aktivt går inn for å verve meg, eller selge meg noe, så gir jeg blaffen. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå