AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Jeg har bestilt en kjole fra zalando i to str, men er usikker på hvilken av dem jeg bør beholde. Kjolen er i 97% viskose, 3% elastan, så den er veldig elastisk. I str 36 sitter den helt inntil i midjen. Den er ikke pølseskinn, men den er helt inntil oppover magen. Kanskje øøørlite smal i skuldrene? Men ikke sånn at det er veldig sjenerende. Perfekt lengde. Armene sitter godt inntil armene. I str 38 synes jeg den passer bedre over skuldrene, og det er kanskje en cm eller to mer i midjen. Men, ermene virker litt løse, og jeg synes det er litt posete under armene. I tillegg er den øøørlite lang i forhold til hva jeg foretrekker, til rett under kneet vs på kneet, som den er i 36. Jeg heller mest mot 36, jeg synes den ser finest ut, men: så leser jeg at viskose krymper? Og at mange sier de kjøper en størrelse større pga dette? Og da blir jeg usikker igjen.. For om den krymper i 36, kan det bli trøblete, vil ikke ha helt pølseskinn, og ikke trangere i skuldrene.. Hva ville dere gjort? Tatt sjangsen på at den ikke krymper og gått for 36, eller satset på at den krymper og tatt 38? Anonymkode: 372c4...33c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 Jeg synes viskose alltid krymper litt, så om jeg var vært så ubetenksom og kjøpt nært plagg i viskose som sitter helt perfekt, så er det for lite etter én vask 🙄 Holder meg derfor i hovedregel unna viskose. Tror jeg hadde satset på str 38, altså, i sitt tilfelle. Anonymkode: f6c87...647
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå