Gå til innhold

Hvor i Oslo skal man bo, hvis ikke Grefsen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et dilemma. Vi er en småbarnsfamilier på 3, snart 5(!). Bor i en rekkehusleilighet på Grefsen på ca 100kvm. 3 soverom og 2 bad. Vi ser at vi trenger noe større! Vi elsker Grefsen. Her bor vi perfekt. Vi tar gjerne lunsj og vandring på Grünerløkka lørdagene og sykkeltur i marka på søndager. Er ute og spiser middag med barnet en gang midt i uka, og trener i marka 3 ganger i uka. Vi vil med andre ord fortsatt være nære marka og nære sentrumsområde, med gode restauranter og kafeer. MEN vi vil ha enebolig, helst. Til nød vertikaldelt tomannsbolig, med gode solforhold og lite trafikkstøy.

Hvor i Oslo kan vi få alt dette, innenfor et budsjett på ca 10 mill uten utleiedel, eller 12,5 mill med utleiedel. (Vi leier ut en sekundærbolig vi kan selge for å kjøpe dyrere hus). 

Ønsker ikke bruke mer enn 20 min med kollektivt til et sentrumsområde, så voksenkollen utgår. Nettverket vårt holder til på Røa, Holmenkollen og Ullern, og vi jobber på Blindern.

Ønsker jo heller ikke at barna skal bli minoriteter på egen skole, så mye utgår der også...

Anonymkode: 30fb8...467

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på finn.no. Velg eiendom. Velg bolig til salgs. Huk av for Oslo og enebolig. Sorter treffene på pris lav-høy.

Da sorteres eneboliger i Oslo på pris, og ved å klikke deg inn på annonsen, ser du hvor de befinner seg.

Anonymkode: aa6b5...61f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Familien I-Landsproblem søker bolig!

Anonymkode: 7e551...9a2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig hyggelig på Røa, så jeg ville satset på noe i det området, evt opp mot Østerås.

Anonymkode: 89a3c...d73

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå inn på finn.no. Velg eiendom. Velg bolig til salgs. Huk av for Oslo og enebolig. Sorter treffene på pris lav-høy.

Da sorteres eneboliger i Oslo på pris, og ved å klikke deg inn på annonsen, ser du hvor de befinner seg.

Anonymkode: aa6b5...61f

Litt av poenget var at jeg lurte på hvilke andre områder har disse kvalitetene... vi kan gå til marka, vi kan gå til noen av Oslos beste restauranter, vi bruker kort tid til jobb og det er gode skoler her. Selv om jeg finner et hus på finn i riktig prisklasse, vet jeg lite om kvalitetene til nærområdet der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere sett på boliger i området Risløkka, Årvoll, Brobekk, Bjerke, Tonsenhagen? Det er jo nært der dere bor.

Ellers er det vel mest aktuelt å bo på Røa, Eiksmarka, Hovseter ol mtp nettverk og jobb. 

Men ellers er det fint å bo i bydel Østensjø. Sjekk ut Hellerud, Godlia,Trasop, Oppsal . 

Bruk kart-funksjon på Finn.no når dere ser på boliger. 

Husk at det du ser etter er det ALLE ser etter i Oslo :)

Anonymkode: bc033...58b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig hyggelig på Røa, så jeg ville satset på noe i det området, evt opp mot Østerås.

Anonymkode: 89a3c...d73

Røa er hyggelig det. Men er det gangavstand til marka, og gangavstand til gode restauranter og kafeer?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har dere sett på boliger i området Risløkka, Årvoll, Brobekk, Bjerke, Tonsenhagen? Det er jo nært der dere bor.

Ellers er det vel mest aktuelt å bo på Røa, Eiksmarka, Hovseter ol mtp nettverk og jobb. 

Men ellers er det fint å bo i bydel Østensjø. Sjekk ut Hellerud, Godlia,Trasop, Oppsal . 

+ Høyenhall. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Røa er hyggelig det. Men er det gangavstand til marka, og gangavstand til gode restauranter og kafeer?

Ja, det er jo rett ved Sørkedalen, det er kafeer der og det går T-bane til Majorstua. Det er supersentralt! 

Du får ikke enebolig til under 13 mill i gåavstand til både Bogstadveien og Sognsvann. Se på kart over Oslo og sjekk ut hva som finnes på finn :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, da har jeg noen steder å ta utgangspunkt i! 

Årvoll har vi sett på, men skolen der har ikke veldig godt rykte, og gjort det dårlig på nasjonale prøver. Prisene der har forøvrig også begynt å stige, og nærmer seg Grefsen-priser med stormskritt.

Risløkka- for mye trafikkstøy og fortetning, og langt fra marka. Brobekkveien, Bjerke og Tonsenhagen ligger og for nærme de store bilveiene .

Sambo er fra Oslo vest, og har en greie mot Hovseter. Han har dog gått med på en utflukt til bydel østensjø til helgen 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt av poenget var at jeg lurte på hvilke andre områder har disse kvalitetene... vi kan gå til marka, vi kan gå til noen av Oslos beste restauranter, vi bruker kort tid til jobb og det er gode skoler her. Selv om jeg finner et hus på finn i riktig prisklasse, vet jeg lite om kvalitetene til nærområdet der.

Ingen i ditt budsjett. Du må betale forsking fasiliteter. 

kan for øvrig anbefale Nordstrand, det er kåret til Oslos beste bydel, men om du vil ha gangavstand til løkka OG marka må du øke budsjettet. 

Anonymkode: 7b75a...023

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bøler, Oppsal og skøyenåsen er veldig fine steder for barnefamilier. Nært marka, idrettsfasiliteter, t-bane, stille, men nokså sentrumsnært (20 min m t-bane til byen). De fleste som bor der er etnisk norske barnefamilier som liker friluftsliv, ski og marka. 

Ellers har du jo Ekeberg og Nordstrand, men da skal du ha flaks for å finne en bolig i prisklassen du skriver. Til nød oppussingsobjekt. 

Ville dog sett på Bekkestua, Jar, Stabekk områdene i Bærum. Gode skoler. Nærhet til alt. Ordentlige folk. 

Anonymkode: 3da7d...460

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for tips, da har jeg noen steder å ta utgangspunkt i! 

Årvoll har vi sett på, men skolen der har ikke veldig godt rykte, og gjort det dårlig på nasjonale prøver. Prisene der har forøvrig også begynt å stige, og nærmer seg Grefsen-priser med stormskritt.

Risløkka- for mye trafikkstøy og fortetning, og langt fra marka. Brobekkveien, Bjerke og Tonsenhagen ligger og for nærme de store bilveiene .

Sambo er fra Oslo vest, og har en greie mot Hovseter. Han har dog gått med på en utflukt til bydel østensjø til helgen 😄

Hovseter er vel blant de "billigere" stedene på vestkanten, så kan jo være verdt å se der?

Hva med Østerås? Går t-bane derfra :)

Tok et søk på finn og det er jo noen eneboliger og tomannsboliger under 12,5 i områdene Grefsen, Kjelsås, Røa osv.

Er dere litt handy eller tenker dere har råd til å pusse opp litt etterhvert så kan dere jo kjøpe noe som ikke er superfresht og som derfor er billigere. Så kan dere forbedre litt etter litt.

Anonymkode: 3a2d8...3c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bærum generelt er jo fint, langs t-bane-linjenen så er det ikke lang vei til Majorstuen. Mye skog og sånn i Bærum også :)

Og Tonsen og Årvoll og sånn er vel ikke så nære de store veiene om man ser på de boligene som ligger nærmest marka?

Anonymkode: 3a2d8...3c2

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som dere burde vurdert Bærum. 

Anonymkode: 16cb2...2a2

AnonymBruker
Skrevet

Ut ifra det du skriver tenker jeg Østensjø/Godlia eller Risløkka kan være aktuelt. Østensjø begynner å få litt samme demografi som Grefsen. 

Jeg vokste selv opp på Røa og hadde det ypperlig der, men der må du opp i 13+ nå. Samme gjelder Ullern i enda større grad. Jeg ville selvsagt ikke bodd på Hovseter, det ville ingen, det er ikke bare en 'greie' mannen din har ;)

Å kunne gå til Oslos beste restauranter? Det kan du ikke med mindre du bor i sentrum, eller i nærheten. Det er jo veldig, veldig mange som vil ha fasilitetene ved en enebolig, sol og grøntareale og samtidig være i bykjernen. Og det er jo derfor townhouse i byen er noe av det absolutt dyreste. Det høres ut som det ideelle for dere, pris til side, ville vært et hus på Tåsen, Berg, Ullevål Hageby eller der dere er på Grefsen, men der får dere ikke plassen dere ønsker til gitt pris.

Dere må nok velge bort noen av kriteriene dere har. Enten bo trangere for prima beliggenhet, eller få noe større med lengre vei til sentrum.

Anonymkode: ac7ab...256

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har du et hus innenfor budsjett på Nordstrand.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=181108351

Utsikt til fjorden. Spasertur rett ned til stranda. Trikken tar 5-10 min til sentrum. Spasertur til Ekeberg der det er større grøntarealer og skog og ferdes i. Er heller ikke langt til Østmarka (eller Østensjø for den saks skyld)

Anonymkode: c9df6...e07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen andre steder, Grefsen er fantastisk 😂 Hilsen ei som bor på Grefsen 😂

Anonymkode: 34897...a25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...