Gå til innhold

Stjernekamp 2020

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det var trist t Vegard røk ut.

Og alle hatere her får meg til å ville stemme Sandra neste uke! Skjønner at det er vanskelig; at noen er SÅ talentfull, SÅ jordnær, SÅ lett å like og faktisk SÅ pen, men det er ingen unnskyldning for å si så mye  stygt om henne(nå sikter jeg ikke til den jeg siterer altså). 

Så ja..for første gang skal jeg stemme i stjernekamp 😁 blir dyrt, men pytt. Hater når folk ganger opp på èn person! Sandra og KM til finalen!!! 

Anonymkode: 09df8...234

Hun er ikke noen av de tingene du ramser opp:) 

• Liker 6
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg da. Jeg klarer lett å høre forskjell på dialekter, som at en f.eks er fra Helgeland, Nordland, Bardu, Troms og Lyngen. Kjenner også flere fra finnmark, og de snakker ikke som han.

Anonymkode: 98867...8cd

Vegard har samisk som førstespråk, dermed har han det karakteristiske syngende tonefallet som er typisk for de som har det. Han har på ingen måte utvannet dialekt. Finnmarkingene har stor forskjell på dialekten innad i fylket. Dette på grunn av tvangsevakueringen under krìgen og stor tilflytting fra Nordland og Troms etter det. Dialekten er også, som nevnt tidligere, preget av at mange er flerspråklige, samisk og kvensk.

• Liker 12
Skrevet

Flott å se hvordan Sandra har vokst  i dette programmet. Det er tydelig at hun bare har blitt sett på som en pen jente og ikke har hatt selvtillit. Hun gjør valg som er viktige for henne og for meg ser det ut til at hun utfordrer seg selv også (bortsett fra musikal). Hun er tydelig rørt av tilbakemeldingene. Og overrasket hver gang hun går videre. 

Knut Marius er utrolig dyktig! Mange sier han mangler sjarm og personlighet, jeg mistenker mild asperger og at det hemmer det folk ser for seg i en artist. Han jobber hardt og dette betyr mye for ham. I siste program så man også KM levere med følelser. Jeg ble rørt. 

Ingeborg er bittelitt anonym for meg, men for en stemme og strålende personlighet! Hun kan nå langt om hun plukkes opp av de rette folka.

Vegard er ung og uferdig. Ustabil i det han gjør, men ser ut til å ha et stort spekter. 

Tipper KM vinner, Ingeborg som nr 2, og Sandra 3.

My 5 cent.

Anonymkode: 94ddb...d07

• Liker 8
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flott å se hvordan Sandra har vokst  i dette programmet. Det er tydelig at hun bare har blitt sett på som en pen jente og ikke har hatt selvtillit. Hun gjør valg som er viktige for henne og for meg ser det ut til at hun utfordrer seg selv også (bortsett fra musikal). Hun er tydelig rørt av tilbakemeldingene. Og overrasket hver gang hun går videre. 

Knut Marius er utrolig dyktig! Mange sier han mangler sjarm og personlighet, jeg mistenker mild asperger og at det hemmer det folk ser for seg i en artist. Han jobber hardt og dette betyr mye for ham. I siste program så man også KM levere med følelser. Jeg ble rørt. 

Ingeborg er bittelitt anonym for meg, men for en stemme og strålende personlighet! Hun kan nå langt om hun plukkes opp av de rette folka.

Vegard er ung og uferdig. Ustabil i det han gjør, men ser ut til å ha et stort spekter. 

Tipper KM vinner, Ingeborg som nr 2, og Sandra 3.

My 5 cent.

Anonymkode: 94ddb...d07

Jeg synes man skal holde seg for god til å synse om diagnoser på andre mennesker. Når det er sagt, personen du omtaler virker ikke å ha problemer med det sosiale eller ha manglende kroppsspråk. Enkelte har bare den udefinerbare utstrålingen og karismaen, "it factor" om du vil. Knut Marius har ikke den i min bok.

