Gå til innhold

Butikksjef er ikke en helt vanlig ansatt mht timer, vakter osv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er butikksjef i en stor bedrift og fikk jobben bl a pga at jeg er høyskoleutdannet innen økonomi, ledelse og markedsføring (Norges Varehandelshøyskole som det het den gangen, etter hvert slått sammen med BI.) Jeg har mange ansatte og jeg opplever fra tid til annen surmuling over at jeg kun unntaksvis jobber kvelder og lørdager som de andre må og jeg forstår det faktisk ikke. Vi har faktisk ikke samme jobb, så jeg forstår bare ikke greia. Jeg jobber selvsagt i butikken på lik linje med de andre når det kommer til varehåndtering, kundeservice o l, samtidig har jeg også tusen andre oppgaver som bl a medfører kontakt med andre butikksjefer, selgere og hovedkontoret,  andre personer som også hovedsakelig jobber dagtid. Det er ingen grunn til at jeg skal jobbe mye kvelder bare for å gjøre det, jeg har fått meg utdannelse og jobb som gjør at jeg kan styre arbeidstidene mye selv og ettersom jeg er et a-menneske og også har familie, passer mye dagjobbing for meg. Og jeg har også ofte lengre dager enn de andre ansatte, da jeg er på plass først, før dagvaktene, og går gjerne ikke hjem før utpå ettermiddagen, tidlig kveld. Jeg ser dermed alle ansatte i løpet av ei uke, m m de er syke. Jeg jobber langt mer enn de 40 timene de i fulle stillinger har. Likevel altså surmuling fordi jeg ikke tar så mange kveldsvakter. Ei prøvde seg med at hun trodde det var lovpålagt at alle ansatte i butikk jobbet like mye kveld som dag. 

Igjen, hvorfor så mye surmuling over hvordan en butikksjef jobber, ihvertfall når sjefen jobber mest? Er vel bare å godta at man ikke har samme jobb?

Anonymkode: d2612...d39

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet i flere butikker og er helt vant med at butikksjefen jobber "vanlig" 8-16 dag, det er jo en helt annen type jobb som du også poengterer. Enig med deg, rart at de surmuler over dette.

• Liker 3
AnonymBruker