Gå til innhold

Stjernekamp 2020

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk Gud for at Knut Marius vant ! Hadde Sandra vunnet hadde det blitt en tidlig kveld her i huset 🤣

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Kristina S. skrev:

Huff, tråkiga greier. Det hadde vært så mye mer spennende med Vegard og Ingeborg i finalen, og fått høre deres musikk.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tusen takk for svar.

Sjekk Spotify. Der finner du noen låter av Vegard. Blant annet "By the Coastline", den er nydelig, i mine ører.

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sang en strofe fra sangen og viste hvordan det skulle gjøres.

Anonymkode: b6e78...1c8

Helt feil. Hun sa at da hun så prøvene så brukte ikke Sandra "hodeklang" i den strofen i sangen. Men tenkte det varr fordi Sandra ville spare stemmen til finalen. Noe som stemte fordi Sandra sang med "hodeklang" i finalen. Maria Mena demonstrerte da forskjellen mellom "halsklang" og "hodeklang", og sa hun var imponert over utførelsen til Sandra.

Forøvrig skjønner jeg ikke alle som klager på Maria Mena. Jeg synes hun er både dyktig og morsom som dommer. Hun gir også konstruktive tilbakemeldinger og ikke bare ros. At hun er imponert over at Sandra kan gå i nettingstrømper etter å ha født et barn, og poengterer at det kan ikke hun som ikke engang har gått gravid eller født, er da bare morsomt. Har ingenting med seksualingsering å gjøre. 

Endret av Oida
  • Liker 9
Skrevet
3 timer siden, Kartoffel skrev:

Ja, og fokus på at hun står i nettingstrømper 2 år etter fødsel. Kom en sexy-kommentar fra henne da hun var dommer sist også. Syns det er unødvendig. KM har ikke fått noen kommentarer på at han er sexy. 

Nei, men så står han ikke der i undikken og forsøker å være sexy heller....

Ellers, jeg hadde innerst inne håpet at Sandra virkelig skulle blåse oss av banen i kveld. Hun har virkelig vokst i mine øyne, og det er ikke tvil om at jeg har mye større respekt for henne nå enn hva jeg hadde før hennes deltakelse i Stjernekamp. Og det syns jeg er SÅ kjekt! Men i kveld falt hun dessverre veldig igjennom, for min del. Startet ganske bra, syns jeg - utfordret seg selv og gjorde noe langt bort fra det hun normalt driver med, og hun gjør det veldig bra. Det dalte litt for meg på hennes egen låt, da jeg kom til tilbake på følelsen/tanken jeg hadde om henne før Stjernekamp, som litt kjedelig og litt sånn gjennomsnittlig "syngedame". Og så kom finalelåten .... Huff, da fikk jeg nesten tårer i øynene. Og dessverre ikke av den gode sorten, men av ren skuffelse, rett og slett. Det var surt.

Knut Marius gjør, i mine øyne, akkurat det samme om han alltid gjør. Bånn pedal! Det finnes ikke tvil en plass om at han er en ekstremt dyktig vokalist, treffer tonene vanvittig bra, og stemmen bærer forholdsvis godt. Og så det trøkket! Men likevel har han ikke helt truffet hos meg. Jeg får ikke helt entertainer-viben, og han kjeder meg (utrolig nok, for jeg hører jo at det er jævla bra!), og jeg syns det kan bli litt på grensen til slitsomt å høre på. Han hadde i alle fall ikke kunne holdt en hel konsert på det gearet, det er i alle fall sikkert..

Så i kveld endte jeg rett og slett ikke opp med å stemme, selv om jeg på forhånd hadde bestemt meg for å bruke gratisstemmene mine på Sandra. Jeg forstod at Knut Marius ville stikke av med seieren, og det er absolutt fortjent. Men jeg følte ingenting da han ble kåret som vinner.

Men det jeg må få tilføye, er hvor utrolig bra (og riktig!) Sandra "taklet" 2. plass! Det er en kjempebragt i seg selv! Jeg sa det før de startet i dag, at uansett hvordan det går, har hun gjort en kjempeprestasjon, og hun har virkelig vokst på mange. Jeg tror de aller fleste har et betydelig bedre inntrykk av henne i dag enn før Stjernekamp.

Og til sist, må jeg bare få si: Maria Mena ... Jeg tror jeg liker henne veldig godt som person, og hun sa veldig mye fornuftig i dag. Men hun kunne godt kommet med mer faglig relevante tilbakemeldinger, og spart en hel del av det til etterfesten privat med deltakerne. Men jeg syns hun er stilig, da. Og rapp i kjeften - det liker jeg.

Anonymkode: 715b1...da1

• Liker 5
Skrevet

Hadde Sandra vunnet hadde vi boikottet SK. 

Anonymkode: bf77b...89f

• Liker 4
Skrevet (endret)

Har funnet ut hvorfor jeg ikke føler KM eier sjarm.

Han er en skikkelig "pappa" på scenen. Fyren beveger seg som en traust hvit topptung mann på nach som har drukket 10 glass for mye. Mangler bare slipset rundt hodet, så hadde vi vært der. Han er stiv i kroppen, bruker for små og trange klær, løfter armen og peker i taket når han synes han er flink og peker i kameraet hver gang han skal "formidle". Vedlagte bilder er fra dagens sending...

Dette kroppsspråket er likt uansett sang, sjanger og tekst. Han har også samme ansiktsuttrykk når han synger, samme trøkk i stemmen, samme holdning, samme... samme... samme...

Det er liksom.., umulig å skille sangene fra hverandre. Alt skal gaules i hjel og ødelegges ved å høres skliss likt ut. Når alle sanger høres like ut, de formidles likt og hele sangen igjennom har like mye trøkk... ja da blir det kjedelig da...

Hadde man tatt på mute og bare sett på TV-bildene av KM så hadde jeg trodd NRK hadde starta med "Nachspiel-kongen" eller et annet latterlig sangkonsept og ikke Stjernekamp.

Men for all del, stemmen er bra den, men den brukes ikke riktig synes jeg.

20201101_100208.jpg

20201101_100135.jpg

20201101_100331.jpg

20201101_100247.jpg

Endret av loveli
Skrevet
26 minutter siden, loveli skrev:

Han er en skikkelig "pappa" på scenen. Fyren beveger seg som en traust hvit topptung mann på nach som har drukket 10 glass for mye. Mangler bare slipset rundt hodet, så hadde vi vært der. Han er stiv i kroppen, bruker for små og trange klær, løfter armen og peker i taket når han synes han er flink og peker i kameraet hver gang han skal "formidle". Han burde fått veiledning.

Dette kroppsspråket er likt uansett sang, sjanger og tekst.

Han har også samme ansiktsuttrykk når han synger, samme trøkk i stemmen, samme holdning, samme... samme... samme...

Det er liksom.., umulig å skille sangene fra hverandre. Alt skal gaules i hjel og ødelegges ved å høres skliss likt ut. Når alle sanger høres like ut, de formidles likt og hele sangen høres likt ut gjennom hele låta så.. ja da blir det kjedelig da...

Hadde man tatt på mute og bare sett på TV-bildene av KM så hadde jeg trodd NRK hadde starta med "Nachspiel-kongen" eller et annet latterlig sangkonsept og ikke Stjernekamp. Alle vedlagte bilder er fra dagens sending.

20201101_100208.jpg

20201101_100135.jpg

20201101_100331.jpg

20201101_100247.jpg

Huff, nå lo jeg godt😂 Pappa på scenen, spot on

Anonymkode: 54d8a...7bb

• Liker 4
Gjest Kristina S.
Skrevet (endret)

-

Endret av Kristina S.
Skrevet
14 timer siden, Mummy1 skrev:

Takk Gud for at Knut Marius vant ! Hadde Sandra vunnet hadde det blitt en tidlig kveld her i huset 🤣

Hva i all verden hadde det hatt til betydning om Sandra hadde vunnet?

Anonymkode: 1c248...b5f

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, loveli skrev:

Han er en skikkelig "pappa" på scenen. Fyren beveger seg som en traust hvit topptung mann på nach som har drukket 10 glass for mye. Mangler bare slipset rundt hodet, så hadde vi vært der. Han er stiv i kroppen, bruker for små og trange klær, løfter armen og peker i taket når han synes han er flink og peker i kameraet hver gang han skal "formidle". Han burde fått veiledning.

Dette kroppsspråket er likt uansett sang, sjanger og tekst.

Han har også samme ansiktsuttrykk når han synger, samme trøkk i stemmen, samme holdning, samme... samme... samme...

Det er liksom.., umulig å skille sangene fra hverandre. Alt skal gaules i hjel og ødelegges ved å høres skliss likt ut. Når alle sanger høres like ut, de formidles likt og hele sangen høres likt ut gjennom hele låta så.. ja da blir det kjedelig da...

Hadde man tatt på mute og bare sett på TV-bildene av KM så hadde jeg trodd NRK hadde starta med "Nachspiel-kongen" eller et annet latterlig sangkonsept og ikke Stjernekamp. Alle vedlagte bilder er fra dagens sending.

20201101_100208.jpg

20201101_100135.jpg

20201101_100331.jpg

20201101_100247.jpg

150 prosent enig!! 

Anonymkode: bf77b...89f

• Liker 4
Skrevet

KM trenger en stemmecoach, tror han hadde hatt godt av konstruktive tilbakemeldinger. "Dommerne" i årets panel har jo bare kommet med superlativer hver gang han synger, ikke rart han fortsetter å gønne på da.

