AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Bor i borettslagsleilighet, og det har nå blitt sendt ut felles tilbud for alle andelseiere om man ønsker å bytte ut entredør til leiligheten. Dette er på mange måter på tide, da døren vår hverken er lydisolert pluss at det trekker veldig. Vi har også ødelagt en av låsene på døra, og vil ha behov for å bytte lås veldig snart. Spørsmålet nå er om det tilbudet vi har fått fra borettslaget er «innafor». Ny dør (inkludert montering) koster 21000. Dette synes jeg var stivt! Det er riktignok branndør og sikkert topp kvalitet, men det finnes jo mange ytterdører ned i en 5000/6000kr. Noen som vet hva slike tilbud pleier å ligge på? Er det verdt det? Anonymkode: eccd6...16f
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 Det høres helt innafor ut. Anonymkode: d6682...bb7 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #3 Skrevet 11. juni 2020 Du får klart billigere dører og særlig når man bestiller mange om gangen. Hva monteringen koster vet jeg ikke. Ytterdøren vår kostet omtrent den prisen, men det er langt i fra en enkel, hvit dør. Så hvis dere har annen farge, mye glass ol så er det en normal pris. Anonymkode: 13cc9...be8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #4 Skrevet 11. juni 2020 Høres ut som en bra pris, antar det er med mva? Du får ingen branndører til 5-6000 kr, men må nok ut med 10-15000 for innkjøp av billigste type, klassifisert som EI30. Dersom det skal være EI60 er det ennå dyrere. Antar styret har bedt om tilbud fra flere, og at du nå har fått presentert det billigste. Anonymkode: b2d80...a0e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #5 Skrevet 11. juni 2020 Jeg ville spurt om å få se alle tilbudene styret har hentet inn. De skal nemlig innhente tilbud fra flere leverandører når det gjelder slike ting. Hilsen styremedlem i 11 år. Anonymkode: cead4...40f
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #6 Skrevet 11. juni 2020 Jeg har branndør til 15.000. Men den er ikke så lydtett som jeg skulle ønske. Anonymkode: 886e4...a3e
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 Det er helt normal pris for en dør av god kvalitet. Skal du ha branndør, og den skal være tett og lydisolerende, er den prisen helt innafor. Ja, det finnes dører til billigere penger, men der er kvaliteten deretter. De er MYE tynnere, ikke branndører, ikke like lydisolerende, osv. Anonymkode: 6425f...b6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå