AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #241 Skrevet 15. september 2020 On 9/13/2020 at 11:57 AM, bullehurk said: Ja, dette var synd. Da er det 2 som ryker neste gang. Håper Alex klarer seg da det er opera. Men det er jo tydeligvis fjortissene som er de ivrigste å stemme her. De eldste ryker alltid først, man har sette det flere ganger..... Anita, Benedicte Adrian m.m De eldste ryker fort fordi de ikke kan synge, i alle fall i denne sesongen. Eksisterer det fjortiser som bryr seg om stjernekamp? De jeg kjenner vet knapt hva NRK er. Anonymkode: edd68...96b 6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #242 Skrevet 16. september 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda, men generelt så er det vinneren blandt de yngste. Så Anita hadde nok et poeng i at konkurransen er mest for ungdommen. Anonymkode: 8964a...87a De fleste som har vunnet er ikke spesielt unge, det er bare Nora og Ella Maria som har vært skikkelig unge. Den første vinneren, Rita Eriksen, var 46 år da hun vant. De som vinner og kommer langt er bare ikke direkte gamle og utdaterte. De eldste deltakerne har gjerne mistet en del av det de en gang hadde, og dét er jo hovedproblemet. Hadde f.eks Jahn Teigen fortsatt levd og deltatt, hadde han garantert kommet langt, siden han klarte å bevare statusen sin hos det norske folk. Wenche Myhre ville sannsynligvis også kommet langt. Benedicte Adrian har også hatt en høy stjerne hos det norske folk, og derfor røk hun nok ikke tidligere enn som nummer 5, selv om stemmen hennes totalt har forsvunnet. Anita Hegerland har ingen slik status som de andre jeg nevnte, så hun fremstår selvsagt kjedelig i forhold til alle de andre av årets deltakere, som fortsatt er aktuelle og henger med i bransjen. Anonymkode: 690ba...2c4 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #243 Skrevet 16. september 2020 Føler jeg må skyte inn i aldersdiskusjonen med å nevne Adam Douglas, han er jo ikke ung (heller ikke gammel da). Anonymkode: 5fee6...4c2 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #244 Skrevet 16. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler jeg må skyte inn i aldersdiskusjonen med å nevne Adam Douglas, han er jo ikke ung (heller ikke gammel da). Anonymkode: 5fee6...4c2 Det er heller ikke Silya Nymoen, Maria Haukaas Mittet eller Knut Anders Sørum, i tillegg til Rita Eriksen, som jeg allerede har nevnt. En del av de andre som har kommet langt har heller ikke vært så unge. Det virker som om flertallet av de som kommer langt er fra slutten av 30-årene til midten av 40-årene i alder, og da blir argumentet med at konkurransen er for ungdommen, eller at det bare er fjortiser som stemmer, ganske tullete. Jeg tror det som i hovedsak skal til for å lykkes i Stjernekamp, enten er å være "up and coming", uavhengig av alder, eller godt etablert i bransjen, samtidig som stemmen fortsatt bærer preg av å være aktivt i bruk og at artisten tør å ta sjanser og være nyskapende, ikke bare safe på det som er trygt og lett. Anonymkode: 690ba...2c4 9
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #245 Skrevet 17. september 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er heller ikke Silya Nymoen, Maria Haukaas Mittet eller Knut Anders Sørum, i tillegg til Rita Eriksen, som jeg allerede har nevnt. En del av de andre som har kommet langt har heller ikke vært så unge. Det virker som om flertallet av de som kommer langt er fra slutten av 30-årene til midten av 40-årene i alder, og da blir argumentet med at konkurransen er for ungdommen, eller at det bare er fjortiser som stemmer, ganske tullete. Jeg tror det som i hovedsak skal til for å lykkes i Stjernekamp, enten er å være "up and coming", uavhengig av alder, eller godt etablert i bransjen, samtidig som stemmen fortsatt bærer preg av å være aktivt i bruk og at artisten tør å ta sjanser og være nyskapende, ikke bare safe på det som er trygt og lett. Anonymkode: 690ba...2c4 Håper du ikke misforsto, jeg var enig med deg. Anonymkode: 5fee6...4c2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #246 Skrevet 17. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Håper du ikke misforsto, jeg var enig med deg. Anonymkode: 5fee6...4c2 Nei, jeg forstod at du var enig.🙂 Svaret mitt var mer en oppfølging til det vi begge hadde skrevet om. Anonymkode: 690ba...2c4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #247 Skrevet 18. september 2020 På 15.9.2020 den 20.58, AnonymBruker skrev: Joda, men generelt så er det vinneren blandt de yngste. Så Anita hadde nok et poeng i at konkurransen er mest for ungdommen. Anonymkode: 8964a...87a Jeg føler også det. De to siste vinnerne har vært veldig unge. Så med korttids-minnet mitt er der det jeg husker. Anonymkode: 4c9b2...af1
Oida Skrevet 18. september 2020 #248 Skrevet 18. september 2020 På 15.9.2020 den 20.58, AnonymBruker skrev: Joda, men generelt så er det vinneren blandt de yngste. Så Anita hadde nok et poeng i at konkurransen er mest for ungdommen. Anonymkode: 8964a...87a Rita Eriksen, Silya Nymoen, Maria Haukaas Mittet, Knut Anders Sørum og Adam Douglas er vinnere av Stjernekamp. Jeg vil ikke putte dem i kategorien "unge artister". 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #249 Skrevet 19. september 2020 Synes de fleste av årets deltakere er så kjedelige. De har INGEN personlighet. Er bare grå og gørr. Anonymkode: a17c1...701 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #250 Skrevet 19. september 2020 På 6.9.2020 den 13.59, bullehurk skrev: Hvis HUN, med den braksuksessen hun har hatt tidligere i livet blir minstepensjonist har hun gjort noen fryktelig dumme disposisjoner. Eller så har hun hatt fryktelig dårlige rådgivere. Nei, jeg tror neppe det er synd på henne økonomisk. Les deg opp litt om hennes karriere. Tror ikke du helt har peiling på dette. Anita Hegerland solgte plater i bøtter og lass da hun var BARN. For over 40 år siden. Men markedet var hovedsakelig Norge og Tyskland, og selv om hun tjente bra en periode, er det nok ikke noe å leve av resten av livet. Platene hennes er heller ikke blitt klassikere som fortsetter å selge, slik som de største artistene som f eks Pink Floyd eller Elvis. Det er ikke mange som har kjøpt noen av hennes barneplater sånn i ettertid. Mange artister hadde også veldig dårlige platekontrakter rent økonomisk på den tida, uten at jeg vet om det gjaldt henne. Karrieren hennes etter barnestjerneperioden er forglemmelig. Hun hadde et par hits med vokal for Mike Oldfield, og tjener sikkert noe på dem. Men så vidt jeg kan huske, hadde hun ingen egne hits etter at hun ble voksen. Googlet diskografien, og se hun ga ut tre plater på 80-tallet, en på 90-tallet og en på 2000-tallet. Men titlene er helt ukjente. Jeg vet at hun var litt i media, men mest fordi det var stas at hun gifta seg med en veldig kjent utenlandsk musiker. Hun var aldri kul og kom seg liksom ikke inn som voksen artist. Noen artister har levd av platesalg i flere tiår, men med internett og strømming har det tatt slutt. Det er derfor gamle artister man trodde var forlengst døde plutselig står og spiller i en pub nær deg, Hollies og Slade og andre gamle storheter som virkelig var superstjerner... De trenger penga! Anonymkode: d9deb...142 9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #251 Skrevet 19. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes de fleste av årets deltakere er så kjedelige. De har INGEN personlighet. Er bare grå og gørr. Anonymkode: a17c1...701 Jeg tror jeg også hadde vært "grå og gørr" med så mye nerver under direktesending Anonymkode: 5fee6...4c2
Lady Lovelylocks Skrevet 19. september 2020 Forfatter #252 Skrevet 19. september 2020 (endret) Dette er temaet jeg liker minst i Stjernekamp. Endret 19. september 2020 av Lady Lovelylocks 2
Gjest Kristina S. Skrevet 19. september 2020 #253 Skrevet 19. september 2020 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S.
Lady Lovelylocks Skrevet 19. september 2020 Forfatter #254 Skrevet 19. september 2020 Jeg syns Vegard gjorde det veldig bra, selv om det ble litt falskt i starten. 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #255 Skrevet 19. september 2020 WOW - Vegard imponerte! Eneste som har sunget opera så langt. Anonymkode: e4125...158 4
jukkapalme Skrevet 19. september 2020 #256 Skrevet 19. september 2020 (endret) Vegard! 😍 Wow! Fy faen, så flink han er! Endret 19. september 2020 av jukkapalme 3
Hedy Lamarr Skrevet 19. september 2020 #257 Skrevet 19. september 2020 (endret) Vegard 😍 Gåsehudvakkert! Endret 19. september 2020 av Hedy Lamarr 5
MissStiles Skrevet 19. september 2020 #258 Skrevet 19. september 2020 Jeg fikk ikke sett Odd Einar starte men hittil synes jeg Vegard har vært best. 1
SPOCA Skrevet 19. september 2020 #259 Skrevet 19. september 2020 Jeg må skru av lyden. Myra høres forferdelig ut. 6
Lady Lovelylocks Skrevet 19. september 2020 Forfatter #260 Skrevet 19. september 2020 syns det er juks å synge på norsk jeg... 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå