Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat startet i ny jobb og en kunde kom bort til meg og lurte på hvor hamburgerbrødet lå. Jeg pekte en retning, men innså etterpå at det var helt feil. Litt flaut der og da, men ingen skade skjedd. Det fikk meg til å tenke på hvilke tabber andre har gjort? Både store og små 😅

Anonymkode: 2a9f5...bf3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt min feil, men satt i kassen og skulle scanne en six-pack med boksøl. Det jeg ikke så var at det på dette eldre kassasystemet var bøyd en metall-tapp. Denne kjørte jeg ølboksen inni, den punkterte og det sprutet øl over hele meg, over hele kunden og hele kassa. Jeg fikk byttet klær men luktet fyll resten av dagen...

Anonymkode: 46293...59d

• Liker 12
Skrevet

Skulle flytte en henger som var låst fast i flere midt på vinteren. Lærlingen fikk beskjed om å ta av låseviren i forveien for vi hadde det litt travelt. Låsen var frossen og han hadde ikke tint den for å åpne og heller satt seg i kundemottaket for å spille istedet for da han ikke fikk åpnet låsen. Jeg rygge til jobbilen for å flytte den ene hengeren i den forvissing at viren var fjernet da jeg ikke har fått annen info om det. Kjører frem og hengeren løsner og går fri de tre andre hengerne som står der sammen med en Mercedes E-270 og en Porsche 911 (begge var ganske nye). Der blir viren stram og før jeg rekker å stanse så hadde jeg trukket den ene hengeren (for alle hengerne var lenket sammen av viren som en tyverisikring) over Porsche`n og inn i siden på Mercedesen. 

Lærlingen hadde sin siste dag på jobb der. Jeg burde jo ha sjekket dette selv, men hadde ikke fått noen indikasjon på at dette ikke var fikset. Skader for over 300 000 ble det til slutt.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jobba på posten som 17-åring. Har ADHD, så må alltid fikle med ting, og en dag satt jeg å bare tromma på undersiden av desken, plutselig fant jeg en knapp som jeg fikk trykka på. Ingen hadde fortalt meg om den, så jeg spurte en av kollegaene mine hva den var til ... Det var altså ransalarmen. 

Endre med at politiet sto på postkontoret i over to timer og jeg lærte at man aldri skal trykke på tilfeldige knapper man finner 😛 

Anonymkode: 31573...5a4

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet i matbutikk og skulle stenge om kvelden. Kjørte gitteret inn i en handlevogn (som jeg ikke la merke til) så det gikk ut av spor 😣 Ble fikset dagen etterpå heldigvis, men herregud så flaut

Anonymkode: 06f65...778

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Skulle flytte en henger som var låst fast i flere midt på vinteren. Lærlingen fikk beskjed om å ta av låseviren i forveien for vi hadde det litt travelt. Låsen var frossen og han hadde ikke tint den for å åpne og heller satt seg i kundemottaket for å spille istedet for da han ikke fikk åpnet låsen. Jeg rygge til jobbilen for å flytte den ene hengeren i den forvissing at viren var fjernet da jeg ikke har fått annen info om det. Kjører frem og hengeren løsner og går fri de tre andre hengerne som står der sammen med en Mercedes E-270 og en Porsche 911 (begge var ganske nye). Der blir viren stram og før jeg rekker å stanse så hadde jeg trukket den ene hengeren (for alle hengerne var lenket sammen av viren som en tyverisikring) over Porsche`n og inn i siden på Mercedesen. 

Lærlingen hadde sin siste dag på jobb der. Jeg burde jo ha sjekket dette selv, men hadde ikke fått noen indikasjon på at dette ikke var fikset. Skader for over 300 000 ble det til slutt.

Regner med du sjekker viten etter dette? 😂🙈💸😱

Anonymkode: a3bc2...e54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ødela en dyr felg for en av eierne til bilbutikken. 

Anonymkode: 3d570...67c

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med du sjekker viten etter dette? 😂🙈💸😱

Anonymkode: a3bc2...e54

Jepp. Man kan ikke stole på noen lenger selv om de sier de har gjort det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet som servitør, så hadde vi en av disse dagene med helt sinnsykt trøkk! Vi sprang hodet av oss alle sammen (var alt for underbemannet), og folk hadde ventet en stund på maten. Endelig var maten til 3 skikkelig sure kunder ferdig... Så jeg sprang avgårde med tallerkener og boller, og akkurat i det jeg skulle runde et hjørne, drar en kunde stolen ut av et bord...

vanligvis var jeg jo veldig bevisst på at det bort et sto der, og rundet svingen med god margin, men den gang ei. Det endte med at jeg mistet balansen på tallerkenene (jeg bar fler på en gang, oppover armen), og i det jeg skulle prøve å redde en bolle som datt i gulvet, mistet jeg resten av tallerknene 😭 :ler:

kundene ble selvsagt rasende, men jeg kunne jo ikke annet enn å beklage, samt tilby kompensasjon. Kollegaene mine sa de hadde ventet sykt lenge på at det skulle skje med meg og, da sånt skjer med alle, og det hadde tatt overraskende lang tid for meg :ler:

er så glad for at jeg ikke jobber i restaurant lengre (ikke der i alle fall), herregud for et vilt tempo ned lav lønn, og så mye kjeft fra kunder for ting man virkelig ikke kan noe for! 

Anonymkode: 74925...577

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg godkjente en regningen engang som var feil beløp ihht kontrakt. Den var 2,5 mill over beløpet som var avtalt. 

Jeg oppdaget det ikke selv, men de som hadde mottatt pengene var heldigvis så redelig at de kontaktet meg og så de hadde fakturert feil. 

Anonymkode: ebb4a...bb9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Jepp. Man kan ikke stole på noen lenger selv om de sier de har gjort det. 

Sa han at han hadde gjort det da? Eller antok du bare?

Har hatt opplæring på flere og når det kommer til slike ting som potensielt kan koste mye spør jeg alltid. Spør ikke på alt mulig selvfølgelig fordi det fremstår jo bare nevrotisk og nedlatende.

Anonymkode: c040e...596

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min første uke på jobb i Rema 1000, kjørte jeg porten rett opp på søppelkassa, ødela inventar for 10 tusen kroner. 😒 Var så sinnsyk flau. Fikk ikke noe reprimande, ingenting. Jobbet på den rema i 2,5 år til slutt (ekstra hjelp mens jeg studerte), tror egentlig sjefen var fornøyd med meg, sånn etterhvert. :) 

Anonymkode: d61f4...668

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sendte en fellesmail til 800 «kollegaer« i samme organisasjon 😳 Mailen skulle kun sendes internt til rundt 20...

Anonymkode: 1606d...d4f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet som distriktsveterinær, glemte håndbrekket og bilen lå i åkeren da jeg kom tilbake. Heldigvis fikk bonden tauet meg opp, men det var ganske flaut. 

Anonymkode: 146d9...e31

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sa han at han hadde gjort det da? Eller antok du bare?

Har hatt opplæring på flere og når det kommer til slike ting som potensielt kan koste mye spør jeg alltid. Spør ikke på alt mulig selvfølgelig fordi det fremstår jo bare nevrotisk og nedlatende.

Anonymkode: c040e...596

Der jeg jobbet så var det dialog og tilbakemeldinger som gjalt ihvertfall når man ikke "fikk" til det man var satt til. 

Det er en ærlig sak å ikke få til ting, men ingen ærlig sak å bare gi faen. For da trenger man ikke medhjelpere/kollegaer når man må sjekke at de gjør jobben sin de har blitt satt til.

Uansett ble enden på visa her at jeg tok smellen på min kappe jeg. Det ble slik ar jeg måtte alltid dobbeltsjekke at folk faktisk hadde gjort jobben sin. Det endte opp med krisemøte på jobb og en ganske stor oppvask med at slik kan det ikke være. 

• Liker 3
Skrevet

Litt pinlig da jeg presenterte meg for tredje gang for samme ansatte - på samme dag.  

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Gjorde meg ferdig på jobben og var stressa fordi jeg hadde noe å rekke etterpå. Hoppet i firmabilen og begynte å rygge og rygger i full fart rett inn i noe! Tenkte hva faen, og ser at noen plutselig hadde stilt bilen sin rett bak.. Knust frontlykt å inntrykt i nesen.

Måtte selvfølgelig inn og gi beskjed, dritflau! Heldigvis tok eieren det med et smil og humoristisk sans, da personen egentlig burde ha parkert på en av de oppmerkede parkeringsplassene på siden av, der bilen sto bak meg var ikke et naturlig sted å sette bilen :P

Men jeg burde jo sett etter uansett.. Driiitflaut! Sjefen tok det lett, heldigvis!

Anonymkode: 2aec5...8ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sendte en fellesmail til 800 «kollegaer« i samme organisasjon 😳 Mailen skulle kun sendes internt til rundt 20...

Anonymkode: 1606d...d4f

Husker en medsoldat som gjorde det i Forsvaret på nittitallet. Han sendte en fjasemail til samtlige i organiasjonen, noe som på den tiden var 800-900 personer (alt fra soldater, sivilt personell og til flere tiltalls offiserer på høyt nivå). Han fikk litt tyn etterpå, gitt. Til hans forsvar må sies at mailsystemet på den tiden lite intuitivt og brukervennlig.

Vet også om en annen som klarte å slette alle systemfilene på en felles-PC. Han skulle visst bare rydde litt. Det var ikke alltid så vanlig med back-up på den tiden, så alle data gikk tapt.

Anonymkode: 4fe47...c39

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg godkjente en regningen engang som var feil beløp ihht kontrakt. Den var 2,5 mill over beløpet som var avtalt. 

Jeg oppdaget det ikke selv, men de som hadde mottatt pengene var heldigvis så redelig at de kontaktet meg og så de hadde fakturert feil. 

Anonymkode: ebb4a...bb9

Det skjer faktisk stadig vekk i større selskaper. Vet om en faktura på over 20 mill. kr som ble godkjent (på høyeste nivå) og utbetalt ved en feil. Blemmen ble først oppdaget 8-9 måneder senere, da noen nye controllere sjekket prosjektet og fant en stor differanse.

Feilbetalte selv en faktura på flere millioner kroner for en del år siden. Jeg skulle forhåndsbetale flere fakturaer manuelt basert på et exceluttrekk, og presterte å erstatte det faktiske fakturabeløpet med beløpet til en faktura ovenfor. Den fakturaen var 5-6 mill. kr høyere. Heldigvis var dette en stor leverandør som fakturerte oss nesten 100 mill. i måneden, så vi kunne trekke ifra feilbetalingen på neste utbetaling. Jeg gjorde dog ikke den feilen igjen. Det er ikke så gøy å ha en uallokert bankpost på flere millioner :rodme:.

Anonymkode: 4fe47...c39

• Liker 2
Skrevet

Den blemmen jeg husker aller best er fra da jeg jobba på den lokale bensinstasjonen som 17åring. Jeg skulle steke pizza til en kunde og pizzaene var, iallefall på den tiden, pakka inn i plast med en papp-plate under - som jeg like godt stekte sammen med pizzaen. Oppdaget det først når den skulle tas ut. Nokså uskyldig, men der og da var jeg så flau og skamfull - og det sitter i 20år senere. Heldigvis var sjefen av den typen som bare lo av det. 😅

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...