Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg tenker på å bli tannlege. Er det noen her som jobber som det, eller vet om det er et yrke man kan jobbe redusert i? Mange jobber jo selvstendig, privat, og da er det vel lettere å styre det? Eller kan man få 80% stillinger offentlig også?

Jeg tenker 80% jobb (4 dager i uken) hvertfall når jeg eventuellt får barn... Og med 1 ekstra fridag i uka får jeg mer tid til hobbyer og mindre stress.... Så vil jo såklart jobbe 100% i starten av yrket.

Jeg må jo se hvordan det blir når jeg er ferdigutdannet, men greit å vite dette på forhånd😄

Anonymkode: 8daac...537

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen vil ansette en tannlege som ikke vil jobbe 100%. 

Anonymkode: 053a2...260

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg tenker på å bli tannlege. Er det noen her som jobber som det, eller vet om det er et yrke man kan jobbe redusert i? Mange jobber jo selvstendig, privat, og da er det vel lettere å styre det? Eller kan man få 80% stillinger offentlig også?

Jeg tenker 80% jobb (4 dager i uken) hvertfall når jeg eventuellt får barn... Og med 1 ekstra fridag i uka får jeg mer tid til hobbyer og mindre stress.... Så vil jo såklart jobbe 100% i starten av yrket.

Jeg må jo se hvordan det blir når jeg er ferdigutdannet, men greit å vite dette på forhånd😄

Anonymkode: 8daac...537

Hvis du har små barn, kan du søke om permisjon for dette iht en paragraf i aml (les loven, husker ikke hvilken). Arbeidsgiver KAN i teorien nekte deg permisjon, men i praksis skal det mye til - og arbeidsgiver har bevisbyrden (for at det blir en stor ulempe for arbeidsgiver, og det er i praksis ikke så lett). 
Men det er bare en midlertidig løsning. 

Anonymkode: 9655f...1a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...