Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg hater BH. Jeg har null bruk for det da brystene mine er små og ikke trenger støtte. nå bruker jeg det hovedsakelig for å skjule nipplene, men er det virkelig nødvendig? Fins det folk som går på jobb eller andre ting uten BH og møter de problemer?

Anonymkode: ae802...d84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er helt akseptabelt, men skulle virkelig ønske det var det. 

Anonymkode: 3efab...6c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bare BH-topp uten spiler eller støtte. Føler meg mere vel og profesjonell når jeg dekker meg til. 

Anonymkode: 73a29...799

• Liker 3
Skrevet

Jeg er i midten av 20 årene, og har små bryster. Se siste 5 årene har jeg ikke brukt bh utenom treningsbh når jeg løper. Eneste som har sagt noe på det er min mor. Har ikke møtt noen problemer ellers, verken i jobbsammenheng eller på privaten :) Kan godt hende folk "tenker sitt", men det får være deres problem. Gå uten bh du, det er befriende! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte som deg. Bruker BH for å covre niplene. Det finnes sånne nippe covers som kan sjule de da. Om jeg skulle våget meg uten BH på jobb så ville jeg nok brukt det. Helt teit at det er nødvendig men, føler ikke det er heeelt sosialt akseptabelt å gå helt uten på jobb. 

Anonymkode: a7844...cad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man bør unngå fremtredende brystvorter på jobb, men det kan jo ordnes med sportstape eller lignende. Ellers går man som man vil, men på jobben må man se anstendig ut. 

Anonymkode: faf27...8e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man bør unngå fremtredende brystvorter på jobb, men det kan jo ordnes med sportstape eller lignende. Ellers går man som man vil, men på jobben må man se anstendig ut. 

Men jeg lurer på, hvorfor ser jeg mer anstendig ut med BH? Sannheten er jo at med BH blir puppene mine dobbelt så store og tar mer oppmerksomhet enn et par nipler?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier ikke bh. Her får dei leve fritt ☺️ 
om brystvorten vises, så får no heller folk se om dei absolutt interesserer seg for dei to utstikkerne🤷🏻‍♀️

er ikke forskjell på mine vorter og mannfolk sine brystvorter🤪 

Anonymkode: e25fa...e85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du står fritt til å ikke bruke BH.

Anonymkode: c549b...ce2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg lurer på, hvorfor ser jeg mer anstendig ut med BH? Sannheten er jo at med BH blir puppene mine dobbelt så store og tar mer oppmerksomhet enn et par nipler?

Brystvorter. Av samme grunn som at en erigert penis er mer usømmelig enn en slapp en.. uerigert penis og erigert penis er ulike regler for å vise på tv, og blotting av erigert penis er verre enn å blotte en slapp en. Samme med brystvorter.

• Liker 1
Skrevet

Har det siste halvåret nesten ikke brukt bh. Det er det også en grunn til, men må innrømme det er ganske behagelig å gå uten. 

• Liker 1
Skrevet

Har en venninne som er tynn og lekker med små pupper og hun går uten bh, er ikke noe problem, men på jobb så bruker hun slike nipple covers. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må ærlig innrømme at jeg hater BH. Jeg har null bruk for det da brystene mine er små og ikke trenger støtte. nå bruker jeg det hovedsakelig for å skjule nipplene, men er det virkelig nødvendig? Fins det folk som går på jobb eller andre ting uten BH og møter de problemer?

:klo: 

Tuller du? Hvilken klode lever du på? Det er og har vært akseptert å gå uten bh siden 70-tallet. 

Jeg sluttet med det da jeg var 17 (da sluttet jeg å være et usikkert nek), min bestemor (død mange år nå) brukte det aldri i sitt liv, og min mor brukte det kun etter brystkreft (hun syntes det var litt awkward med en pupp). Jeg er 37 år, BTW. Det har vært kommentert en eneste gang, og det var da guttene på studiet kommenterte at små pupper var awsome når det gikk forbi ei med-studinne med silikon. Gutter - herlige skapninger.

Er noe ok for menn så er det ok for damer, Ts. Fenomenet kalles likestilling. Faktisk er det helt ok og fullstendig lovlig å gå i bare badebukse i svømmehallen - forsøker de å nekte deg, påpek diskriminering.

Anonymkode: 62d7e...d5c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brystvorter. Av samme grunn som at en erigert penis er mer usømmelig enn en slapp en.. uerigert penis og erigert penis er ulike regler for å vise på tv, og blotting av erigert penis er verre enn å blotte en slapp en. Samme med brystvorter.

Kjønnsorganer og brystvorter er da to ganske forskjellige ting.

Jeg har selv små bryster og bruker sjeldent BH, og når jeg bruker det er det de uten innlegg jeg sverger til og kun fordi jeg føler for litt bryststøtte. Har aldri fått noen problemer på grunn av det? Ingen som har kommet med noen kommentarer og jeg får ikke noen flere puppeblikk enn jeg får med BH på.

Anonymkode: d2cf2...a48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinners brystvorter er ofte større enn menn sine. Dersom man sitter i et møte med sjefen og det kommer en sval bris kan brystvortene knuppe seg. Dette er mer fremtredende på kvinner enn menn. Og det er ganske enkelt å "tenke sitt" i et alikt møte. "Er hun kåt NÅ?" Brysyvorter bøir ofte harde når man blir kåt, og jeg ønsker ikke at mine brystvorter skal være objekt for slike spekulasjoner. Føler jeg "avslører" noe meget privat, som ikke nødvendigvis er korrekt en gang. For kanskje jeg plutselig ble litt kald... men det er meg.

Anonymkode: f635e...d54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne gått uten, men man blir da nok seksualisert fra før, så jeg føler meg ikke vel ute uten noe som dekker nipplene. Kjipt. Er det sånn damer med hijab føler?

Anonymkode: 743f7...fac

AnonymBruker
Skrevet

Går uten hele tiden, bortsett fra på jobb. Orker ikke at det skal bli et fokus der, siden jeg møter så mange kunder i løpet av dagen.

Anonymkode: ed6e0...04d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinners brystvorter er ofte større enn menn sine. Dersom man sitter i et møte med sjefen og det kommer en sval bris kan brystvortene knuppe seg. Dette er mer fremtredende på kvinner enn menn. Og det er ganske enkelt å "tenke sitt" i et alikt møte. "Er hun kåt NÅ?" Brysyvorter bøir ofte harde når man blir kåt, og jeg ønsker ikke at mine brystvorter skal være objekt for slike spekulasjoner. Føler jeg "avslører" noe meget privat, som ikke nødvendigvis er korrekt en gang. For kanskje jeg plutselig ble litt kald... men det er meg.

Helt enig. 

For øvrig mener jeg at det er en selvfølge at heller ikke menn har synlige brystvorter i profesjonell sammenheng.

Anonymkode: 3e555...237

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg hadde følt meg veldig naken om jeg hadde gått sånn på jobb, men det er vel noe vi har lært at er "feil" uten at det egentlig hadde trengt å være det. Jeg husker på vgs var den en lærer(inne) som hadde på seg en tynn BH der brystvortene syntes gjennom, og noen gutter i klassen la merke til det og prata om det. Husker jeg ble overraska over at det var en ting som folk reagerte på siden min egen mor ofte gikk i veldig tynne BHer. 

Da jeg var utvekslingsstudent i USA så var det en del av dress koden å ha på seg BH, om man ikke hadde det så ble man snakka til 🙈 jeg gikk jo alltid med BH selv, jeg bare syntes det var rart. Så jeg lurer på om det i Norge også er forventa selv om man ikke nevner det. Jeg selv synes det er viktig å bli tatt seriøst i jobb/studie sammenheng, men likevel så er det liksom ikke helt fair. Jeg sliter med eksem og BH gjør ikke akkurat livet mitt noe lettere.. 

Anonymkode: a7844...cad

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du står helt fritt til det. Jeg har flere kolleger som går uten BH. Nå jobber jeg riktignok i en kulturbransje der det finnes noen typiske "hippier" i 50-årene, så takhøyden er litt høyere enn i et sterilt finansmiljø. Så man må vel se an de rundt seg.

Selv bruker jeg BH for komfortens skyld, går mye og blir ubehagelig med en D-cup i raskt tempo. Jeg bruker riktignok tynne BH-er uten padding, med bare spiler. Jeg synes de andre blir for tykke og varme, i tillegg til at jeg ikke har noe behov for at brystene skal bli noe større enn de er.

Det betyr også at brystvortene synes igjennom dersom det blir kaldt. Det får mine omgivelser leve med. Det skjer jo andre også. Og jeg gidder virkelig ikke å bruke klistrelapper utenpå i tillegg, i tilfelle noen skulle reagere. Det handler jo som regel om for mye AC i møterommet eller en kald bris, harde brystvorter er ikke en ereksjon akkurat.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...