Jeg vil tro de fleste artistene jobber hardt og at det betyr mye for dem. Stjernekamp er et springbrett for de fleste, om de er etablerte eller nykommere.

Jeg synes Knut Marius har utfordret seg selv i liten grad. Han velger ofte storslåtte ballader hvor han kan briljere med stemmen. For meg ble fremføringen du referer til teknisk bra, men fremkalte ingen følelser. De fleste har fått med at han har en stor stemme, dermed greit å vise at han kan fremføre dempet også. Han  har vel også uttalt at han ikke liker å bevege seg på scenen, desto viktigere å utfordre seg selv med litt koreografi.

Ingeborg og Vegard er de som for meg har vært best. De har tatt  utfordringen i hver sjanger uten snarveier. Sandra har vokst, morsomt å se at selvtilliten hennes stiger. Håper på henne og Ingeborg i finalen.

• Liker 7
Skrevet
12 timer siden, Sizz- skrev:

Hun er ikke noen av de tingene du ramser opp:) 

?

Ingen mennesker er vel stygge.

Og det er ikke alle som kan bare plasseres på en scene og begynne å synge. Et visst talent må til.

Når det gjelder de to andre tingene, så syns ihvertfall jeg at hun virker jordnær og er lett å like.

Men å indirekte insinuere at hun er stygg, der var du stygg.

• Liker 4
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

?

Ingen mennesker er vel stygge.

Og det er ikke alle som kan bare plasseres på en scene og begynne å synge. Et visst talent må til.

Når det gjelder de to andre tingene, så syns ihvertfall jeg at hun virker jordnær og er lett å like.

Men å indirekte insinuere at hun er stygg, der var du stygg.

At hun ikke er "SÅ pen" er ikke det samme som at hun er stygg? Det finnes en mellomting vet du.

Anonymkode: edd68...96b

• Liker 5
Skrevet

Knut Marius eier ikke sjarm eller utstråling og han formidler ikke følelser... så han blir utrolig kjedelig å se på. Han kunne kanskje fungert greit på radio, men ikke på TV. Jeg er lei av å se det store gapet hans på de høye og lange tonene og det samme monotone uttrykket han får etterpå når han trekker pusten.

Screenshot_20201020-095808_Chrome.jpg

Screenshot_20201020-095706_Chrome.jpg

Skrevet

Nå er det musikalske prestasjoner de dømmes etter og ikke utseendet.

Anonymkode: cda91...aed

• Liker 9
Skrevet

Ingeborg gjorde ikke noe med meg de første gangene da jeg syntes hun var for anonym da det var mange deltakere med. Men nå tror jeg hun er min favoritt. Jeg vet ikke helt hvorfor. Har hun blitt bedre til å formidle? Sees hun lettere nå som det ikke er så mange med? Jeg synes hun har mest utstråling og er helt strålende teknisk. Liker ansiktsuttrykkene hennes da, hun ser ut som en fisk på land før hun smiler når dommerne sier hva de mener om opptredenene hennes, det er ganske morsomt. Men hun viser i det minste hva hun føler i sangen ved alle disse merkelige ansiktsuttrykkene sine og til tider også kroppsspråket. Liker henne også som den personen jeg får inntrykket av at hun er gjennom skjermen. Liker at hun utfordrer seg selv.

Skrevet
På 19.10.2020 den 0.16, tussi84 skrev:

Jeg har ikke noe i mot Vegard som artist, men syns at han burde røket før både Odd einar og Emil. Jeg synes han var flink på første kvelden (egen sjanger), norsk på norsk og ganske bra i Opera. Ellers synes jeg det har vært middels kvalitet fra han.

Synes de 3 som står der nå fortjener å stå der, men de to beste etter min mening er Knut Marius og Ingeborg. De har mestret stort sett alle sjangere. 

Enig i denne. Vegard var flink han, men synes han burde røket lenge før. Enig i din uttalelse om at han burde gått før Odd Einar og Emil, og jeg skjønner heller ikke den nesegruse Vegardbeundringen fra den faste eksperten. Flink ja, absolutt, men ikke i en klasse for seg. 

Sandra har imponert meg i de fleste sjangere, men Ingeborg og Knut Marius er nok hakket bedre totalt sett så jeg regner med de kommer til finalen. I motsetning til mange andre i tråden her så heier jeg på Knut Marius i så fall. 

Anonymkode: 4eb64...b8d

• Liker 4
Skrevet (endret)

Sandra. Jeg føler liksom at hun enda spiller på det å være så søt. Det blir litt rart for meg når dama er 33 år. Hun virker så umoden på så mange måter og når man spiller på samme kort i to tiår så blir det oppbrukt. Det finnes ingenting søtt i å spille på å være søt.

Jeg har blitt overrasket over stemmen hennes ved et par anledninger, spesielt da hun sang Icebreaker, men ut over det har hun sunget surt for mine ører. For meg er hun ingen verdig vinner eller finaleartist, rett og slett fordi det å synge surt og virke så sukkersøt i intervjuet etterpå ikke holder i en sangkonkurranse.

Kanskje jeg egentlig tror hun er falsk?

Endret av loveli
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det musikalske prestasjoner de dømmes etter og ikke utseendet.

Det er ikke en konkurranse om å synge finest. Det er en konkurranse om å finne "Norges ultimate entertainer". Knut Marius er flink til å synge, men noen entertainer er han ikke.

Anonymkode: c247c...b47

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en konkurranse om å synge finest. Det er en konkurranse om å finne "Norges ultimate entertainer". Knut Marius er flink til å synge, men noen entertainer er han ikke.

Sånn sett var ikke Vegard det heller.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn sett var ikke Vegard det heller.

Jeg ble veldig entertained av Vegard. Han viste mangfold og energi i alle sjangre.

• Liker 7
Skrevet

Deltakerne er en sak. Men hva med disse såkalte dommerne? Et ord jeg er møkkalei av: FLINK

Du er såååå flink.

Flink er ikke det jeg ser etter hos en underholder. Allsidig, engasjerende og oppkvikkende er langt mer underholdende enn en som er flink.

Da ungen var 3 år og satt i oppvaskmaskinen, da var hun flink.

Anonymkode: 7b0e4...cd3

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble veldig entertained av Vegard. Han viste mangfold og energi i alle sjangre.

Vi er forskjellige heldigvis. Jeg ble aldri det.

• Liker 4
Skrevet
34 minutter siden, loveli skrev:

Kanskje jeg egentlig tror hun er litt falsk?

En trenger ikke være rare menneskekjenneren for å se det, herregud.

Anonymkode: 8964a...87a

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En trenger ikke være rare menneskekjenneren for å se det, herregud.

Anonymkode: 8964a...87a

Du kan faktisk ikke vite det med mindre du kjenner dama. Du kan ha en sterk mistanke, men likevel ikke påstå det slik du gjør.

Skrevet

Det er fascinerende at man kan ha så ulike oppfatninger av mennesker. Jeg synes derimot Knut Marius har veldig mye sjarm og en utrolig utstrålig. Jeg er HELT uenig.

Men det er jo det som er så fint, man er faktisk veldig forskjellige. Og det er helt greit.

Jeg synes derimot det er fullstendig ugreit å diagnosere mennesker, det bør man holde seg for god for. 

Den jeg derimot synes er sjarmløs og uten scenepersonlighet er Sandra. Men meg om det. ;) 

• Liker 8
Skrevet

Vel, all den tid disse deltakerne har kommet til topp 3, så har ALLE gjort et godt inntrykk på det norske folk. Og snakke om mangel på sjarm blir ufint synes jeg. 

Anonymkode: 4c9b2...af1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...