Og stakkars han, da, stylistene på NRK kunne iallfall gitt ham bukser som var store nok.

Anonymkode: c247c...b47

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, Kristina S. skrev:

Nydelig, takk :)

👌🙂

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

KM trenger en stemmecoach, tror han hadde hatt godt av konstruktive tilbakemeldinger. "Dommerne" i årets panel har jo bare kommet med superlativer hver gang han synger, ikke rart han fortsetter å gønne på da.

Og stakkars han, da, stylistene på NRK kunne iallfall gitt ham bukser som var store nok.

Anonymkode: c247c...b47

Nå er det opp til flere av dommerne som har bedt han roe ned "brølingen". Mona har sagt opp til flere ganger og Maria Mena begge gangene hun har vært bak dommerbordet. Det virker ikke som mannen vil ta til seg konstruktiv kritikk, så da hjelper det ikke. 

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde vi gitt opp , og gått og lagt oss 🤣

Anonymkode: 5480d...df9

• Liker 3
Skrevet
På 1.11.2020 den 14.25, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært så tragisk at jeg har ikke ord. Glad Norge viser at de ikke er totalt tonedøve, for det er Sandra. Skjønner ikke at det er mulig at hun kom seg til finalen, de som har stemt på henne må enten ha vært tonedøve de også, eller så har hele Nordland fylke og spesielt Mosjøen brukt halve lønna si på å stemt på henne. For det finnes virkelig ingen, ingen annen grunn til at hun fikk finaleplass. Så ufortjent at jeg har bare lyst til å gråte. Ingeborg skulle stått sammen med Knut Marius. DET hadde vært en finale verdt pengene det! 

Anonymkode: 7ae94...8ca

• Liker 4
Skrevet
På 1.11.2020 den 9.57, loveli skrev:

Han er en skikkelig "pappa" på scenen. Fyren beveger seg som en traust hvit topptung mann på nach som har drukket 10 glass for mye. Mangler bare slipset rundt hodet, så hadde vi vært der. Han er stiv i kroppen, bruker for små og trange klær, løfter armen og peker i taket når han synes han er flink og peker i kameraet hver gang han skal "formidle". Vedlagte bilder er fra dagens sending...

Dette kroppsspråket er likt uansett sang, sjanger og tekst. Han har også samme ansiktsuttrykk når han synger, samme trøkk i stemmen, samme holdning, samme... samme... samme...

Det er liksom.., umulig å skille sangene fra hverandre. Alt skal gaules i hjel og ødelegges ved å høres skliss likt ut. Når alle sanger høres like ut, de formidles likt og hele sangen igjennom har like mye trøkk... ja da blir det kjedelig da...

Hadde man tatt på mute og bare sett på TV-bildene av KM så hadde jeg trodd NRK hadde starta med "Nachspiel-kongen" eller et annet latterlig sangkonsept og ikke Stjernekamp.

20201101_100208.jpg

20201101_100135.jpg

20201101_100331.jpg

20201101_100247.jpg

Også? Han er 1000 ganger bedre enn alternativet fra Helgeland som ikke greier treffe tonene eller synge sterkt nok. Sier ikke at han er Norges beste sanger for det er han ikke, men her stod det mellom han og Sandra og da vil jeg tro er langt fra alene om å synes at det ble veldig rettferdig sånn som det ble. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Også? Han er 1000 ganger bedre enn alternativet fra Helgeland som ikke greier treffe tonene eller synge sterkt nok. Sier ikke at han er Norges beste sanger for det er han ikke, men her stod det mellom han og Sandra og da vil jeg tro er langt fra alene om å synes at det ble veldig rettferdig sånn som det ble. 

Konseptet Stjernekamp er ikke å finne den beste sangeren, men den ultimate entertainer. Poenget med alle sjangere artistene er innom er å utfordre dem på å gå ut av komfortsonen og vise at de klarer å tilegne seg noe fra den aktuelle sjangeren.

Med min beste vilje kan jeg ikke si at KM har levert og kan omtales som en ultimat entertainer. Etter mitt syn har han safet og lagt seg nært opptil sin sjanger hele sesongen. Det beste eksempel er hans valg i finalen. Tre låter i egen sjanger, hvor opptreden en og tre i mine ører nesten umulig å skille. Forholdsvis rolig første vers før volumet steg og endte opp som brøling. Jeg vil si Sandra leverte bedre. Hun utfordret seg seg selv med hiphop og mye dans, da er det ikke så rart om det ble litt småsurt. 

Vegard og Ingeborg er de som i mine øyne og ører har vært best. De har utfordret seg selv i hver sjanger, og levert med innlevelse og overbevisning. Jeg hadde håpet de i finalen.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...